کد خبر: ۵۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 06
شفا آنلاين-فراموش میکنید دنبال چه هستید؟ در حفظ کردن اسامی مشکل دارید؟ یک لیست بلند بالا می‌نویسید ولی آن لیست را هم گم می‌کنید؟ مانند اغلب مردم، شما تجربه فراموش کردن و از یاد بردن را دارید..

به گزارش شفا آنلاين،مانند اغلب مردم، شما تجربه فراموش کردن و از یاد بردن را دارید. خوشبختانه، محققان سراسر دنیا، برای پیدا کردن عنصری که بتواند در بهبود بازیابی اطلاعات حافظه کمکی کند، بسیاردر تلاش هستند. اگر بتوانید رژیم غذایی زیر را که محققین یافت شده است، رعایت کنید، می‌توانید کمک شایانی به بهبود حافظه خود کنید.



1-ماهی

می‌گویند ماهی غذای مغز است. دکتر لورریا رایت، پروفسور تغذیه در فلوریدا می‌گوید: مطالعات متعدد نشان می‌دهد که رژیم‌هایی که حاوی مقدار زیادی از امگا3 و اسیدهای چرب هستند، به بهبود بازیابی اطلاعات در حافظه کمک زیادی می‌کنند. محققان در مرکز پزشکی شیکاگو، برای 4 سال حدود 6000 فرد را مورد مطالعه قرار دادند. کسانی که به طور مکرر ماهی مصرف می کنند (حداقل یک بار در هفته)، نسبت به کسانی که ماهی نمیخوردند، 12% کمتر دچار کندی حافظه و فراموشی می شوند. همچنین 60% از این افراد دچار مشکل آلزایمر نمی شوند. دکتر رایت پیشنهاد می کند که مصرف 3-4 اونس امگا 3 و اسیدهای چرب مانند، سالامون، شاه ماهی، ماهیِ ساردین بسیار می تواند مفید باشد.

2-ادویه کاری

برنامه هفتگی شبانه مردم هند استفاده از کاری است. محققان یافتند که curcumin ( ماده اولیه که در زردچوبه و پودر کاری وجود دارد) باعث کاهش و کندی سرعت تشکیل رسوب پلاک می شود. این پلاک های ته نشین شده، که به اسم پلاک آمیلویید میشناسیم، با افزایش آلزایمر رابطه مستقیم دارد. همچنین استفاده از ادویه کاری، در جلوگیری از سرطان و امراض قلبی بسیار موثر واقع می شود.


3-بلوبری، زغال اخته و انگور

دکتر روبرت کریکوریان می‌گوید: خانواده توت و سبزی ها حاوی ترکیباتی هستند که در عملکرد بهینه مغز و کاهش فراموشی حتی با افزایش سن می‌شود. یکی از مطالعات وی حاکی از آن است، کسانی که هر روز به مدت 2 ماه آبمیوه‌های بلوبری و یا انگور می‌نوشند، به طور قابل توجهی می توانند بهبود و رشد عملکرد یادگیری و حافظه را در خود مشاهده کنند.

4-چغندر

چغندر های امروزی با نیترات به عمل می آیند. اما نیترات چیست؟ نیترات شکلی از اسید نیتریک می‌باشد که دارای ترکیب طبیعی است و عمل کاهش فشار خون می‌شود. بنابراین نیترات ها جریان خون را افزایش می‌دهند و اکسیژن به مغز می‌رسانند. علامه بر آن باعث عملکرد مغزی بهتر می‌شوند.

با این 8 غذا حافظه‌ای باورنکردنی خواهید داشت

5-اسفناج و کلم پیچ

برگهای سبز، حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و همچنین سرشار از اسید فولیک می باشند. مطالعات نشان می‌دهد که غذاهای غنی شده از فولیک باعث بهبود حافظه میشود و همچنین در عملکرد جریان خون رسانی به مغز هم نقش به سزایی دارد. فولیک اسید همچنین با کاهش بیماری‌های قلبی رابطه‌ای مستقیم دارند. در مطالعه ای که در امریکا منتشر شد، محققان حدود 321 مرد را برای 3 سال تحت نظر قرار کسانی که از غذاهای غنی شده از فولیک اسیدها استفاده می‌کردند، افزایش قدرت حافظه دیده شد.

6- آدامس

اگر شما در کار خود عجله دارید، یک آدامس (سقز) در دهان خود بگذارید. در مطالعات سال 2013 محققان در دانشگاه کاردیف، 2 گروه از افراد را مورد مطالعه قرار دادند که به مدت 30 دقیقه شروع به گوش دادن اعدادی کردند که به دنبال هم خوانده میشد. زمانی که از آنها خواسته شد تا آن را بازیابی کنند، گروهی که در طول گوش دادن آدامس می جویدند، از میزان دقت بالاتری برخوردار بودند و عکس العمل سریع تری نشون میدادند نسبت به کسانی که آدامسی نمی جویدند. جویدن آدامس به دقت ما درکارهایی که به دقت مستمر و طولانی نیاز دارد کمک شایانی می کند.

7-قهوه

محققان استرالیایی یافتند که کافیینی که در 2 فنجان قهوه جذب بدن می شود فعالیت مغز را در دو بخش افزایش می‌دهد که یکی از آن دو بخش، حافظه است. مطالعاتی که توسط دانشمندان موسسه سلامتی فرانسه انجام گرفت، نشان داد که زنان بیشتر از 65 سال، که 3 یا بیشتر از 3 فنجان قهوه در طول روز مصرف می کنند در بازیابی اطلاعات و به یاد سپاری کلمات بهتر عمل می کنند.


8-شکلات

شما می‌توانید یک فنجان هات چاکلت را با یک فنجان قهوه معاوضه کنید. مطالعات سال 2013 نشان میدهد که افرادمسن ( با میانگین سنی 73) که برای یک ماه روزانه دو فنجان کاکائو می نوشند، از عملکرد جریان خون رسانی به مغز بهتری برخوردارند و همچنین در آموزنهای قدرت حافظه هم موفق‌تر عمل می‌کنند. همچنین هات چاکلت غلیظ ( با میزان کاکائو 70%)، منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها می‌باشد که به سلامت مغز کمک می کند.




بهترین ها




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: