کد خبر: ۵۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
نایب‌رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران اعلام کرد:
شفاآنلاین-نایب‌رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران از رتبه بالای ایران در غربالگری تشخیص اختلال شنوایی بین کشورهای جهان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،سعید ملایری، نایب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در نشست خبری جامعه شنوایی شناسایی ایران، اظهار کرد: تشخیص اختلال شنوایی در نوزادان توسط غربالگری در ایران به 70 درصد رسیده است که جزو بهترین آمارها بین کشورهای جهان است.

وی تصریح کرد:‌ این رقم در آلمان به عنوان کشوری توسعه یافته با تمام تلاش‌ها به 56 درصد رسیده است پس در هیچ جای دنیا رقم 100 درصد نداریم.

ملایری خاطرنشان کرد: رتبه ایران در کل منطقه بی‌نظیر و در جهان شاخص است.

نایب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران تاکید کرد:‌ وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه باید در غربالگری مداخله کند، ضمن اینکه سازمان بهزیستی تاکنون در عرصه تشخیص کم‌شنوایی در نوزادان بسیار خوب عمل کرده است، ولی متأسفانه در ایران مشکل مداخلات پس از تشخیص وجود دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات مداخلات پس از تشخیص ارائه سمعک با پوشش بیمه‌ای است که متاسفانه سمعک با یارانه در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، بنابراین نیازمند حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است، چرا که گرانقیمت است و اکنون فقط بخش کوچکی از آن پوشش داده می‌شود.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: