کد خبر: ۵۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 17
در حاشیه بازدید از آخرین دستاوردهای فضایی؛
شفاآنلاین- رییس جمهوری با اشاره به موفقیت های عظیمی که ایران در زمینه فناوری فضایی به دست آورده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی است که چرخه فناوری فضایی را به دست آورده است.

به گزارش شفا آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح سه شنبه پس از بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری فضایی کشور که در سالن اجلاس سران برپا شده است در جمع خبرنگاران افزود: در زمینه این فناوری بسیار مهم، پیشرفته و راهبردی قدم های خوبی برداشته شده است.

رییس جمهوری ادامه داد: ان شاء الله در سال های 94 و 95 موفقیت های جدیدی در زمینه فضا به دست خواهیم آورد.

روحانی خاطر نشان کرد: یکی از بخش هایی که دانشمندان جمهوری اسلامی ایران از چندین سال پیش در این زمینه تلاش و فعالیت کرده و دستاوردهای بسیار خوبی داشته اند، فناوری هوا وفضا بوده است.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در زمینه تسلط بر فضا استفاده از ماهواره های مختلف برای کاربردهای متعدد مورد نیاز کشور ، قدم های خوبی در سال های گذشته برداشته شده است.

روحانی با شاره به سه پرتاب جدید در دولت یازدهم افزود: پرتاب ماهواره فجر نیز بسیار موفقیت آمیز انجام شد و ما را وارد مرحله جدید کرد.

وی با شاره به بازید امروز خود از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری فضایی کشور گفت: در این نمایشگاه آنچه تا امروز آماده شده و همچین برنامه های سال 94 و 95 و برنامه های بلند مدت به نمایش گذاشته شده بود که اقدامات بسیار خوبی را شاهد بودیم.

رییس قوه مجریه با بیان این که با توجه به تحولات ساختاری که دولت در ماه های اخیر به وجود آورده، سرعت کار برای دستیابی به مراحل بعدی بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: دولت در زمینه تحقیقات فضایی، فعالیت ها و برنامه های کاربردی هوا و فضا اهمیت ویژه ای قایل است .

روحانی تاکید کرد: با همه توان از همه بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی، علمی و صنعتی و بخش های مربوط به ماهواره بر برای رسیدن به اهداف مورد نظر پشتیبانی خواهیم کرد.

نمایشگاه دستاوردهای فضایی روز سه شنبه در آیین گرامی داشت روز فناوری فضایی در سالن اجلاس سران تهران برپا شده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: