کد خبر: ۵۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی عنوان کرد :
شفاآنلاین-وکیل دانش‌آموزان شین آبادی گفت:‌۱۲ نفر از دانش‌آموزان شین آبادی امروز در اعتراض به مشکلاتشان در وزارت آموزش‌وپرورش حضور یافتند همچنین ۱۸ نفر از این دانش‌آموزان هنوز دیه کامل را دریافت نکرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،ماجرای دانش‌آموزان شین‌آبادی و مشکلات متعدد آنها همچنان ادامه دارد و هر چند وقت یک بار والدین این دانش‌آموزان در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات، مقابل مجلس یا وزارت آموزش‌وپرورش تجمع می‌کنند.

امروز نیز 12 دانش آموز به همراه پدران خود در وزارت آموزش‌وپرورش حضور یافتند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

حسین احمدی نیاز وکیل دانش‌آموزان شین آباد درخصوص حضور دانش‌آموزان شین‌آباد در وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت:‌ وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود که با این دانش‌آموزان و والدین آنها دیدار داشته باشد ولی با وجود وعده قبلی این دیدار انجام نشد.

وی افزود: دانش‌آموزان شین آبادی و والدین آنها انتظار دارند تا دولت تدبیر و امید پاسخگوی مشکلات آنها باشد و حقوقشان نادیده گرفته نشود.

وکیل دانش‌آموزان شین آباد درخصوص وضعیت پرداخت دیه به این دانش‌آموزان بیان کرد:‌ از 18 نفر از این دانش‌آموزان رضایت گرفته شده است تا دیه کمتری به آنها پرداخت شود.

احمدی نیاز درخصوص پرداخت مستمری مادام العمر به دانش‌آموزان شین آباد گفت:‌این موضوع در بودجه سال 94 در دست بررسی است و در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شده است.

آقای شادکام پدر سیما شادکام نیز در رابطه با مشکلات دانش‌آموزان شین آبادی می‌گوید: هم‌اکنون 3 سال است که به دلیل پیگیری درمان سوختگی فرزندان خود و تردد دائم به تهران کار خود را از دست داده‌ایم این در حالی است که دولت به ما وعده داده بود 500 میلیون تومان برای حل مشکلات معیشتی خانواده دانش‌آموزان شین آبادی اختصاص یابد که این رقم محقق نشد.

وی افزود:‌هم‌اکنون مدت 3 ماه است که فاکتور هزینه‌های بیمارستانی و رفت و آمد در دست ما باقی مانده و آموزش‌وپرورش برای پرداخت آنها پاسخگو نیست از سوی دیگر مشکل دیه 8 نفر از دانش‌آموزان حل شده است و هنوز 18 نفر از دانش‌آموزان دیه دریافت نکرده‌اند و برای دختر بنده 72 میلیون دیه در نظر گرفته‌اند.

  ساعت 8 صبح روز چهارشنبه، 15 آذر سال 1391، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد و از 37 نفر دانش آموزان آن 29 نفر دچار سوختگی شدند. حادثه زمانی روی داده که بخاری نفتی این کلاس دچار آتش‌سوزی شد و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش‌نشانی موثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش حذف کامل بخاری نفتی از مدارس کشور به اعتبار یک هزار میلیاردی نیاز دارد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: