کد خبر: ۵۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 18
رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که کیفیت داروهای ایرانی مورد تأیید وزارت بهداشت است از مصرف بیش از 95 درصد مردم از داروهای تولید داخل خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خاطرنشان کرد: نظارت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت بر داروهای وارداتی و تولید داخل یکسان است.بنابراین اگر دارویی( تولید داخل یا وارداتی) تأییدیه و کنترل کیفی مورد نظر را دريافت نکند وارد بازار نخواهد شد.

وی در پاسخ به این که به تازگی شنیده ایم وزیر رفاه گفته برخی از پزشکان عامل فروش داروهای خارجی هستند، آیا شما این موضوع را قبول دارید یا نه تصریح کرد: وزيرمحترم رفاه صحبت کلی داشته یعنی قانونی صادر نکرده اند که همه پزشکانی که دارو می نویسند عامل فروش داروهای شرکت های خارجی هستند.

دیناروند اذعان کرد: من در سخنرانی وزیر رفاه حضور داشتم اما چنین برداشتی از صحبت های وی نداشتم؛ به طور طبیعی هر دارویی که مرم در حال مصرف آنها هستند به جز داروهای بدون تجویز و OTC از مسیر تجویز پزشکان نیز عبور می کند.

وی با بیان که داروهای وارداتی ما هم اکثرأ داروهای نسخه ای هستند به خبرنگار شفا آنلاین گفت: با اين وجود خواهش ما از پزشکان این است که واقعأ هنگام تجویز در صورت وجود دارویی مشابه تولید داخل، تولید داخل را تجویز کنند زیرا به علت هزینه کمتر بیمار دچار زحمت نمی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: