کد خبر: ۵۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 01
رئیس سازمان جوانان هلال احمر:
شفاآنلاین-رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر این نکته که کاهش خطر در بلایا باید بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز شود، گفت: هم‌اکنون کودکان و جوانان قربانیان نا آگاه آموزش‌های از بالا به پایین امداد و نجات هستند.

به گزارش شفا آنلاین، وحید قبادی دانا رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر در نشست بین‌المللی نقش جوانان در سلامت پس از بلایا گفت: جنبش بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب سرخ در جهت رفع نیازهای افراد آسیب دیده و مجروح ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و انسانی عمل می‌کند.

وی افزود: این جنبش به 7 اصل انسانیت، جهان شمولی، بی‌غرضی، بی طرفی، یگانگی، استقلال و خدمات داوطلبانه تاکید می‌کند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر توسط استراتژی 2020 هدایت می‌شود که 3 هدف استراتژیک آن نجات جان انسان، حفاظت از زندگی و تقویت بهبود ناشی از حوادث و بحران‌ها، ارتقاء توانمند ساختن زندگی سالم و ایمن و ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگ صلح و بدون خشونت است.

وی یادآور شد: جوانان نیروی پر توان جنبش هلال احمر و صلیب سرخ هستند که نزدیک به 50 درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه استراتژی شرکت جوانان در بکارگیری روشی تاکید دارد که از آنها برای فعالیت بیشتر و تبحر در جامعه شان بهره ببرد گفت: با اجرای این استراتژی، جوانان به ایفای نقش کلیدی در چالش‌های انسانی و شکل دادن آینده دست پیدا می‌کنند.

قبادی دانا خاطرنشان ساخت: در استراتژی «جوانان به عنوان رهبران» بر این هدفیم که از شرکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها در تمام سطوح مدیریتی، دولتی و خدماتی اطمینان پیدا کنیم.

وی افزود: جنبه دیگر استراتژی این است که نقش رهبری جوانان در حمایت از آسیب‌پذیران و آسیب دیدگاه افزایش پیدا کند.

به گفته وی، جوانان به عنوان عاملان تغییر رفتاری، حرکتی نوآورانه در جهت تقویت جوانان برای نقش رهبری و هدایت گرانه در تغییر رفتار روانی، رویکرد و نگرششان در جامعه محلیشان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

قبادی دانا تاکید کرد: هدف رهبران جوان صلیب سرخ و هلال احمر برای استفاده از این ابزار در سطوح محلی است تا آنها را برای جمعیت‌های ملی جوانان توانمندتر ساخته و عاملی برای تغییر رفتار در جامعه‌های داخلی و محلی شود.

وی خطاب به جوانان گفت: کاهش خطر در بلایا اول از همه باید بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز شود و با برنامه‌هایی که از همان سالهای ابتدایی هم در مدارس و هم در جامعه اجرا می‌شود این مسائل به آنها آموزش داده شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه هرچیزی که به کاهش خطر در بلایا ربط داشته باشد با سلامتی نیز در ارتباط است، گفت: مدیریت بلایا هم‌اکنون براساس آموزش‌های امداد و نجات از بالا به پایین است که کودکان و جوانان قربانیان ناآگاه آن هستند که هیچ نقشی در آگاهی دادن و یا جلوگیری و پاسخ دادن به بلایا ندارند.

وی افزود: این همایش این فرد را به چالش می‌کشد و ما باید به نقش جوانان اطمینان کنیم، آنها می‌توانند منابع و گیرندگان اطلاعات مدیریت بلایا باشند.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: