کد خبر: ۵۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 02
شفاآنلاین-یک متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: باقی ماندن بزرگی لوزه سوم در کودکان در صورت عدم درمان می‌تواند موجب دراز شدن صورت آنها شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مریم اعتمادی با اشاره به قرارگیری دو لوزه کامی در دو طرف حلق، اظهار کرد: لوزه سوم در وسط این دو لوزه قرار دارد که گاهی بزرگ شده و بزرگی آن در افراد باقی می‌ماند.

اعتمادی تصیرح کرد: بزرگ شدن لوزه سوم و باقی‌ ماندن آن در این حالت بیشتر در کودکان رخ می‌دهد و کودکانی که سالی چند بار دچار سرماخوردگی‌های چرکی شده و کار آنها به استفاده از آنتی بیوتیک می‌رسد، بیشتر دچار این حالت می‌شوند.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: بزرگ ماندن لوزه سوم موجب می‌شود تا کودک نتواند براحتی تنفس کرده و موقع خواب خروپف کند و بصورت تو دماغی حرف بزند.

اعتمادی با بیان اینکه در مراحل اولیه درمان دارویی برای کوچک‌ کردن لوزه سوم تجویز می‌شود، اظهار کرد: چنانچه بزرگی لوزه سوم شدید بوده و درمان دارویی کارساز نباشد، از عمل جراحی برای درمان آن استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در موارد شدید بزرگ شدن لوزه سوم و در صورت عدم درمان فرم فک کودک دچار تغییر شده و صورت او فرم کشیده و دراز پیدا می‌کند و به خاطر نفس کشیدن با دهان باز در موقع خواب فرم صورت او عوض می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: از والدین می‌خواهیم که نسبت به بزرگ شدن لوزه سوم کودکان خود و باقی ماندن آن در این حالت بی‌تفاوت نبوده و هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنند.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: