کد خبر: ۵۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 03
شفاآنلاین :معاون درمان وزیر بهداشت گفت: کاهش پرداخت هزینه سلامت از جیب مردم مهمترین دستاورد و کمبود جدی نیروی انسانی مهمترین چالش طرح نظام سلامت است.
به گزارش شفاآنلاین؛ دکتر آقاجانی در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد افزود: بررسی مرکز ملی آمار ایران نشان داد؛ مردم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود15تا 18درصد (حدود32درصد از رقم ریالی) کمتر از جیب نسبت به قبل از اجرای این طرح برای هزینه های بهداشتی و سلامت پرداخته اند.
وی اضافه کرد: کاهش شاخص هزینه های فقرزا و کاهش شاخص هزینه های کمرشکن از دیگر شاخص های تحقق عدالت اجتماعی است که بررسی مرکز آمار نشان داد با اجرای این طرح این دو شاخص نیز به نصف کاهش یافته است.
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی دیگر از چالش های طرح تحول نظام سلامت، بر تکمیل نیروی انسانی به ویژه در گروه پرستاری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برای80 هزار تخت بیمارستانی دولتی در سراسر کشور، گروه پرستاری در مجموع80 هزار نفر است که این تعداد از پایین ترین استانداردهای منطقه ای هم پایین تر است.
دکتر آقاجانی افزود: در اورژانس پیش بیمارستانی نیز با کمبود نیرو مواجهیم چرا که گاهی اوقات در یک ماه تکنسین های اورژانس تا500 ساعت به ماموریت می روند که کار سنگین و طاقت فرسایی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: