کد خبر: ۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 25
شفاآنلاین - فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه، اشراف اطلاعاتی پلیس به معنای سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم نیست، در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج چمدانی ارز از فرودگاه های کشور گفت: ما و مجموعه پلیس فرودگاه در جریان این موضوع نیستیم.

به گزارش شفاآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا در جمع خبرنگاران افزود: این ساختمان در سالروز ولادت حضرت زینب(ع) و در چهارمین سال تاسیس این پلیس افتتاح شد، این فقط افتتاح یک ساختمان نیست، بلکه مجموعه توانمندی های فنی، شبکه زیر ساخت های مختلفی اعم از مدیریت، نیروی انسانی، دانش و علوم با یکدیگر در این ساختمان ترکیب شده است.

وی ادامه داد: نبود این پلیس می توانست بسیار خسارت بار باشد، امروز پلیس فتا جلوی بسیاری از تهدیدها را گرفته که به کشف جرایم بسیاری منجر شده است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، فرمانده ناجا با بیان اینکه کشف 93 درصدی پرونده های جرایم سایبری توسط پلیس فتا، رکوردی است که در جهان به ثبت رسیده، گفت: امروز مقامات اینترپل در بخش پلیس سایبری که در سنگاپور هستند به این موضوع اذعان داشته اند.

وی ادامه داد: امیدوارم با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه، بتوانیم مسیر را در راستای ارتقا و رشد تعالی بیشتر طی کنیم.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه منظور پلیس از اشراف اطلاعاتی چیست، تصریح کرد: برخی تصور نکنند اشراف اطلاعاتی پلیس به معنای سرک کشیدن به حریم خصوصی مردم است، بلکه برعکس پلیس فتا بر اطلاعات دشمنان، تبهکاران و متجاوزان به حقوق مردم اشراف دارد که این اقدام برای حفظ امنیت شهروندان و حریم خصوصی و داشته های معنوی و مادی آنان است.

وی بر آموزش پیشگیرانه مردم بمنظور محافظت از اطلاعات شخصی آنها تاکید کرد.



** باندهای قاچاق مواد مخدر به شبکه های اجتماعی مجازی کوچ کرده اند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باند های قاچاق مواد مخدر به شبکه های اجتماعی مجازی کوچ کرده اند، گفت: تلاش ما حفاظت از مردم در برابر این مجرمان است.



** 90 درصد پرونده های پلیس فتا کلاهبرداریست

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه 90 درصد پرونده های پلیس فتا، کلاهبرداری است، تصریح کرد: کلاهبرداری ها با هدف مالی و یا با هدف غیرمالی بوده بطوریکه پس از سرقت اطلاعات شخصی شهروندان در ازای آن درخواست مبلغی داشته اند، در حقیقت تبهکاران از آن به عنوان ابزاری برای کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان استفاده می کردند.

وی با تاکید بر اینکه 95 درصد از اقدامات پلیس فتا به نفع مردم است، افزود: پنج درصد دیگر نیز غیرمستقیم به نفع مردم می شود و با محافظت از شبکه های وزارتخانه ها، مانند نفت و بانک ها از اموال و اطلاعات آنان حفاظت می کنیم.



** در جریان خروج چمدانی ارز از فرودگاه های کشور نیستیم

فرمانده ناجا در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج چمدانی ارز از فرودگاه های کشور، گفت: ما و مجموعه پلیس فرودگاه در جریان این موضوع نیستیم و بهتر است آن را از کسانی که این را مطرح کرده اند، بپرسیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: