کد خبر: ۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 26
شفا آنلاين- رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بودجه تصویب‌شده برای جمعیت هلال احمر در کمیسیون تلفیق برای سال آینده، 200 میلیارد تومان بیشتر از سال جاری است و امیدواریم همین مبلغ در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر امیرحسین ضیایی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی و شورای اداری جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه در حال توافق با وزارت بهداشت برای واگذاری امدادهای هوایی به جمعیت هلال احمر هستیم، ادامه داد: در صورت توافق کامل به 50 فروند بالگرد نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم خدمات داخل شهری برای حمل بیمار و خدمات امداد و نجات را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای خرید بالگرد 500 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: از این بودجه فقط 180 میلیارد تومان اختصاص یافت که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بخشی از مبلغ باقی‌مانده را دریافت کنیم؛ جمعیت هلال احمر از امکانات هوا نیروز استفاده نمی‌کند و امکانات هوانیروز در اختیار سازمان اورژانس است که برای امدادهای هوایی استفاده می‌شود.

ضیایی خاطرنشان کرد: حدود 700 میلیارد تومان از بودجه سال آینده صرف خرید آمبولانس و بالگرد خواهد شد و بقیه اعتبارات صرف عملیات پشتیبانی سایر بخش‌ها مانند سازمان جوانان، سازمان داوطلبان و سازمان امداد و نجات خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از مکان‌های پر جاذبه برای احداث اردوگاه‌های جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: در زمینه فعالیت‌های سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر نیاز به اردوگاه‌هایی داریم که خراسان رضوی گزینه مناسبی برای این موضوع است.

وی ادامه داد: در گذشته در این زمینه اردوگاهی وجود داشته است که این اردوگاه‌ها در حال حاضر در اختیار سازمان آموزش و پرورش است اما مقدمات احداث اردوگاه جدید در حال انجام است.

7بالگرد سال آینده به ناوگان هلی‌کوپتری هلال احمر اضافه خواهد شد

ضیایی در خصوص بالگردهای جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر 10 بالگرد عملیاتی در کل کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها در خراسان رضوی است، عنوان کرد: به دلیل اینکه این بالگردها امدادی هستند و اغلب در زمان حوادث بزرگ استفاده می‌شوند، درصدد تهیه حداقل یک بالگرد برای هر استان هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: در حال حاضر مقدمات خرید هفت بالگرد انجام شده که این بالگردها در سال آینده به ناوگان هلی‌کوپتری جمعیت هلال احمر اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز از آماده‎باش 100 درصدی واحدهای جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: تمام واحدهای این جمعیت اعم از واحدهای داخل شهری، اورژانس‌های جاده‌ای و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم تا اورژانس‌های آنان و پایگاه‌های ما، فعالیت‌های هم‌افزا داشته باشند و اقدامات موازی انجام نشود.

ضیایی ایجاد قطب‌های فرااستانی را در زمینه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را ضروری دانست و افزود: همانطور که وزارت بهداشت در زمینه آموزش، درمان، بهداشت و اورژانس از یک نقشه قطبی پیروی می‌کند، ما نیز باید در سراسر کشور از ترکیب چند استان، قطب‌هایی ایجاد کنیم؛ بدون از بین رفتن حاکمیت بخش‌ها، فعالیت این قطب‌ها مشابه فعالیت‌های یک ستاد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند مراکز آموزش ملی هستیم، اظهار کرد: با توجه به شباهت موضوعاتی که در برخی استان‌ها وجود دارد، این موضوعات فرااستانی نیز در این قطب‌ها پیگیری خواهد شد؛ بعد از تنظیم آرایش قطبی این موضوع برای تصویب به شورای عالی هلال احمر فرستاده خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اینکه این جمعیت هلال احمر در چند سال آینده باید به سازمانی کارآ و روزآمد تبدیل شود، تصریح کرد: باید از این مدیریت دولتی سنگین به مدیریت چابک و هوشمند تغییر وضعیت دهیم.

ضیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سازمان هیچ آمار دقیقی از میزان داوطلبان، جوانان، کارمندان و ... وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سازمان باید به سازمانی الکترونیک تبدیل شود.

وی با انتقاد از اینکه در ستادهای کشور، کار ستادی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: کار ستادی برنامه‌ریزی، هدایت، سیاست‌گذاری و کمی هم اجراست.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه افراد سازمان در برخی مواقع باید تصمیماتی را در لحظه اجرا کنند، افزود: اما متاسفانه در برخی موارد باید منتظر دستورالعمل یا موافقت مقامات بالا باشند که معمولا این دستورالعمل‌ها یا عملیاتی نیستند یا با موقعیت تناسبی ندارند.

ضیایی با بیان اینکه در شرح وظایف دستگاه‌های عمل‌کننده که بعضا به جای ما تصمیم می‌گیرند، گفت: دستورالعمل‌ها باید روان، متناسب با شرایط و غیرقابل تفسیر شوند؛ این موضوع مستلزم واگذاری برخی کارها به سایر حوزه‌هاست؛ تمرکز، قدرت نیست و باید در این زمینه بخش‌هایی واگذار شود تا تصمیمات، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بهتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: واحدهای عملیاتی مانند هلال احمر و امداد و نجات باید اتوماتیک و حداقل در زمان کوتاه و در شرایط بحرانی به صورت خودمختار عمل کنند.

ضیایی افزود: وزارت بهداشت آمادگی برگرداندن بخشی از وظایف درمانی به هلال احمر را دارد.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: