کد خبر: ۵۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 08
شفا آنلاين-متخصصین پوست مانند کارآگاهان سلامت هستند. با یک نگاه به ظاهر افراد می تواند اطلاعات مفیدی از درون بدنشان به آنها بدهد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر"مریسا"پاتر متخصص پوست و عضو هیات تحقیقاتی موسسه"بومن میامی"معتقد است که پوست می تواند انعکاس خوبی از سلامت کلی درون بدن باشد. تغییرات پوست شما می تواند حاکی از مشکلات بسیار جزئی و به ظاهر بی اهمیت مانند نیاز به خواب بیشتر و یا رطوبت باشد، اما باطن قضیه مسئله ای فراتر از اینهاست که شما حتما باید از آن مطلع باشید. علائم زیر را جدی بگیرید، چرا که حاکی از مشکلات اساسی تری است که در شرف وقوع است.


برجستگی و لکه های قرمز

ممکن است دچار پسوریازیس شده باشید. این بیماری ناشی از عدم تعادل سلول های ایمنی در لایه های زیرین پوست است که پوست را دچار التهاب کرده و موجب تحریک هرچه بیشتر این لکه ها می شود.

گرچه ابتلا به پسوریازیس در هر سنی امکان پذیر است، دو بازه زمانی بیشترین زمان ابتلا به این بیماری است. اول در زمان نوجوانی و جوانی (قبل از 30 سالگی) و دوم در بین افراد میان سنین 50 تا 60 سالگی احتمال بروز این بیماری بیشتر است. علت بیمار شدن دسته دوم بیشتر ناشی از اتفاقات استرس زاست، اتفاقاتی مانند مرگ یک عزیز و یا طلاق.

میکروب استرپتوکوکی مهمترین عامل بروز پسوریازیس است. پردو همیشه از بیماران خود سوالاتی درباره داشتن درد مفاصل، خشک شدگی و یا ورم می پرسد. این پرسش بیشتر به این خاطر است که 30 درصد از مبتلایان به پسوریازیس، مبتلا به آرتروز نیز می باشند. آرتروز پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که به همراه درد مفاصل نمود پیدا می کنند. اگر شما از این مشکل رنج می برید و یا یکی از این علائم را دارید، تنها استفاده از یک کرم استروئیدی نمی تواند حلال مشکلات باشد. بنابراین متخصص پوست شما باید شما را برای درمان به یک روماتولوژیست معرفی کند. افراد مبتلا به پسوریازیس مستعد ابتلا به بیماری های دیگری از قبیل بیماری های قلبی، سرطان و یا افسردگی هستند.

پوست خشک همراه با خارش

ممکن است علامت خارش زمستانی باشد که علتش معمولا هوای خشک و سرد زمستان است. بخور، پرهیز از دوش آب داغ و استفاده مکرر از مرطوب کننده ها می تواند برای مرطوب نگه داشتن پوست مفید باشد. اما اگر این خارش ها شدید تر باشند، به طوری که اثرات قرمز ناشی از خارش روی پوستتان باقی بماند و همراه با علائم دیگری مانند خستگی مزمن و یا کاهش وزن باشد، پزشک شما باید به دنبال عوامل دیگری مانند مشکلات تیروئیدی، بیماری های کلیوی و یا نوع خاصی از سرطان باشد.

آکنه

نگرانی های بیرونی از جمله عوامل بروز تاول های پوستی و آکنه بر روی صورت شما هستند. هنگامی که شما در شرایط اضطراب به سر می‌برید، بدن شما از خود کورتیزول آزاد می کند که باعث بروز تاول می شود. اگر می خواهید هورمون های مولد جوش ها را کنترل کنید، باید از شرایط استرس زا پرهیز کنید. همچنین باید تکنیک های افزایش آرامش را یاد بگیرید تا بتوانید بر استرس خود فائق آیید، چه در طول شرایط استرس زا و چه بعد از آن. تکنیک هایی مانند یوگا، نفس های عمیق، رقص های موزون در منزل و یا قدم زدن در اطراف خانه می تواند موثر باشد.

برجستگی های قرمز رنگ
7 پیام حیاتی پوستتان را جدی بگیرید!

احتمالا نشانه استرس و اضطراب است. بیشتر اوقات شرایط پوست نمود بیرونی شرایط روانی درون بدن است. هنگامی که شما با اضطراب و استرس در جدال هستید، صورت شما با علائم ناراحت کننده ای مانند لکه های قرمز، برجستگی و خونریزی های زیر پوستی به عوامل استرس زا واکنش نشان می دهد." متخصص پوست شما باید شما را به دکتر اصلی خودتان و یا یک روانپزشک ارجاع دهد تا مشکل به صورت ریشه ای درمان شود.

آکنه و موهای زائد

مشکلات احتمالی:آکنه چیزی نیست که بعد از سن بلوغ صد در صد و به طور کامل از روی پوست شما محو شود. بسیاری از خانم های بالغ هنوز با این مسئله دست به گریبانند. ممکن است در سن 30 تا 40 سالگی شما هنوز با آکنه درگیر باشید و هر روز جوش جدیدی روی گونه و چانه شما ظاهر شود. اگر این جوش ها همراه با موهای زائد بر روی شکم، سینه و یا صورت شما هستند، پیشنهاد می کنیم این مسئله را با متخصص پوست خود در میان بگذارید. دکتر شما ممکن است یک آزمایش خون برای تست هورمون های شما انجام دهد.

ورم پشت پلک

بر روی شکم خوابیدن در طول شب باعث تجمع مایع اطراف پلک چشم می شود. اما اگر همراه با خارش، قرمزی و یا فلس فلس(پوسته پوسته) شدن همراه است، ممکن است حساسیت فصلی و یا نوع دیگری از حساسیت باشد. پوستی نواحی اطراف پلک از تمام نقاط دیگر بدن شما نازک تر است، بنابراین بسیار سریع تر از سایر مناطق علائم آلرژی را نشان می دهد. آلرژی ها عموما شامل حساسیت به رایحه عطرها، رنگ های موجود در لوازم آرایشی و لباس ها می باشد. متخصص پوست شما باید آزمایشات لازم جهت شناسایی علل ایجاد آلرژی شما را انجام دهد تا از قرار گیری در معرض عوامل آلرژی زا اجتناب کنید.

برجستگی های زرد رنگ در بازوها و پاها و یا لکه های تیره

ممکن است نشانه ای از دیابت باشد. لکه های زرد و چسبناک که ممکن است در سطح پوست پخش شوند، می تواند نشانه تری گلسیرید بالای خون و یا دیابت باشد. لکه های تیره روی بازوها و یا پشت گردن ممکن است به ظاهر شبیه به چرک و کثیفی باشد که مردم تلاش می کنند با شستن آن را پاک کنند در صورتی که اشتباه می کنند. این لکه ها نشانه دیگری از بروز دیابت است. بیش از 29 میلیون آمریکایی از دیابت رنج می برند، یک چهارم این افراد حتی از وجود این بیماری اطلاع ندارند. در نتیجه این علائم پوستی می تواند اولین نشانه باشد که باید جدی گرفته شود.



بهترین ها




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: