کد خبر: ۵۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 24
سفیر آلمان در ایران خبرداد:
شفاآنلاین- سفیر آلمان در ایران از تسهیل صدور روایدد برای بیماران کشورمان جهت اعزام برای درمان به آلمان خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،میکائیل بارون فون اونگرن- اشتنبرگ در دیدار با علی داوودیان بنیان‌گذار بنیاد بیماری‌های نادر ایران و با شنیدن توضیحات فعالیت‌های این بنیاد و درخواست داوودیان درباره تسهیل صدور روادید برای بیماران ایرانی عازم آلمان اظهار داشت: بنده از فعالیت‌های این بنیاد و گسترش ارتباطات در این حوزه بین ایران و آلمان استقبال می‌کنم چون همه کارها را نمی‌توان به صورت دولتی انجام داد. ما هم تلاش می‌کنیم صدور روادید برای بیماران ایرانی عازم به آلمان تسهیل شود.

اونگرن-اشتنبرگ ادامه داد: البته اجازه صدور روادید باید از داخل کشور آلمان صورت پذیرد و ما نمی‌توانیم به صورت مستقل از طریق سفارت اقدام کنیم ولی تلاش خواهیم کرد دسترسی بیماران به سفارت و صدور روادید برای آنان بهتر و سریعتر شود البته هزینه‌های درمانی در آلمان بسیار مهم است بنابراین باید گواهی بیمارستان و تأمین پرداخت هزینه‌ها به طور کاملاً شفاف اعلام شود.

در این دیدار علی داوودیان مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز با بیان اینکه 20 سال است با کشور آلمان در زمینه تجهیزات پزشکی و امور تشخیص بیماران فعالیت می‌کنیم، افزود: وجه مشترک کارهای بنیاد بشردوستانه است که در اروپا و آمریکا صورت می‌پذیرد و ما تنها سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت هستیم که با استانداردهای بین المللی فعالیت می‌کنیم و تمام تلاشمان بر آن است که درد بیماران را کاهش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری ششمین همایش بین المللی بنیاد بیماری‌های نادر ایران همزمان با 94 کشور دنیا که 8 اسفند در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود با دعوت از سفیر آلمان برای حضور در این همایش گفت: هر ساله نیز متخصصان بنامی از کشور آلمان در این همایش حضور می‌یابند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران با ارائه پیشنهادی برای ایجاد یک کارگروه فنی در جهت تسهیل صدور روادید برای بیماران ایرانی عازم به آلمان، افزود: ما تمام مسئولیت این بیماران را می‌پذیریم و تنها درخواست داریم تا فرآیند امور بیماران برای اعزام به آلمان راحت‌تر شود.

داوودیان اظهار داشت: بنیاد بیماری‌های نادر ایران برای گسترش فعالیت‌های خود در اروپا در شهر دوسلدولف آلمان شعبه بین المللی خود را به ثبت رسانده است که پرفسور بوداغی از متخصصان ایرانی مقیم آلمان مسئولیت این شعبه بنیاد در آلمان را برعهده دارد و امیدواریم ارتباطات حوزه پزشکی ایران و آلمان در این زمینه گسترش یابد.

فریدون بداغی مسئول شعبه بنیاد بیماری‌های نادر ایران در آلمان نیز خطاب به اونگرن- اشتنبرگ، گفت: بنده مشاور برخی ارگان‌های ایران هستم و سعی می‌کنم روابط بین ایران و اروپا با کشور آلمان را برقرار و گسترش دهمو آلمان می‌تواند یک نمونه بسیار خوب برای فعالیت‌های ایران باشد زیرا آلمان یک کشور آزاد و صنعتی است. آلمان نیز علاقه مند به گسترش ارتباطات با ایران است ولی به دلیل برخی مسائل سیاسی زیاد نمی‌تواند در این امور ورود کند.

وی با ارائه پیشنهادی برای گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کمپانی‌های متوسط و کوچک ایران با آلمان افزود: متأسفانه زبان نخست بین‌المللی در ایران انگلیسی است و کمتر به زبان آلمانی پرداخته می‌شود بنابراین می‌طلبد رابطه موسسه گوته آلمان در ایران افزایش یابد. در زمینه آموزش موسسه زبان آلمانی که در تهران وجود دارد مناسب است در دیگر استان‌های کشور نیز ایجاد اینگونه موسسات آموزشی زبان افزایش یابد.

مسئول شعبه بین‌المللی بنیاد بیماری‌های نادر ایران در دوسلدورف آلمان به فعالیت‌های چشمگیر پرفسور سمیعی و فیروزیان در آلمان نیز اشاره کرد، اظهار داشت: پیشرفت‌های پزشکی ایران بسیار و قابل توجه است ولی امیدواریم با گسترش روابط بین ایران و آلمان اعزام برخی بیماران سعب العلاج برای درمان در آلمان تسهیل شود. زیرا در برخی مواقع برای صدور ویزا و روادید مشکل داریم.

اونگرن-اشتنبرگ سفیر آلمان در ایران نیز با تأیید صحبت‌های بداغی در زمینه گسترش همکاری پزشکی بین ایران و آلمان گفت: پرفسور سمیعی نیز شخصیت شناخته شده‌ای در آلمان هستند ما هم سعی می‌کنیم نسبت به گسترش فعالیت‌های بین دو کشور از طریق ان جی اوها حمایت‌های لازم را انجام داد زیرا همه فعالیت‌ها را نمی‌توان از طریق دولت‌ها انجام داد.

وی نسبت به تسهیل صدور روادید برای بیماران ایرانی عازم به آلمان نیز قول مساعد داد و گفت: البته هزینه‌ها در آلمان مهم است بنابراین باید گواهی لازم از بیمارستان دریافت و هزینه‌های درمانی نیز مشخص شود ولی ما سعی می‌‌کنیم تسهیل و دسترسی بیماران به سفارت آلمان در تهران را بهبود بخشیم و خودمان نیز با بیمارستان‌های مرتبط ارتباط برقرار کنیم.

اونگرن اشتنبرگ در ادامه تعطیلی موسسه گوته در ایران را نیز به دلیل درخواست مسئولان کشورمان عنوان کرد و افزود: زمانی برنامه‌ای در تلویزیون آلمان پخش شد که هیچ ارتباطی به دولت آلمان نداشت که در نهایت باعث تعطیلی موسسه گوته در ایران شد ولی نسبت به گسترش آموزش زبان آلمانی در ایران در هفته‌های گذشته ساختمان جدیدی در حال تجهیز است.

سفیر آلمان در ایران با استقبال از گسترش دوباره مدارس آلمانی در ایران که می‌تواند در گفت‌وگو بین نمایندگان مجلس صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: موسسه زبان آلمانی جزو سه موسسه بزرگ زبان دنیا است. رایزن فرهنگی ما در ایران نیز در حوزه گسترش زبان آلمانی در ایران تاکنون تلاش‌های زیادی کرده است و بسیار هم مایل هستیم تا زبان آلمانی در مدارس و دانشگاه‌های ایران گسترش یابد بنابراین نمی‌خواهیم رقیب زبان انگلیسی باشیم ولی برای گسترش زبان آلمانی در ایران هرنوع پیشنهادی که به ما بشود را می‌پذیریم.

  در دیدار سفیر آلمان در تهران با مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل، محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و همچنین علی ملائی از صنعتگران استان مازندران حضور داشتند که هر کدامشان در حوزه فعالیتی خود مطالبی را خدمت اونگرن-اشتنبرگ عنوان کردند که متعاقبا سفیر آلمان در تهران نیز پاسخ‌ها و صحبت‌های لازم را با آنان انجام داد.


برچسب ها: سفیر ، آلمان ، بیماران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالمطلب چشمک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
بنده شخصٲ از این توافق بین دو کشور خیلی خوشحالم وامیدوارم رابطه دو کشور در این راستا همیشه پایدار و موفق بمونه چون واقعیتش من خودم فرزند تازه متولدشدام نیاز به جراحی ارتوپد مفصل دارد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: