کد خبر: ۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 02
شفاآنلاین-آیا این روزها بد خلق شده اید و تصور می‌کنید که همکاران یا همسرتان روی اعصاب تان رژه می‌روند؟ درست است که گاهی شرایط بیرونی باعث تحریک اعصاب می‌شوند اما باید بدانید که مواد غذایی مصرفی تان نیز می‌توانند خلق‌تان را تنگ کنند و خونسردی تان را از بین ببرند. اگر در شرایطی هستید که زود از کوره در می‌روید بهتر است از مصرف این 9 ماده غذایی بپرهیزید.
به گزارش شفا آنلاین،احتمالا برای افزایش انرژی و سرحال شدن به سراغ نوشیدن قهوه می‌روید. در این صورت مقدار قابل توجهی آدرنالین از هیپوفیزتان آزاد می‌شود. اگر در مصرف این نوشیدنی و جذب کافئین دچار افراط شوید، مشکلاتی از قبیل اضطراب، بی‌تابی، افزایش ضربان قلب، تعریق، کاهش تمرکز و بدخلقی در انتظارتان خواهد بود. در نتیجه اگر مدتی است به هر دلیلی بی‌اعصاب شده اید بهتر است برای مدتی مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار به خصوص قهوه را کاهش دهید.
 
 
اینکه در خانه برای ناهار ساندویچ آماده کرده و با خود به محل کار یا مدرسه ببرید یکی از عادت‌های خوب غذایی است. اما باید توجه کنید از چه مواد غذایی برای تهیه  ساندویچ تان استفاده می‌کنید. اگر داخل ساندویچ تان پر شده از سوسیس، کالباس، ناگت و غیره کمی گوش به زنگ باشید. گوشت‌های فرآوری شده حاوی ترکیباتی به نام نیترات ها هستند که انرژی را کاهش داده و باعث بدخلقی می‌شود. این گوشت‌ها علاوه بر نیترات حاوی ترکیبات نامناسب دیگری مانند رنگ‌های خوراکی، نگهدارنده ها و مواد افزودنی دیگر هستند که اثرات منفی در مغز ایجاد کرده و باعث بداخلاقی و همچنین احتباس آب در بدن می‌شوند؛ بنابراین اگر همیشه از منزل ناهار می‌برید بهتر است به فکر غذاهای سالم مانند سالاد، ساندویچ های سالم حاوی گوشت مرغ، بوقلمون یا ماهی و غیره باشید.
 
 
انواع بیسکوییت‌ها، کیک‌ها، دونات و مافین‌های صنعتی جزو انتخاب‌های روزمره‌ ما هستند که به عنوان میان وعده استفاده می‌کنیم. اما باید بدانید که این خوراکی‌های خوشمزه حاوی چربی زیاد، روغن‌های اشباع شده و قندهای تصفیه شده هستند و کالری بیهوده ای وارد بدنتان می‌کنند. در نتیجه باعث بیحالی و آشفتگی شده و نتیجه‌ای جز چاقی و اضافه وزن نخواهند داشت. برای جذب قند طبیعی و خوش خلق بودن بهتر است از میوه های تازه استفاده کنید.
 
 
تمنا می‌کنیم تمام تلاش‌تان را برای کاهش مصرف نوشیدنی‌های گازدار به کار بگیرید. نوشابه‌ها سرشار از قندهای تصفیه شده هستند که در بدن به چربی تبدیل می‌شوند.واقعیت این است که بعد از مصرف نوشابه‌های حاوی قند، افراد احساس سرزندگی کوتاه‌مدتی می‌کنند. اما بلافاصله و به دلیل کاهش قند خون دچار نوسانات خلق و خوی می‌شوند. 
 
اگر کج خلق و مانند اسفند روی آتش شده اید از خیر غذاهای سرخ کردنی بگذرید مگر اینکه آن ها را با روغن زیتون و در فر آماده کرده باشید. به نظر می‌رسد که اعتیاد به مصرف مواد غذایی سرخ کرده که طلایی رنگ و خوش نمک هستند به دلیل چربی‌های اشباع شده، سدیم و کربوهیدرات‌های تصفیه شده  موجود در آن ها باشد. متاسفانه مواد غذایی سرخ کرده به‌سختی هضم می‌شوند و مدت زمان بیشتری در معده می‌مانند. در نتیجه باعث بروز نفخ و همچنین خواب آلودگی می‌شوند.
 
 
درست است که خوردن یک مشت از این بادام‌های خوشمزه برای خیلی‌ها لذت‌بخش است و درست است که این دانه‌ها حاوی پروتئین هستند اما باید بدانید بادام زمینی‌های بسته بندی شده، حاوی نمک و افزودنی‌های زیادی هستند که باعث بروز میگرن، مشکلات تنفسی و نفخ حاصل از سدیم زیاد می‌شوند. اگر به هر دلیلی دچار نوسانات خلق و خوی شده‌اید بهتر است از مصرف این مغزها نیز بپرهیزید.

آرمان

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
عجب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: