کد خبر: ۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 22
شفاآنلاین-نیازهای تغذیه ای بر حسب جنس، سن و میزان فعالیت بدنی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. زنان بر حسب نوع جنسیت خود و پیچیدگی بیشتر بدنی، نیازهای تغذیه ای خاص خود را دارند. عدم توجه به این نیاز ها موجب شیوع برخی بیماری های مزمن از قبیل پوکی استخوان در زنان شده است. در ادامه به برخی از مواد مغذی مهم برای حفظ سلامت زنان اشاره شده است.
به گزارش شفا آنلاین،افزایش محتوای نمک در رژیم غذایی موجب افزایش احتمال ابتلا به فشار خون و سکته قلبی می‌گردد. بهتر است میزان دریافت نمک در روز کمتر از 2300 میلی گرم باشد، این یعنی در حدود یک قاشق چایخوری نمک. 
 
پروتئین یکی از درشت مغذی های تشکیل دهنده رژیم غذایی است. پروتئین برای ساخت واحد های تشکیل دهنده استخوان، عضلات و پوست ضروری است. آنزیم های بدن دارای ماهیت پروتئینی هستند لذا می توان گفت که این درشت مغذی در کنترل سوخت و ساز بدن نقش بسزایی دارد. ماهی، ماکیان، تخم مرغ و مغزها از منابع غنی پروتئینی محسوب می شوند. زنان روزانه به 46‌گرم پروتئین در رژیم غذایی شان نیاز دارد. 
 
این ویتامین نیز از گروه ویتامین های محلول در آب است. ویتامین C برای داشتن استخوان هایی سالم و نیز سلامت پوست مفید و ضروری است. بهترین منبع ویتامین C میوه ها، سبزی ها و گوشت است. لازم به ذکر است که محتوای واقعی ویتامین C غذاها می تواند بر طبق شرایط رشد و درجه رسیدگی در لحظه کشت متفاوت باشد. میزان مورد نیاز ویتامین Cزنان 75 میلی گرم در روز است.
 
 
این ویتامین از ویتامین های محلول در آب و در گروه ویتامین های گروه B قرار دارد. اسید فولیک به ساخت DNA و تقسیم سلول ها کمک می کند. در دوران بارداری این ویتامین برای سلامت جنین بسیار مهم است. منابع غنی اسید فولیک یا فولات شامل جگر، قارچ، گیاهان برگ سبز، لوبیا ها و مغزها  می باشد. زنان برای تأمین مقادیر مورد نیاز خود به 400 میکروگرم اسید فولیک در روز نیاز دارند. زنان در دوران بارداری و شیردهی به ترتیب به 600 و 500 میکروگرم اسید فولیک در روز نیاز دارند.
 
 
این ماده مغذی به انتقال اکسیژن به سلول ها کمک می کند. دریافت کم آهن موجب بروز کم خونی می شود که با احساس خستگی همراه است. کم خونی فقر آهن معمول ترین بیماری کمبود تغذیه‌ای در جهان است. بهترین منبع غذایی آهن جگر، غذاهای دریایی، قلوه، دل، گوشت بدون چربی و طیور است و میزان نیاز روزانه آهن در زنان 50-19 سال؛ 18 میلی گرم و در زنان بالای 50 سال 8 میلی گرم در روز است. زنان باردار نیز روزانه به 27 میلی گرم آهن نیاز دارند.
آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: