کد خبر: ۵۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 06
شفاآنلاین :معاون اجرایی دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:اکنون 44 درصد بیماران دیالیزی، دیابتی هستند که پیش بینی می شود تعداد بیماران مبتلا به دیابت که نیازمند دیالیز هستند تا چند سال آینده به 60 درصد افزایش یابد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مرجان قطبی روز پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی مبانی تعرفه گذاری خدمات سلامت در ایران افزود: در صورتی که میزان افراد مبتلا به فشارخون را به تعداد دیابتی های کشور اضافه کنیم، احتمال افزایش تعداد دیالیزی ها به حدود 70 درصد می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه های درمان بیماران دیابتی سه برابر بیشتر از دیگر بیماری ها است، اظهار داشت: سرانه درمان دیالیز در کشورمان در سال 90 برای یک بیمار دیالیزی 18 میلیون تومان بود، اما در سال جاری این رقم به 40 میلیون تومان افزایش یافته البته این سرانه بدون احتساب هزینه دستگاه دیالیز و خدمات پرستاری است.



***اجرای برنامه پیشگیری و کنترل دیابت

قطبی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری و کنترل دیابت در کشور افزود: این برنامه از حدود چهار سال پیش در کشور آغاز شد و اکنون در 25 دانشگاه و چند مرکز مراقبت پیشگیری به صورت پایلوت انجام می شود که قرار است در آینده برنامه کشوری شود.

قطبی افزود:چالش های زیادی در برنامه کشوری دیابت وجود دارد که در این زمینه پوشش هزینه های آموزش، پوشش بیمه ای، اصلاح و یکسان سازی نحوه پوشش بیمه های مختلف، الزام پوشش بیمه ای تمامی بیماران دیابتی، ثبت بیماران دیابتی در نظام بیمه سلامت و پوشش بیمه ای داروهای جدید باید انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: