کد خبر: ۵۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 18
بازرس هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی درگفتگو با شفاآنلاين:
شفا آنلاین- بازرس هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران ،تعرفه گذاری در رشته فیزیوتراپی بر اساس میزان تحصیلات را به هيچ عنوان عقلانی ندانست و ضمن اعتراض شدید این امر را خلاف عدالت، عدل، منطق و حتی شرع دانست.

فیزیوتراپیست احمد موذن زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با اشاره به این که بحث ما در مورد تعرفه کارشناسی است،افزود: اساس تعرفه گذاری مبنی بر دو جزء صورت می گیرد؛ یکی تکنیکال مرتبط با دستگاه، تجهیزات و سرمایه گذاری و جزء دیگر حرفه ای، شامل تخصص، تبحر علمی و حرفه ای ارائه دهنده خدمت است.

وی تأکید کرد: متأسفانه در فیزیوتراپی جزء تکنیکال بزرگنمایی شده که از نظر ما یک ایراد جدی است و به جزء حرفه ای که دانش فیزیوتراپی و خدمات ارزشمندی مانند درمان های دستی، ماساژ، سوزن خشک و... نیز توجه کمتری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در این کتاب باید توجه بیشتری به جزء حرفه ای ارائه دهنده خدمت صورت می گرفت، این نوع تعرفه گذاری بیشتر شائبه برخورد تجاری را با رشته فیزیوتراپی در ذهن ایجاد و خدمات ما را به ارائه تجهیزات گران و امثال آن نیز وابسته می کند.

موذن زاده افزود: بسیاری از خدماتی که در فیزیوتراپی قادر به انجام آن هستیم بر اساس دانش و توانمندی های بالینی و دستی فیزیوتراپیست هاست که نیاز به هیچ تجهیزاتی هم ندارد.

وی تأکید کرد: برای اولین بار در مصوبه شورای عالی بیمه در كشور و حتی فکر می کنیم در دنیا، در راستای ارائه خدمت ثابت، یعنی در ارتباط با نقش مدرک تحصیلی در نرخ ارائه خدمات تعرفه متفاوتی تعيين كرده اند.

وی خاطرنشان کرد: عمده اشکال ما در این امر نسبت به تعرفه گذاری توجه به عنصری است که فقط مخصوص نرخ ویزیت است نه ارائه خدمت. زیرا این که مسئول فنی مرکزی در خدمات درمانی داری چه مدرکی است در ارائه آن خدمات تفاوتی ایجاد نمی کند.

عضو اسبق شورای عالی نظام پزشکی اظهار کرد: در صورتی که مسئول فنی خدمات درمانی، متخصص باشد نسبت به یک کارشناس یا کارشناس ارشد فیزیوتراپی تعرفه آن صد در درصد اما تعرفه کارشناس یا کارشناس ارشد 80 درصد است.

موذن زاده یادآور شد: فیزیوتراپیست ها مالک این رشته هستند و خدماتش را هم باید خودشان ارائه دهند. مطابق قانون در کشور ما به یک تخصص خاص از گروه پزشکی هم اجازه حق مسئولیت فنی داده می شود که این هم رویکرد درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا مسئول فنی بخش فیزیوتراپی غیر فیزیوتراپیست نیست این هم یک رانت است. پس اگر این رانت وجود دارد الان هم دارند رانت دومی را روی آن سوار می کنند. به این شکل که می گویند اگر مسئول فنی بخش فیزیوتراپی یک پزشک متخصص باشد ارائه خدمت در آن بخش نسبت به این که مسئول فنی یک کارشناس یا کارشناس ارشد فیزیوتراپی باشد هزینه اش بالاتر است و 20 درصد هم تفاوت قائل شده اند.

وی این قضیه را بر خلاف مصالح بیمار برشمرد و به شفا آنلاین گفت: در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات چنین رویکردی اصلأ وجود ندارد. اگرهم دوستان معتقدند یکسری از خدمات تخصصی توسط افراد متخصص تری باید ارائه شود بحث جداگانه ای دارد.

Bildergebnis für ‫فيزيوتراپي‬‎

بازرس هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران بیان کرد: در این کتاب رانتی ایجاد کرده اند که به شکل غیر منطقی و ناعادلانه تعرفه بالاتری را بر اساس مدرک تحصیلی تعریف کرده اند که این اشتباه حتی از نظر شرعی هم غلط است.

وی اظهار کرد: در ارتباط با این قضیه، انجمن فیزیوتراپی ایران و کمیته فنی انجمن به طورمکرر نقطه نظرات کارشناسی ما را به مسئولین شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت اعلام کرده اند و ما نظرات کارشناسی خودمان را با حمایت سازمان و شورای عالی نظام پزشکی به شورای عالی بیمه ارائه دادیم. اما برداشت ما از رویه شورای عالی بیمه این است که یک رویکرد پزشک سالارانه و غیرکارشناسی در این قضیه رخ داده، شاید هم مقداری فشار از جانب سازمان های بیمه گر در راستای کاهش هزینه ها وجود داشته است.

غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۱
pt irani
|
United Kingdom
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
4
واقعا از نظر شرعی این تعرفه 80 درصد حرام است.چون فیزیوتراپیست مالک اصلی این خدمات است.واقعا چرا این همه پزشک سالاری!!!در هیچ جای دنیا اینطور نیست.طب فیزیکیها چرا به فیزیوتراپی که اصلا مربوط به حوزه کاریشان نیست ورود پیدا کردند؟؟!! واقعا از وزیر بهداشتی که شعار عدالت میدهد انتظار نداشتیم!!
مسعود رضایی
|
United States
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
با تشکر از شفا انلاین
درود بر دکتر شکوهی و استاد موذن زاده که شجاعانه از حقوق فیزیوتراپیست ها دفاع علمی انجام میدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
2
هر چیز بگندد نمکش میزنند وای بر ان روز که بگنددنمک
وزارت بهداشت به جای اینکه از حق ما دفاع کند با نظام پزشک سالار خود به ما ظلم میکند
این طرح یعنی ما12 ماه کار کنیم ولی معادل10 ماه حقوق بگیریم و اون کسی که حتی از لحاظ قانون. حق انجام خدمات فیزیوتراپی را ندارد چون فقط اسمش پزشک است 12 ماه حقوق مرا بخورد
مجید داستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
درود بر بازرس عزیز انجمن
نامه بسیار منطقی ، مستدل و محکمی بود که امیدوارم مسولین امر اهمیت مساله و دغدغه کل جامعه بزرگ و زحمتکش فیزیوتراپی رو در نظر بگیرند و نصمیمی گرفته شود که منجر به بالارفتن امید و کیفیت درمان شود .
فرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
2
ازمجموعه دست اندرکاران تعرفه گذاری توقع براین است که حق را به حق داربرسونند وواقعا"این فیزیوتراپیستهاهستندکه باید پاداش خدمات کامل شان رابگیرنددرغیراینصورت بیشترین لطمات را بیمار میخوردلذا این تقسیم بندی نرخ برحسب تحصیلات به ضرر حوزه درمانی کشوراست
سینایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
با توجه به ارایه خدمات فیزیوتراپی طبق اصول علمی روز و طبق استاندارد های جهانی و مطابق بر علوم دانشگاهی توسط فیزیوتراپیست چند نرخی کردن خدمات به هیچ وجه قابل توجیه نخواهد بود
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
جناب فیزیوتراپیست موذن زاده این رشته ی فیزیوتراپی اینقدر در درمان بیماران موثر هست.که دیگران برای هرچه خراب کردن این رشته اقدام کنند مردم روشنند وآگاه.گذشت دیگر زمانی که با چاقو وجراحی وقرص وامپول با هزینه های سرسام اور مردم را .........افرین به فیزیوتراپیست ها که یدون درد بدون عوارض بدون تزریق کورتون بدون جراحی مردم را به سلامتی میرسانند.اگر پزشکان از بزرگ شدن این رشته میترسنند به این دلیل هست که انها خود میدانند رشته فیزیوتراپی در اکثر بیماریها میتواند دست داشته باشد. و می ترسند که بیماران دیگر به جراحی انها وقرص انها نیاز نداشته باشند .ما درمانگریم انها پزشکند .ما درمان میکنیم وانها تشخیص دهند .درود بر شما که تمام عمرتان را صرف این رشته کردید .
فیزیوتراپیست
|
United States
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
واقعا زشته این مصوبه ها
حمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ای کاش تلاشی که توسط وزارت بهداشت جهت تقویت و ارتقای وضعیت پزشک سالاری حاکم بر اوضاع جامعه سلامت کشور می شد در جهت بهبود و بالا بردن کیفیت خدمات انجام میشد
ما جامعه فیزیوتراپی با تمام توان در تلاش برای کاهش مشکلات سلامت جامعه هستیم اما گروهی. که از دور مینشینند و مزد مارا میگیرند

از دستاندر کاران تقاضا داریم با در نظر گرفتن حق اقدام تعین چنین تعرفه ی تحقیر امیزی بنمایند
سحر سواحلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
هربار كه زحمات عده اي ناديده گرفته شود در يك صنف كاري آهسته آهسته بايد منتظر اثرات سوء و كم شدن انگيزه در آن صنف باشيم همه ميدانيم كه كساني كه كار باليني را در فيزيوتراپي بالا برده اند كارشناس بوده اند چرا كه از اول كار كرده اند و شايد بعدا به فكر ادامه تحصيل افتاده اند
و عده اي از همكاران هم به دنبال ادامه تحصيل رفتند ،زماني شرط كلينيك زدر ٦ سال تجربه كاري بوده، يعني پيشكسوتان كار ما تجربه كاري خود را بالا بردند و حالا كه فيزيوتراپي اينقدر پيشرفت كرده و جايگاه پيدا كرده با چنين قانون خفت باري
ارزش اين همه زحمت باليني بايد زير سوال برود؟؟؟؟
تا كي بايد نظام مدرك گرايي باعث از بين رفتن احترام همكاران زحمت كش ما بشود
خواهش ميكنم به داد ما برسيد
به اندازه كافي زحمات ما زير سوال رفته ، بيشتر از اين به كم شدن انگيزه جامعه ما دامن نزنيد. در كل دنيا رشته فيزيوتراپي جز ١٠ رشته برتر و خدمات اساسي براي بيماران حساب ميشود و در كشور ما هر روز خفيف تر ميشود.
به داد ما برسيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از استاد موذن زاده وممنون از حمایت ایشان، ، واقعاً رشته ما در نظام سلامت مظلوم واقع شده است و این حق عرفی شرعی و اجتماعی ما همکاران فیزیوتراپیست نیست! در حالیکه در اکثر کشورهای دنیا رشته فیزیوتراپی بسیار مطرح و ارجحیت دار و باارزش است، افسوس و صد افسوس
فیزیوتراپیست مسعود رضایی
|
Netherlands
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با سلام
دیگر زمان پزشک سالاری در جهان به سر آمده و کاش ما نیز از قافله عقب نمانیم تا زمینه رشد سایرین فراهم شوو
دوران اینگونه حق خوری ها گذشته و بایییید عدالت رعیات شود
محمد محمد نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
وقتی کار درمان تو سط فیزیوتراپیست انجام میشود اختلاف در تعرفه نوعی بیعدالتی است
شعاعى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
با سلام به بزرگان فيزيوتراپى ايران.دكتر موذن زاده ودكتر شكوهى عزيز. جناب وزير بهداشت رشته فيزيوتراپي در كل دنيا به سرعت رو به پيشرفت است .و شأن بالايي دارد.در تعجبم رشته اى كه در مقطع كارشناسى چنين دامنه كاريي بالايي دارد كه اهم كار كلينيكي درمان دستي است.چطور به راحتي نا ديده گرفته ميشود.شما با قشرى روبرو هستيد كه ديگر بي عدالتي را تحمل نميكنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
یک ظلم آشکار به فیزیوتراپی وفارغ التحصیلان این رشته ...امیدواریم مسولین محترم سخن های به حق همکار خوبمان را جدی بگیرند واجازه ندهند در دولت امید وتدبیر یک جفای حرفه ای شکل بگیرد....
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
درود بر جناب موذنن زاده.
ما از دولت اعتدال انتظار بیشاری داریم.
ظاهرا در مورد فیزیوتراپی دولت سابق خدمات بیشتری به ما دادند.
مرتضی گلعذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
حکایت ما وعزیزان طب فیزیکی حکایت اثبات برادری و طلب ارثه!!!
ما با اصل قضیه ورود این عزیزان به حوزه غیرتخصصی خودشان مشکل داریم,اینکه اصلا وطبق چه منطق و استدلال وقانونی باید مسوولیت فنی موسسات فیزیوتراپی به افرادغیرفیزیوتراپیست سپرده شود؟؟!!
ازین که بگذریم,چرا وقتی اصل خدمات توسط فیزیوتراپیستها ارایه میشود(صرفنظرازاینکه مسوول فنی فیزیوتراپیست یا متخصص باشد)روش دوگانه قیمتگذاری وپرداخت مطرح شده است؟؟!!
این یک بام و دو هوا چه معنی دارد؟
شاید فردا متخصصین جراحی عمومی هم به فکر ورود به رشته جراحی ارتوپدی بیفتند!!بهرحال وقتی اوضاع واحوال قانون وقانونگذاری به این شکل باشد,هیچ چیز بعید نیست.
قضیه فیزیوتراپیستها وتعرفه ناعادلانه مطرح شده باید به سرعت مورد بازنگری قرارگیرد.
نوشین افتخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
وقتی میخواهیم دکترای حرفه ای بگیریم وزارت خانه مانع میشود وقتی میخواهیم کار کنیم شورای عالی بیمه تبعیض در تعرفه را علم میکند مگر ما چه گناهی کردیم که با اینهمه گستردگی طیف کاری و درسهای پر حجمی که شبیه هیچ رشته کارشناسی نیست و این همه نقشی که در درمان و پیشگیری بیماریها داریم اینقدر به ما ظلم میشود
جناب وزیر اگر وزارتخانه شما با این رشته مشکل دارد کلا برش دارید تا خیال همکارانتان در وزارت پزشکان راحت شده و عمری دعا گویتان باشند در غیر این صورت در جهت اجرای عدالت قدم بردارید تا هم خدایتان راضی باشد هم ۷۰۰۰ نفر دانش آموخته بی گناهی که مدام مورد ظلم قرار گرفته اند
و من الله التوفیق
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
اجرای کتاب کلیفرنیا اتفاق خوبیست به شرطی که در حد نام نباشد و تمام و کمال اجرا شود . متاسفانه در کشور ما مرسوم است که ایده ها را از کشورهای توسعه یافته می آوریم و علیرغم هزینه بسیار با ایجاد تغییر در پارامترها به کارایی و نتیجه بخشی آنها آسیب می زنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
تا کی باید زحمات فیزیوتراپها نادیده گرفته شه افسوس. پزشک سالاری تمومی نداره
محمد نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
امیدواریم وزیر محترم دولت تدبیر و امید با اتخاذ تصمیم درست مانع اجحاف در حق بیش از 7000 فیزیوتراپیشت شوند
فیزیوتراپیست ایمان کمالی حکیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
100 % موافقم . ضمن اینکه همین رانت ها باعث شده اجرای طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی بعد از گذشت 3 سال بصورت پایلوت و محدود باقی بماند . باورکردنی نیست منافع یک عده محدود به یک ملت ترجیح داده می شود . هدف این طرح دکترای حرفه ای توانمند کردن دستان فیزیوتراپیست هاست و در نتیجه بهره مندی بیشتر مردم از این خدمات. که متاسفانه روند لابی این پزشکان در وزارتخانه جلوی مهم را گرفته است
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
واقعا چطور وزیر محترم بهداشت اجازه میده گروهی غیر متخصص که حق استفاده از تجهیزات ما دو ندارن نه از نظر قانونی نه از علمی بیان و برای ی رشته دیگه تعیین تکلیف کنن،چطور ممکن هست مسئول فنی که از اسمش پیداست که تمام مسئولیت کلینیک به عهده ی این شخص هست به افرادی که هیچگونه علمی در زمینه علم فیزیوتراپی ندارن داده بشه؟آیا این بود عدالتی که ازش حرف میزدید؟این کم کاری و لابیگری نتنها به ضرر قشر زحمتکش فیزیوتراپای عزیز میباشد بلکه ضربه ی مستقیم به روند درمان مراجعه کنندهای فیزیوتراپی میباشد،
آقای وزیر محترم
خواهشمندیم در انجام هر کار خدا را شاهد بر کار خود دیده تا حقی از گروهی ضایع نشود.متاسفانه حرص و آز گروهی غیر متخصص(رشته فیزیوتراپی) باعث شده این رشته به جایگاهی که مستحق آن هست و آن ارتقای رشته به دکترای حرفه ای میباشد نرسد
از خداوند متعال برای شما و دولت محترم آرزوی توفیق میکنیم و باز هم خواهشمندیم خدا را شاهد به کار خود بدانید چون حق الناس به هیچ وجه بخشودنی نیست و مااز کسی که حق ما رو پایمال بکند هرگز نمیگذریم
نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
واقعا داره در حق ما فیزیوتراپیست ها بی عدالتی میشه خواهش داریم وزیر بهداشت نسبت به این اقدام بازبینی به عمل آورند
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درود بر استاد موذن زاده عزیز
ما هم‌امیدواریم وزیر محترم بهداشت و درمان با دستور خودشان مانع اجحاف در حق فیزیوتراپیست ها شده و باعث شوند که حق پایمال شده فیزیوتراپیست ها یعنی دکترای حرفه ای بعد سالها از سالها اجرایی شود
09132408359
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درود بر استاد موذن زاده که فرمایشات به جایی فرمودند ورود متخصصین طب فیزیکی جز ضربه به فیزیوتراپی هیچ ثمری ندارد
پريسا ارزاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
بنده به عنوان يكي از همين متخصصين فيزيوتراپي اين اتفاق رو بي عدالتي در حق ساير همكاران ليسانس و ارشدم ميدونم. منافع من فيزيوتراپيست و بيمار با اجراي كامل و عادلانه تعرفه امكان پذيره در غير اين صورت باعث سرخورده شدن جامعه خدوم فيزيوتراپي و افت كيفي خدمات خواهيد شد.پريسا ارزاني دكتراي فيزيوتراپي عضوي از جامعه بزرگ فيزيوتراپي
فریبا
|
United States
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
وزارت محترم بهداشت کاش کمی هم به دوستان و همکاران مشتاق علم ما فرصت پیشرفت میدادند و اجازه تحصیل در کنار خانواده و خدمت به هموطنانشون رو میدادند چون هر چه تخریب صوزت بگیرد و ما در حاشیه باشیم کار تخصصی ما رو رشته های دیگه انجام میدهند و این میان تنها بیماران هستند که با انجام درمان نامناسب متضرر میشوند ...
وزیر محترم بهداشت شما باسیاست بهبود کیفیت لطفا در مورد رشته ما هم کمی باگشاده رویی و گشاده دستی برخورد کنید.
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
درمان فیزیوتراپی فقط توسط فیزیوتراپیست انجام میگیرد دلیلی ندارد که حق خود فیزیوتراپیست کمتر باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
امیدوارم این رویه غلط اصلاح بشه
کار فیزیوتراپ با فیزیاتریست (طب فیزیکی) متفاوته.متخصص طب فیزیکی میتونه مطب خودشو داشته باشه، دلیلی بر داشتن مسوولیت فنی یک رشته دیگه وجود نداره. اینکه یک فرد از رشته دیگه بتونه هزینه بیشتری از فارغ التحصیلان همون رشته کسب کنه مساله ایه که فقط درکشوری مثل ایران وجود داره
طرفداران این طرح اگه فقط یه نمونه خارجی بیارن من قانع میشم
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
اقای وزیر مگر دولتی که شما در ان عضو هستید دولت اعتدال نیست؟معنی اعتدال اینه که یکسری زحمت بکشن وازمابهتران استفاده کنند؟
محسن جزایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
همانطور که آقای موذن زاده بطور مبسوط توضیح داده اندانجام درمانهای فیزیوتراپی توسط کلیه سطوح مدارک فیزیوتراپی و بصورت علمی ویکسان انجام میگردد . این درمانها که با پیشرفت علوم بصورت دستی وبا نظارت وحضور مستمر فیزیوتراپیست میباشد قطعا" بایستی بارعایت حقوق یکسان جهت کارشناسان - کارشناسان ارشد و PhD باشد . اتخاذ رویه ای به غیر از این خصوصا" با ایجاد رانت برای گروه خاص و معدود نه تنها به رشته فیزیوتراپی آسیب میرساند بلکه نیازمندان به این درمان رانیز متضرر خواهد کرد.
پروين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
باسلام به جناب وزير
لطفا چندنفرفيزياتريست ويا هرمتخصصي كه صلاح ميدانيدجمع كرده وبفرماييد يك تكنيك پي ان اف روي يك بيمار فلج صورت كه تو اين فصل شايع هست انجام بدهند. اين كمترين تكنيكيه كه مافيزيوتراپيستها با كمك ان وبي هيچ دستگاهي ميتونيم اين بيماران رو درمان كنيم. دهها موارد اينچنيني هست كه هنردرمان ان فقط دردستان پرتوان فيزيوتراپيستهاست، تاكي ميخواهيد چشمتان را به حقيقت وجودماوهنردستان شفابخش ماببنديد؟
فیزیوتراپیست فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
خدمات فیزیوتراپی چه در کلینیک های خصوصی و چه در بیمارستان ها توسط فیزیوتراپیست ها انجام میشه حال جای سئواله اولا چرا مسئولیت فنی موسسه فیزیوتراپی را به کسانی بدهند که‌ هیچ نقشی را در انجام خدمات فیزیوتراپی ندارند و دوم‌هم باز چرا تعرفه بیشتری به موسساتی بدهند که مسئول فنی آنها تخصص رشته ای دیگه داشته باشه و کار هم توسط فیزیوتراپیست انجام بشه
در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
سلام نمیدانم چطور میشود این همه ظلم به گروهی شود که با درمان های دستی خود به جامعه جان دوباره میبخشند در ازای اینکه از جان خود مایه میگذارند؟؟؟؟ این چرایی است که در لحظه لحظه کار از خود میپرسم!!!!!
Sanaz moeini
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
سلام.وقتی وزارت بهداشت از سال 88 dpt رو تصویب کرده ولی هنوز دانشجویی از کنکور بطور مستقیم نگرفته این خودش راه رو برای غیر فیزیوتراپیستها باز میکنه که اجازه دستدرازی به رشته مارو بدن و بدتر از قبل مارو پایین بکشن، همه ما فیزیوتراپیستها باید با هم متحد بشیم و از هر طریقی شده به وزارت فشار بیاریم تا dpt رو اجرا کنن، چیزی ک باعث برگشت شخصیت کاری واقعی، برگشت تعرفه ها به جایگاه اصلی، عدم دستدرازی سایرین،برطرف شدن مشکلات پورسانت، اصلاح دیدگاه عمومی بخصوص رقیبان فیزیوتریست ما و همه و همه میشه فقط و فقط اجرایdpt هستو بس.
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
اگر واقعا تعرفه ها بر اساس كتاب كليفورنياس پس اين نحوي تعرفه گذاري بر چه اساسي است؟؟؟
حدادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشكر از جناب آقاي موذن زاده
بنده معتقدم ما راه پر فراز و نشيبي را طي كرده ايم و سر انجام با همدلي و همراهي به مقصود رسيده ايم چون فيزيوتراپي كار ماست و مشكلات و منافعش نيز مال ماست ما طي 10 سال به موفقيتهاي بزرگي دست پيدا كرده ايم به اميد پيروزي ادامه ميدهيم
میرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
نمیشه تصور کرد در جمهوری اسلامی که حامی عدالت گستری در جامعه است چنین ظلمی به این قشر تحصیل کرده و زحمتکش میشه.
سی و شش ساله که در این رشته فعالیت دارم ـ در حالیکه میبینم در کشورهای دیگه چطور روز بروز دارند از پتانسیل این رشته در اعتلای کیفیت درمان جامعشون به بهترین شکل استفاده میکنند,متاسفانه در کشور ما فقط بخاطر کج اندیشی ها,این رشته سال به سال درحال افوله!
واقعا وزارت بهداشت و درمان و مسوولین محترم به آسیب شناسی این مسیله در کمیت و کیفیت درمان,هزینه های سربار درمانی,مهاجرت نیروی متخصص این رشته,ارز بری تحصیلات تکمیلی,و بالاخره نوع دیدگاه گروه های پزشکی کشورهای دیگر به پزشکی ایران,فکر کرده اند!؟
فاطمه منت نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با سلام
امیدوارم وزیر محترم پیگیری های لازم را به عمل اورد.
حسن پریدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با درود وسلام به همه همکاران صدیق وزحمتکش وبا تشکر از آقایان فیزیوتراپست مومن زاده و شکوهی این نوع تعرفه گذاری ظلم مضاعف به این قشر تحصیلکرده است و ما از وزیر محترم بهداشت تقاضای رسیدگی وتجدید نظر داریم...در هیچ جای دنیا این شیوه پذیرفته نیست و ما هم اعتراض خود را به این نوع تعرفه گذاری که تبعیض آشکار و نادیده گرفتن مهارت وتخصص فیزیوتراپیست هاست اعلام میکنیم...
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درود بر نمایندگان شایسته فیزیوتراپی
فيزيوتراپيست
|
United States
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
كاملا با فرمايشات استاد موذن زاده موافق هستم. مسئولين وزارت بهداشت و شورايعالي بيمه بايد به مطالبات همكاران ما كه جزو موثرترين عناصر نظام سلامت هستند پاسخ مناسبي بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ضمن تشکر از آقای دکتر موذن زاده امیدوارم که این فریاد عدالت خواهی که خواسته به حق جامعه فیزیوتراپی ایران است مورد توجه دست اندر کاران امر درمان کشور قرار گیرد
وديعه موثقي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
از طرح تحول سلامت انتظار تدبير بيشتر و كارشناسي بسيار بيشتري انتظار ميرود،فيزيوتراپيست برنامه درماني مشخص ميكند،خودش درمان مي كند،روند بهبود را كنترل مي كند،براي ادامه در مان و اثر بخشي پيشنهاد مختلف بعد از ترخيص و پايان درمان را به بيمار ميدهد و بعد ١٠٠درصد تعرفه از ان كسي ديگر بأشد؟با كمي تفكر مي توان فهميد تدبير بيشتري نياز است
سيدمجيدهراتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
وزيرمحترم انسان مومن وخداجويي هستندواخبارزيادي ازکارهاي خيروانسان دوستانه ايشون شنيده شده،انشاالله در اين مورد اصلاح تعرفه وبحث دکتراي حرفه اي ودغدغه هاي جامعه فيزيوتراپي عنايت داشته باشند.ما قشري هستيم که بواسطه شغلمون همواره دعاي خيربيمارا پشت سرمونه.
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
تا کی پزشک سالاری. تا کی نادیده گرفتن حق باقیه زحمت کشان دولت.با این کار گروهی از نخبگان درمانگر کشور به انزوا و بی انگیزیگی کشیده میشوند.ایا حق کسانی که زمان زیادی صرف درمان بدون عارضه بیماران عزیز میکنن.همین است؟؟؟اگر جامعه فقط به پزشک نیاز دارد .پس تمام رشته های دیگر را از دفترچه انتخاب رشته حذف کنید ....
مینا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ضمن عرض سلام و سپاس فراوان از پیگیری دکتر موذن زاده عزیز،بنده به عنوان عضو کوچک از جامعه بزرگ فیزیوتراپی خواهان رسیدگی به موضوع مهم تعرفه ها هستم،
ناحقی و ظلم بزرگی در برابر علم و مهارت،هنر دست و کار بالینی همکاران زحمت کش و.کوشای فیزیوتراپی هست.....
مینا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ضمن عرض سلام و سپاس فراوان از پیگیری دکتر موذن زاده عزیز،بنده به عنوان عضو کوچک از جامعه بزرگ فیزیوتراپی خواهان رسیدگی به موضوع مهم تعرفه ها هستم،
ناحقی و ظلم بزرگی در برابر علم و مهارت،هنر دست و کار بالینی همکاران زحمت کش و.کوشای فیزیوتراپی هست.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
باسلام به همه همكاران و بزرگان.واقعا جناب وزير بهداشت بايد درك كنند وبدانند فيزيوتراپي يك تخصص هست وكارهايي كه يك فيزيوتراپيست انجام ميدهد اصلا ربطي به مدرك تحصيلي ندارد.خوشبختانه مردم امروزه سطح اگاهيشون خيلي بيشتر از گذشته است.طوريكه بيشتر بيماران حتي بدون تجويز پزشك به كلينيك هاي فيزيوتراپي مراجعه ميكنند چون از نتايج درماني ان خبر دارند وراضي هستند وديگر از خوردن انواع مسكن ها خسته شدند .اجر وارزش نهادن به جامعه فيزيوتراپي يعني داشتن جامعه سالم.يعني هزينه هاي درمان كمتر
امدادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
به عنوان یک فیزیوتراپیست که چهارده سال سابقه کار دارم، دوست دارم بدانم کدام تکنیک، شیوه ومهارت دستی فیزیوتراپی را متخصصان بهتر یا کامل تر از ما انجام می دهند که مستحق چنین الطافی شده اند...
فيزيوتراپيست جمال شريفيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درود بر استاد موذن زاده بزرگوار، جامعه فيزيوتراپى در طى ساليان متأسفانه مورد کم لطفى هايى از جوانب مختلف قرار گرفته و نهايت اين امر صدمه به پيکره نظام سلامت و ورود يک سرى افراد غير متخصص به اين حيطه شده است . از دولت محترم و شخص وزيرمحترم بهداشت در دولت تدبير و اميد انتظار ميرود با تدبيرى هوشمندانه راه را براى ارتقا سطح سلامت جامعه بازتر کنند و با اقدامات يک سرى افراد سود جو جدى برخورد کنند. در نهايت از زحمات بزرگوارانى همچون استاد موذن زاده بينهايت متشکريم.
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
به خدا که بايد در محضر خدا پاسخگو باشند,حق الناس همىن وست,حق ملتى خورده مى شود و صدايى از کسى بلند نميشود
فیزیوتراپیست علی اکبر صنعتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
یکی از اساتید همیشه تاکید میکردند به هرجا که رسیدید درسته که منبع درامدتون درمان بیمار است ولی مراقب باشید طبابتتون تبدیل به تجارت نشه
...
ارمغان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
كاملا با جناب موذن زاده موافقم و از وزارت محترم بهداشت تقاضا دارم به اهميت هرچه بيشتر و روز افزون رشته مقدس فيزيوتراپي به عنوان خط مقدم درمان در كشورهاي توسعه يافته توجه بيشتري داشته باشند. گروه هاي مختلف علوم پزشكي بهتر است به جاي اينكه به دنبال تخريب ساير گروه ها باشند، سعي كنند كيفيت خدماتي كه ارائه مي دهند را ارتقا دهند. قانون ٨٠٪ ظلمي ناروا در حق فيزيوتراپيست ها بوده و ارزش تجربه در ارائه خدمت به بيمار را زير سوال مي برد و متاسفانه به سود جز عده اي خاص نمي باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درود بر بزرگ مردان ایران زمین جناب آقای موذن زاده و جناب دکتر شکوهی
... و با تشکر از تلاشهای بی وقفه مسئولین محترم جهت ایجاد انگیزه و انرژی مثبت در فیزیوتراپیست ها برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی .
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
تا زمانی که جایگاه توانبخشی در نظام سلامت نادیده گرفته بشه ارتقاء سلامت امری دست نیافتنی میشه
میلاد ایروانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با سلام
به نظرم واقعا اگر شناخت واقعی نسبت به فعالیت ها و وظایف یک فیزیوتراپیست ، وجود داشته باشه این طور نظرات اعمال نخواهد شد، مثل همیشه هدفمند و کارشناسی نشده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
اعمال تعرفه 80 درصدی بیعدالتی و ظلمی اشکار به فیزیوتراپیست های زحمتکش میباشد
دادن مسئولیت فنی به پزشکان کاملا غیر منطقی است
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
به خدا که بايد در محضر خدا پاسخگو باشند,حق الناس همىن وست,حق خورده مى شود و صدايى از کسى بلند نميشود
هیراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
استاد موذ زاده مرسی بابت این گزارش واقعا مسولین وزارت بهداشت با چه مستنداتی چنین قوانین یکطرفه وبیعدالتی را برای یک صنفی ک واقعا چندین سال دوران جنگ وپس از آن به جانبازان ورزمندگان خدمات ارایه کردند ومیکنند راتصویب میکند .
دکتر فرجود شکوهی
|
United States
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

با سلام و خدا قوت به حضرتعالی

فرمایشات استاد موذن زاده چیکده مطالبات به حق بیش از 7000 هزار فیزیوتراپیست شاغل در سراسر ایران است .

چشمان هزاران فیزیوتراپیست به دستان معجزه گر حضرتعالی دوخته شده است تا در این دولت تدبیر امیدی در لایق متخصصین فیزیوتراپی به آن ها داده شود .

با احترام
فیزیوتراپیست دکتر فرجود شکوهی
عضو شورایعالی نظام پزشکی
رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی کشور
همایون ابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
1
من بعنوان فیزیوتراپیستی که سالیان متمادی مشغول فعالیت هستم از مسولین عزیز یک سوال دارم اگر طب فیزیکی وفییزیوتراپی دقیقا یک رشته اند چرا اسمهای مجزایی دارند اگر جدا هستند چرا اینقدر دوستان طب فیزیکی خود را به این رشته میچسبانند کجای دنیا همچین تفکری وجود دارد که یک رشته گروه پزشکی برای گروه دیگر تعیین تکلیف کنند بقول دوستی میگفت بعضی رشته ها اقیانوسی بعمق ۲سانتیمتر هستند کجای طب فیزیکی بعمق درمانهای فیزیوتراپی مسلطند که بخواهند مسولیت فنی این رشته را تقبل کنند ما به اصل این قضیه کاملا معترضیم چه رسد به اختلاف تعرفه شما اگر حتی یک کشور در دنیا یافتید که مشابه کشور ما در این زمینه عمل میکنند ما تسلیم میشویم ولی خداوکیلی حتی در افغانستان هم همچین مساله ای نداریم متاسفانه بیمه ها بدون هیچگونه تخصصی در این زمینه صرفا به لحاظ منافع مادی پی قضیه را گرفته اند لذا از مسولین امر تقاضا داریم به این امر بدید علمی وانسانی نگاه کنند که هم بنفع بیمار وهم بنفع انسانیت هم بنفع اقتصا‌د مملکت است کجا عقل حکم میکند پزشکی که خودش مستقیما ذینفع است دستگاههای گرانقیمت را که گاها اصلا لازم نیست تجویز کنند وموارد متعدد دیگر که در این مقال نمیگنجد به امید روزهای پربار برای همه دوستان
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
به خدا که بايد در محضر خدا پاسخگو باشند,حق الناس همىن وست,حق ملتى خورده مى شود و صدايى از کسى بلند نميشود
كيوان اديب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشكر و سپاس از استاد بزرگوار اقاي موذن زاده
به اميد روزي كه همه ي رشته هاي پزشكي حيطه رشته خود را حفظ كنن و در كاري كه تبحر دارند فعاليت كنن.
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
سلام خدمت وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
آقای وزیر آیا این عدالت است که کار فیزیوتراپی در همه بیمارستان ها و درمانگاهها و کلینیک ها توسط فیزیوتراپیست ها انجام بشه اما این وسط مسئولیت فنی فیزیاتریست ها بر موسسات فیزیوتراپی که ناعادلانه است تعرفه بیشتری داشته باشد؟!!؟!!!!
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
حرف حق و درستی زده شده است.چرا باید با این روش غلط به بیماران ظلم کرد.هر کس باید در قبال کار انجام شده دست مزد بگیره ,چرا کسی که نقشی در درمان نداره باید بدون علت و برخلاف رویه بین المللی مبلغ بیشتری بگیره.فقط چون روابطش در وزارت خونه بیشتره؟
ارمغان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
كاملا با جناب موذن زاده موافقم و از وزارت محترم بهداشت تقاضا دارم به اهميت هرچه بيشتر و روز افزون رشته مقدس فيزيوتراپي به عنوان خط مقدم درمان در كشورهاي توسعه يافته توجه بيشتري داشته باشند. گروه هاي مختلف علوم پزشكي بهتر است به جاي اينكه به دنبال تخريب ساير گروه ها باشند، سعي كنند كيفيت خدماتي كه ارائه مي دهند را ارتقا دهند. قانون ٨٠٪ ظلمي ناروا در حق فيزيوتراپيست ها بوده و ارزش تجربه در ارائه خدمت به بيمار را زير سوال مي برد و متاسفانه به سود جز عده اي خاص نمي باشد.
اکبر جلوانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از جناب مؤذن زاده عزيز و تمام همکاران پرتلاش... به نظر من بايد مبارزه کرد و ادامه داد...متأسفانه تنگ نظرى گروهى از پزشکان جلوى اجراى عدالت در تعرفه گذارى را گرفته...
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
چه بازنگری بوده که ریاست محترم انجمن فیزیوتراپی و هم بازرس هیت مدیره با نتیجه آن مخالفت کامل دارند چه کسانی این تصمیمات عجیب را میگیرند حتمن از ما بهتران در کشوری که پزشک سالاری حاکم است و مدرک گرایی دیده ی بصیرت تصمیم گیرندگان را کور نموده فقط خدا میتواند حق مظلومان را از ظالمان بگیرد
ما فیزیوتراپیستها اگر این مصوبه نهایی شود هرگز مسولین آن را نمیبخشیم و مطمن باشند باید یک روزی جواب گوی ای ستمشان باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
مسئوليت و زحمت انجام تمامي درمان فيزيوتراپي يك بيمار تماما بر عهده فيزيوتراپيست است پس اگر حق اين زحمت تاقص پرداخت شود قطعا به ضرر بيمار بوده و روند درمان به تاخير ميافتد
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
مسئوليت و زحمت انجام تمامي درمان فيزيوتراپي يك بيمار تماما بر عهده فيزيوتراپيست است پس اگر حق اين زحمت تاقص پرداخت شود قطعا به ضرر بيمار بوده و روند درمان به تاخير ميافتد
رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
سلام
خواهشمندم برای برقراری عدالت دررشته ای ک باکار دستی سعی در بهبود بیماران دارن، تلاش بیشتری شود
رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
سلام
خواهشمندم برای برقراری عدالت دررشته ای ک باکار دستی سعی در بهبود بیماران دارن، تلاش بیشتری شود
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از زحمات تمام همکاران گرامی.
کار فیزیوتراپی رو واقعا بیشتر کارشناسا انجام میدن. چرا باید براحتی از حق خودمون بگذریم
حمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
خواهشمندیم اقدامات لازم جهت لغو این شرایط تحقیر امیز صورت ببگیرد
راستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با سپاس از همکار ارجمندم جناب آقای موذن زاده
امیدوارم روزی فرا رسد که جایگاه فیزیوتراپی ایران به شآن جهانیش برسد همچنان که از لحاظ علمی به آن جایگاه رسیده است
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
اين اخبار واقعا تاسف برانگيزه، همه خواسته فيزيوتراپيست ها اينه كه بهشون اجازه داده بشه تا بتونن از تمامي آموخته ها و مهارتهايي كه دارن براي درمان بهتر بيماراشون استفاده كنن و در مقابل از حق و حقوق عادلانه و مسلم خودشون برخوردار باشن اينكه زحمت رو يك نفر متحمل بشه و سودش رو يك نفر ديگه ببره واقعا شرم آور ظالمانه و دور از عقل و دردناكه
rezvani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
امیدوارم روزی بشه که این گوشهای بسته باز بشه
شاید بفهمن ک این رشته چیزی فراتر از 4 واحد الکتروتراپیه
وزارت بهداشت ما پزشکارو کرده خدا خودشم داره دورش میگرده هدفش شده رفاه حال پزشکا و فقط از رسالتش چنتا ورق روی درو دیوار بیمارستان مونده
فقط امیدوارم به خودشون بیان
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
لطفا این گلایه ها رو جدی بگیرید فیزیوتراپی یکی از پایه های توانبخشی جامعه است جناب وزیر لطفا بررسی کنید
رابعه حریری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با عرض سلام وتشکر از استاد ارجمند جناب آقای موذن زاده

به عقیده من زمان آن رسیده که جامعه فیزیوتراپی که با وجود نقش کلیدی ومؤثر در درمان از یک سو و مشقات کار از سوی دیگرهمیشه آسیب دیده اند با عنایت بیشتر مسوولین به حقوق واقعی خود برسند
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
جناب اقاي دكتر هاشمي مگر افزايش ارتقاي سلامت جامعه غير از افزايش دانش و مهارت افراد متخصص است ايا دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي هدفي غير ازين دارد؟؟؟
پوررفسنجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با سلام.جناب موذن زاده. صحبتها ی جنابعالی ، به حق ،انعکاس بخشی ازمطالبا ت و دغدغه های جامعه ی مظلوم فیزیوتراپی است.با سپاس.
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درودبرآقای موذن زاده
راهتان پایدار و پا برجا......
فيزيوتراپيست asma
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
تعرفه ي ٨٠٪يك بي عدالتيه
اميدوارم هرچه سريعتر اقدام مناسبي براي جلوگيري از اجرايي شدن چنين تصميماتي گرفته بشه
واقعا جاي تاسف داره..
phd pt
|
United Kingdom
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
واااای بر جامعه ای که مسعولینش اینگووونه حق گروهی زحمتکش را پایمااال میکنند و ادعای عدالت دارند ....این بود عدالت ؟ !!! این بود تدبیییر؟!؟!؟!
Hadis
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از جناب موذن زاده
این میزان تعرفه واقعا بی انصافی در حق جامعه فیزیوتراپی است .جامعه ای که به لحاظ علمی و عملکرد کاری چیزی از سایرین کم ندارد، خواهشمند تجدید نظر در این امر هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ما فیزیوتراپیست ها از وزیر بهداشت محترم تقاضای رسیدگی به خواسته های بحقمان را داریم.
ajilian pT
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
فیزیوتراپیست یعنی کسی که تخصص وصلاحیت انجام درمان فیزیوتراپی را باعلم و دستان هنرمند خود داردوقتیکه قوانین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران چنیین میگوید ایا وارد کردن افراد دیگر دراین حیطه صرفا بدلیل متخصص بودن ان هم درحیطه دیگر نقض صریح قوانین نیست ایااین پایمال کردن قشر خدوم فیزیوتراپیست نیست مامعتقدیم اقای دکترهاشمی که ازشهر شهید مطهری برخاسته مدافع حقوق مظلوم خواهدبود
مژده پوراصغری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
اتخاذ این تصمیم غلط ضربه ای به نظام درمان است
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
موضوع مهم اینه که ،جامعه پزشک سالار ما باید این موضوع رو درک کنه،که تضعیف فیزیوتراپی به ضرر جامعه رو به پیر ایران تموم میشه،اونچیزی که اهمیت داره اینه فیزیوتراپی جز رشته هایی هست که افراد حاضر در ان از حقوق مسلم خودشون کوتاه نمی ایند.
عطیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با عرض سلام
واقعا اینگونه نابرابری و نا عدالتی در دولتی که شعار وزیر بهداشتش عداااااالت هست بعیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ممنون آقای موذن زاده. امیدوارم پیگیری بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
جناب وزير هنر خود را در اين مورد نشان دهيد.درميان پزشكاني كه به ناحق پا دركفش ما ميكنند،لطفا حق پايمال شده اين گروه محترم درمان را احقاق كنيد.
شادلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درود بر جناب موذن زاده. این یک ظلم اشکار به رشته فیزیوتراپی و ناحقی در حق ماست. امیدوارم وزارت بهداشت دست از پزشک سالاری برداره
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
از مسولان وزارتخانه خواهشمندیم در مقابل این ظلم بزرگ ایستاده و از حقوق از دست رفته این قشر زحمتکش دفاع نموده و دنباله رو هوسهای سیری ناپذیر جامعه اندک طب فیزیکی نباشند.و در جامعه اسلامی بر اساس عدالت و نه بر اساس منفعت طلبی و پزشک سالاری خدمت کنند.
iایمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از همه ی دلسوزان فیزیوتراپی
همه ی فیزیوتراپیستها قدم های بزرگی در راه سلامت مرذم و چامعه بر میدارند و این تفاوت در قیمت گذاری ظلم اشکاری است که بر بدنه ی اصلی فیزیوتراپی وارد می اید و شاید باعث سستی در کار شود هیچکدام از جراخی های ارتوپدی و مغز و اعصاب به نتیجه ی مطلوب نمیرسند مگر با یک فیزیوتراپی مدون پس از ان سپاس
فروزان فروغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
درورد بر جناب موذن زاده عزیز؛ حقیقتا که فقط و فقط فیزیو تراپیست ها مالک این رشته هستند، به امید این که مسئولین به ارزش خدمات بالینی فیزیوتراپیست ها پی برده و حمایت ایشان را خواهانیم.
محمد رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
از طرفی خوشحالم که تخصصی دارم که این همه هجوم و حمله به سمت ان هست چرا که نشان دهنده ی جایگاه رشته ی من هست، و از طرفی این تبعیضات و تصمیم های غیر منطقی واقعا نارحت کننده هست.
جناب وزیر محترم بهداشت؛ واقعا به نظر شما این قانون منطقی است که متخصصین اصلی رشته ی فیزیوتراپی مبلغ کمتری را نسبت به سایر متخصصین دریافت کند؟
واقعا بهتر نیست که جایگاه و حیطه ی فعالیت سایر رشته ها تعریف شود؟ ایا تعریف کار تیمی این است؟
با تشکر
شریعت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر و امید آنکه وزیر محترم گوشه نگاهی به این نوشتار داشته باشند
البته بدیهی است در وزارتی که کلیه مسیولان آن از طبقه محترم پزشک باشند خواسته یا نا خواسته گرایش ذهنی و عملی به صنف خود داشته باشند اما اگر ذره ای تحقیق و کار کارشناسی صورت گیرد خواهند فهمید که اشتراک رشته فیزیوتراپی با متخصصین فیزیوتریست صرفا در تشابه اسمی و گروهی است و حتی در حال حاضر نیز خدمات فیزیوتراپی در مراکز توانبخشی که به مسیولیت فنی فیزیوتریست ها میباشد توسط کارشناسان فیزیوتراپی صورت میگیرد 'حتی در مراکز بیمارستانی که وابسته به دانشگاه می باشد و تربیت رزیدنت توابخشی دارد نیز این گروه محترم علمی نقشی در خدمات فیزیوتراپی بیماران غیر از تجویز فیزیوتراپی مانند سایر گروه های یگر علمی ندارند و در نهایت همیشه ارایه خدمات فیزیوتراپی بیماران توسط فیزیوتراپیست ها صورت میگیرد
زهره دالکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
یک فیزیوتراپیست فقط با ایثاراست که ازسلامت بدن خود میکاهد تا مراجعین دردمندش را بادستان پرتوانش بهبود بخشد.بزرگترین بهره اش هم دعای خیر آنان است.در این بین اگر کسانی پیدا شوند که چشم دیدن این جامعه بزرگ مارانداشته باشند بدانند که مااز حق قانونی خود نخواهیم گذشت ضمن اینکه آنان را نیزبه عدالت خداوندی واگذار خواهیم کرد.در پایان از زحمات بیدریغ نماینده عزیزمان سپاسگزاریم.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از جناب فیزیوتراپیست موذن زاده.
مسؤلان محترم توجه فرمايند در جایی که درمان یکسان ارائه میگردد دریافت تعرفه متفاوت دور از عقل است.اگر افرادی با مدارج بالاتر توان ارائه خدمات متمایزی دارند میتوان برای آن خدمات که از توان بقیه خارج است تعرفه اضافه ای قائل شد.
فاطمه محمدپور
|
United Kingdom
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با تشکر از زحمات بی دریغ آقای موذن زاده و آقای شکوهی عزیز
به امید احقاق حق فیزیوتراپیست های عزیز و زحمتکش که نقش انکار ناپذیری در ارتقای سلامت جامعه دارن و
به امید حمایت وزیر محترم بهداشت
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با سلام ما فیزیوتراپیست ها خواهان حقوق و جایگاه واقعی خود هستیم.
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با سلام ما فیزیوتراپیست ها خواهان حقوق و جایگاه واقعی خود هستیم.
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
باسلام ...لطفا جلوی این بیعدالتیها رو بگیرید .تا کی باید پزشک سالاری باعث حق خوری و پایمال شدن زحمات فیزیوتراپیستهای زحمتکش بشه؟؟؟
نداميركريمى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
احسنت جناب موذن زاده عزيزودرود برشما
مسلما اين كار جز بى انگيزه كردن فيزيو تراپيستها دردرمان بيماران هيچ پيامد ديگرى نخواهد داشت
سعید سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با درود به همه کسانی که از بدو تاسیس این رشته در ایران همواره با حق کشی ها وبی عدالتی که بر سر راه این شاخه درمانی مهم نهاده اند سکوت اختیار ننموده ودر جهت اعتبار بخشیدن به هویت واقعی این رشته پرچمدار بوده اند.جناب موذن زاده وتمامی همکاران گرامی بدانید که در دنیایی هستیم که یک لحظه غفلت تمام زحمات گذشتگان وپیش کسوتان ما تحت عنوان قانون وتفاسیرقانونی توسط گروهی تمامیت خواه که هیچ نقش مستقیمی در درمانهای فیزیوتراپی ندارند زیر پا گذاشته شده وبه نفع خود مصادره میکنند .لذا مهمتر از هر چیز حتی تعرفه وارزش کاریمان حفظ اتحاد وهمدلی و پرهیز از هرگونه باند بازی است بی شک در این صورت است که خیل عظیم ددرمانگران این رشته میتوانند به تمامی حقوق قانونی خود برسند
محمدرضاسقالرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
باتشکر
ازدکتر موذنزاده
این تصمیمات بیشتر باعث بی انگیزگی در بین همکارن مبشود ونوعی حق الناس است
فیزیوتراپیست مینو رستگاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
بحث عدم تناسب تعرفه و کار بالینی فیزیوتراپیست ها موجب کاهش کیفیت عملکرد کادر درمانی و متعاقباً کاهش رضایت بیمار از روند درمان میباشد.
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
واقعا جاى تاسف ونگرانى داره که توى رشته اى که واقعا خود درمانگر فرسودگى جسمى رو بجان خودش ميخره تا توان جسمى وحتى روحى روبه بيمارببخشه اينقدر ظلم وجفا بشه واين تنها کيفيت نظام درمان رو زير سوال ميبره..درود بر همکاران ودرود بر دستان شفابخش
فیزیوتراپیست مینو رستگاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
بحث عدم تناسب تعرفه و کار بالینی فیزیوتراپیست ها موجب کاهش کیفیت عملکرد کادر درمانی و متعاقباً کاهش رضایت بیمار از روند درمان میباشد.
حسین پور
|
United States
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
از دولت تدبیر و امید انتظار نداریم امید جامعه خدمتگذار فیزیوتراپی را ناامییییییید کند و به این آشکاری در حق آنها ظلم کند
Dpt
|
Netherlands
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
اقایانی که ادعای دفاع ار حق در برابر باطل هستند چرا در وزارت خانه هر روزه یک سناریوی جدید علیه ما مینویسند!!!!آیا شما........؟؟؟!! این است جواب کمر درد گرفتن و سی تی اس و انواع مشکلاتی که خودمان در بیماران درمان میکنیم پس از چند سال دچارش میشویم!! واقعا ای است جواب درس خواندن شبانه روزی و درمانهای دستیمان؟؟!!
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
اینگونه برخوردها اهداف خاصی را دنبال میکند تصمیم گیرندگان دراین موارد باید شناخت کافی از کار فیزیوتراپی وکار متخصصین توانبخشی داشته باشند که دومقوله کاملا جدا میباشد متخصص توانبخشی فقط وفقط بیمار را ویزیت می کند وبقیه کار فقط وفقط بدست فیزیو تراپیست همیشه مظلوم است واقعا این تصمیم ظلم اشکار درحق این قشر زحمتکش است
نرجس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با تشکر از استاد موذن زاده عزیز و دیگر بزرگواران فیزیوتراپی
گویند هر چیزی در جای خود نکوست چنانچه اینگونه نباشد هرج و مرج ایجاد خواهد شد.درمان فیزیوتراپی کار دستان توانمند و زحمت کش کسی است که علم فیزیوتراپی دارد و اگر غیر از این باشد دیگر آن درمان و علم، فیزیوتراپی نيست.امیدوارم وزیر بهداشت صدای ما را بشنود و نگذارد چنین اجحافي در حق این جامعه توانمند پزشکی بشود و همچنین بزودی شاهد اجرای دکترای حرفه ای در کشور خودمان باشیم.
حمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
تقاضا ی بازنگری تعرفه هاا داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
شما مسولین محترم با این کار انگیزه را از فیزیوتراپیست که در ارتباط مستقیم با بیمار است میگیرید واقعا خستگی به تن درمانگر زحمت کشی که حقش پایمال میشود میماند این در نهایتبه ضرر بیماران است همه جای دنیا نمیگذراند اب تو دل تراپیست تکون بخوره که مبادا توی درمان ببمار تاثیر منفی بذاره ولی اینجا متاسفانه برعکسه.
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
اظهارات جناب موذن زاده، در راستاي خواسته هاي اكثريت جامعه فيزيوتراپي است و كمال تشكر را از ايشان داريم.
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
اظهارات جناب موذن زاده، در راستاي خواسته هاي اكثريت جامعه فيزيوتراپي است و كمال تشكر را از ايشان داريم.
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
اظهارات جناب موذن زاده، در راستاي خواسته هاي اكثريت جامعه فيزيوتراپي است و كمال تشكر را از ايشان داريم.
ehrdad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام اقای وزیر,,با توجه به اینکه متخصصین طب غیزیکی خودشان کار فیزیوتراپی را انجام نمیدهند,,این عدالت است بیشتر فیزیو تراپیستها هزینه درمان بگیرند ,ایا این عدالت اسلامی است,,پس خون شهدا کجا رفته,تا کی پزشک سالاری؟؟؟؟؟؟؟
پری گلچهره
|
United Kingdom
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
درود بر دکترموذن زاده عزیز
جناب وزیر محترم بهداشت :
بنده خودم فیزیوتراپیست هستم ودرمرکزز فیزیوتراپی که ملک ان متعلق به پزشک طب فیزیکی میباشد کار میکنم وبه همین سبب مشارکتت ۵۰درصدی داریم.باوربفرمایید درحادثه ای مجبورشدم یک هفته ازتهران دور باشم,ایشان چون برای یک هفته نتوانسته بود جایگزینی پیدا کند بالاجبار مرکز را تعطیل کرده بود!!درجواب من که علت تعطیلی را جویا شدم فرمودند:اولا که کار کردن ومریض دیدن باشماست ودرمواقع اورژانسی من حتی اگرخودم هم بخواهم قادر به ارایه خدمات تخصصی فیزیوتراپی نیستم وثانیا ویزیتهای بیماران خودم هیچ وقت وانرژی برای فراگرفتن واجرای خدمات فیزیوتراپی باقی نمیگذارد واخراینکه اگر کاری از دست من براید فقط درحد اعمال چند دستگاه باکلاس!با هزینه های بالا که در شان من وتخصصم است,میباشد.
این واقعه وحوادث اخیر که کل جامعه فیزیو تراپی را تحت الشعاع قرارداد باعث شد انقلابی دروجودم رخ دهد تا برای همیشه حتی کوچکترین امر مرکز را که فقط وفقط درحیطه تخصص فیزیوتراپیست است را به غیرفیزیوتراپیست نسپرم هرچندمتخصص باشد امادرباطن ناتوان وفاقدصلاحیت علمی وتخصصی فیزیوتراپی.
فیزیوتراپی حرفه فیزیوتراپیست است وبس.پروانه مقدس مسوولیت فنی فیزیوتراپی فقط وفقط باید به تنها قشری که بلحاظ قانونی وتخصصی وعلمی وعملی دارای صلاحیت هستند اعطا شود ولاغیر.پزشک سالاری باید ازین مقوله مهم وحیاتی که جزو خطوط مقدم بهداشت ودرمان وسلامت است,رخت بربندد.
رصا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
1
با سلام.راستی این حصرات که متخصص طب فیزیکی هستند و هر جا اسم توانبخشی میاد اونجا اند .چطوری گفتار درمانی هم بلند.شنوایی شناسند .کاردرمانند.پزشکند.چقدر اینها توانمندند.اگه اینها طبق قانون میتونند تعرفه رو بگیرند باید طبق قانون همبایستند بالا سر بیمار کار دستی انجام بدند.که من بعید میدونم غیر از زدن کورتن تو مفاصل هنر دیگه ای داشته باشند.اقای وزیر شما دیگه چرا؟شما که ادم با هوشی هستی دهن بین نباش .دیدت وسیع باشه.اینا که با شما صحبت میکنند دزدهای میلیاردی نیستند ادمهای زحمت کشیند.که باز به خاطر ناعدالتی تو کنکور از قافله پزشکی عقب افتادند.ببین دنیا کدوم سمت میره همون کارو بکن.طب فیزیکی اگه فیزیوتراپیست براش کار نکنه تو مطب هیچی نیست اقا
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
و بار دیگر پزشك سالاری
neda pt
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
باتشکر ازجناب موذن زاده ی عزیز
بنظرم اینکه به قشر،زحمتکشی چون قشر فیزیوتراپیست کشورمان،که همه جوره از روح وجان ووقت خودشان برای خدمات بهتر به بیماران هزینه میکنند، بیشتر ازاینکه به ضرر خود فیزیوتراپیست ها باشد به ضرر بیماران است. به این نکته توجه داشته باشید که وقتی به گروهی مثل پزشکان بیش از درجع ی اهمیتشان اهمیت داده شود،حتما گروهی دیگر قربانی خواهد شد.
صرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
قانونی که با تصویبش حق فیزیوتراپیست های زحمت کش که در کادر درمانی بیشترین اتصال و ارتباط را با بیمار دارند و از جسم و روانشون میگذرند واقعا یک بی عدالتی و بی قانونی انکار ناپذیر است. آیا باید عده ای بیش از حق و سهم برداشت کنند و عده ای از حداقل حقوق خودشون بی نصیب باشند!؟ مسءولین ما واقعا ادعای عدالت می کنند؟!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام
فکر میکنم الان حدود 36 سالی از دوره خان و رعیتی گذشته ولی هنوز بعضی افراد تصورتشان را اینگونه به همگان و خصوصا مسولین القا میکنند که باید گروهی با دستانشان کار کنند و آنها بهره ببرند. ناحق بودن اینطور تفکرات اظهر من الشمس است و متاسفانه بعضی مسولین هنوز...
. همچنین این مدعيان و دایه های دلسوزتر از مادر که نسبت به فیزیوتراپی ارادت شدید و یا بهتر بگویم طمع دارند یادشان هست که رشته دیگری هم توانبخشی حیطه فعالیت آنهاست. آیا فقط در خورشت باید گوشتها را جدا کرد و خورد یا زورشان به سایر تخصصی ذینفع از رشته های از قبیل شنوایی سنجی و بینایی سنجی و... نمیرسه؟!!!
hemmat
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
دستان دردناک فیزوتراپیست ها در آینده نزدیک حقشان را میگیرد به امید خدا ....درودبرفیزیوتراپیست آقای موذن زاده
phisioterapist
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
تعرفه 80 در صد ظلم واضح وآشکار وبی عدالتی محض در حق این جامعه زحمت کش است.پس عدالت علی کجاست که در این مملکت دم ار آن میزنیم.
رضا
|
United States
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
تعرفه های اعلام شده عالمانه نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با این اقدمات نابخردانه روز به روز تصور زشت تری از گروه طب فیزیکی و توانبخشی در بین جامعه فیزیوتراپی ایجاد میشه.از دوستان بزرگوار خواهشمندم در کلینیک هایی که متخصصین توانبخشی مسیول فنی هستند مشغول به کار نشید.
unknown
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
ضمن عرض احترام خدمت تمامی دست اندر کاران پزشکی در خصوص واگذاری مسیولیت فنی مراکز فیزیو تراپی بایستی باین ام توجه کرد که وقتی مسیولیت خاصی به فرد یا گروهی واگذار میگردد ایا در مورد آن امر اطلاعات علمی و تجربی کامل دارند؟ فقط کمی تامل کافیست.علم و تخصص و تجربه فیزیو تراپیت فقط در خور خود شانست پس مسىولبت و حق مادی آنهم متعلق به خودشان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
باسلام
می گویند ایران را عقب نگه داشته اند می گویند ....... وقتی ما خودمان با خودمان اینگونه هستیم چه توقعی از .....باید داشت
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
باتشکر ازهمه همکاران زحمتکش بابت پیگیری.امیدوارم وزیر محترم این بار حق جامعه فیزیوتراپی رو بهشون بدن و مثل دی پی تی نشه.وقتی همه درمان توسط فیزیوتراپیست انجام میشه مسئولیت فنی یه متخصص طب فیزیکی چه تاثیری روی روند بهبود بیمارداره که درصدش بالاتره؟؟
unknown
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
ضمن عرض احترام خدمت تمامی دست اندر کاران پزشکی در خصوص واگذاری مسیولیت فنی مراکز فیزیو تراپی بایستی باین ام توجه کرد که وقتی مسیولیت خاصی به فرد یا گروهی واگذار میگردد ایا در مورد آن امر اطلاعات علمی و تجربی کامل دارند؟ فقط کمی تامل کافیست.علم و تخصص و تجربه فیزیو تراپیت فقط در خور خود شانست پس مسىولبت و حق مادی آنهم متعلق به خودشان.
unknown
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
ضمن عرض احترام خدمت تمامی دست اندر کاران پزشکی در خصوص واگذاری مسیولیت فنی مراکز فیزیو تراپی بایستی باین ام توجه کرد که وقتی مسیولیت خاصی به فرد یا گروهی واگذار میگردد ایا در مورد آن امر اطلاعات علمی و تجربی کامل دارند؟ فقط کمی تامل کافیست.علم و تخصص و تجربه فیزیو تراپیت فقط در خور خود شانست پس مسىولبت و حق مادی آنهم متعلق به خودشان.
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
بازم پزشک سالاری!
فیزیوتراپیست خدماتو انجام بده بعد تعرفه کامل نصیب کسی دیگر بشه که اصلا نمیدونه برا مریض چه کاری انجام شده!!!!!!نهایت بی انصافیه
عموری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با سلام از جناب وزیر تقاضا دارم به عنوان یک بیمار به مرکزی که مسولییت فنی اش یک طب فیزیکی است مراجعه کند و ببیند چه کسی در انجا فیزیوتراپی انجام میدهد و تخصص مسئول فنی انجا چه تاثیری بر انجام درمان فیزیوتراپی یک بیمار دارد .
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
جناب وزیر محبوب ومردمی
ایا مدرانید از همکاران شما که برای بیمار فیزیوتراپی تجویز میکننند بوده کسی که برای بیمار سوختگی در نسخه بیمار IR HP را تجویز نموده اند جناب وزیر اگه من طبق تبصره37ملزم به اجرای دستور پرشک معالج باشم که سرنوشت بیمار سوختگی با جراحی ترمیمی وگرفت به کجا می انجامد؟؟؟؟؟؟؟
وقتیEXE از تعرفه من حدف میشود من با بیمار سوختگی که 80 در صد درمانش با حرکات وتمرین درمانی هست چه کنم ایا برایش طبق نسخه همکار جنابعالی روی گرفتش IR بگدارم!!!!!!!یا طبق تشخیص خودم فقطEXE فی سبیل ا... بدون هیچ هزینه ای که برایش تعریف نشده انجام دهم شما لطفا بگویید چه کنم
حاج ميرزايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
فيزيوتراپي مال فيزيوتراپيسته اين بزرگترين توهين به فيزيوتراپيسته كه تعرفه خدماتي كه انجام ميده كمتر از غير فيزيوتراپيست باشه اين يعني غير فيزيوتراپيست سهم بيشتري توي درمان نسبت به فيزيوتراپيست داره اگر فكر ميكنند كارشناس فيزيوتراپي علم كمتري داره باشه بايد فكري براي حل اين قضيه كرد اكثر كشورها با dpt اين موضوع رو حل كردند بايد اصل مساله حل بشه
فیزیوتراپیست تاجیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با سلام و احترام. از دلسوزان نظام سلامت خصوصا جناب آقای موذن زاده کمال تشکر را دارم' تعرفه ۸۰ درصد حرکتی بسیار بد و بدون ارزیابی بود ' و باعث ضربه به نظام سلامت خواهد بود' فیزیوتراپی از سالمترین درمانهای دنیاست ' مسیری که دنیا بدنبال آن رفته اند ایجاد دکترای حرفه ای است'ولی متاسفانه وزارن بهداشت بجای تقویت این مسیر در مسیر ناصحیح گام بر می دارد
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
آقای وزیر لطفا تعرفه فیزیوتراپی را که بی عدالتی نسبت به ۷۰۰۰فیزیوتراپیست است را بازنگری کنین
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
درود بر استاد موذن زاده عزیز‌و تمامی زحمت کشان این رشته
تقاضای رسیدگی بدور از تعصب و پزشک سالاری و عادلانه به خواسته های بحق فیزیوتراپیست ها (تعرفه و دی پی تی) را داریم
فیریوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
با سلام و درود خدمت زحمتکشان رشته فیزیوتراپی
آیا انصاف هست که کار را فیزیوتراپیست در همه جا انجام بده ولی فیزیاتریست پولشو بخور هه
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
آقای وزیر لطفا در تعرفه فیزیوتراپی تجدید نظر بفرمایین
فيزيوتراپيست محمودي
|
United States
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
باسلام آقاي وزير دركجاي دنيا تصيل علم وكسب دانش ممنوع وگناه نابخشودني است ؟ من IR بزارم وشماهم IR ؟ شما ١٠٠ تومان من ٨٠ تومان واقعأ چه عدالتي!!؟ حتمأ طب فيزيكي تو ايران همراه گذاشتن IR وردودعايي ميخونن كه مابي خبر وقادبه تفسير آن نيستيم بي عدالتي بسه خيلي عذرميخوام ازاين به بعد بايدراننده تاكسي كه سرويس ميده وليسانس داره بايد دوبرابر كسي كه ديپلم داره ازمسافرپول بگيره عدالت است ديگه!!!!؟؟؟
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
فیزیوتراپیست فقط فیزیوتراپیست است و لاغیر
فرانک لطفی آذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
ممکن است مواد درسی را که پزشکان طب فیزیکی در تخصص مطالعه میفرمایند بدانیم تا ببینیم اصلا در مورد فیزیوتراپی چه مقدار اطلاعات دارند اصلا اگر فیزیوتراپ تراپی ست نباشد میدانند با مریض چه بکنند
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
از وزیر محترم تقاضا مندم با دقت نظر بیشتر ی نسبت به این موضوعات،عمل کنند،این موضوع در مورد قشرعظیمی از جامعه پیراپزشکی نظام سلامت است وطبعا تصمیم جنابعالی و دیگر دست اندر کاران، تاثیر بسزایی در ساختار سلامت جامعه خواهد داشت،من یک فیزیوتراپیست هستم و هدفی جز ارتقای سطح دانش وعلمم ندارم،پس مارا در این راه یاری کنید. با آرزوی آینده بهتر
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
درود بر استاد موذن زاده
استاد عزیز خواهشمندیم تا تحقق تمام خواسته های جامعه فیزیوتراپی یعنی بدست آوردن جایگاه واقعی ،تعرفه منصافه، حذف فیزیاتریست ها از مسئولیت فنی موسسات فیزیوتراپی که هیچ سنخیتی با تخصص آنها ندارد و اجرای تمام عیار دی پی تی از هیچ تلاشی دریغ نفرمایین شما از حمایت هفت هزاز فیزیوتراپیست برخوردار هستین
به امید تحقق تمام خواسته ها
ابوعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
مسولین محترم وزارت بهداشت تقاضا می کنیم بیشتر از قبل انگیزه ی ما فیزیوتراپیستها را برای درمان با کیفیت بالای بیماران کم نکنید اگر حقوق شما را هم زیر پا بگذارند چه میکنید بجای اینکه اصلاحات واقعی در تعرفه ها ایجاد نمایید مثل تعرفه ی تمرین درمانی و درمانهای منوال که مهمترین قسمت کار ما میباشد و با انجام آنها طول درمان الکتروتراپی نیز کاهش میابد مشکل دیگری به دقدقه های جامعه فیزوتراپیستهای کشور افزوده اید ما با تمام توان جسمی و روحی خود را طی جلسات مراجعه ی بیمار وقف آنها مینمایییم اما با نحوه ی قانون گذار ی در کشورمان
همچنان باید صبر حضرت ایوب داشته باشیم تا این اشکالات منجر به تضعیف روحیه امان طی درمان نگردد
بعد از گذشت ۶ ماه از سال ۹۳ تعرفه جدید ابلاغ گردید
حتی بعضی از بیمه ها انجام آن را بعد از چند ماه بعد از تصویب اجرا نمودند و حالا با این اصلاحیه که فقط به نفع مدرک گرایی در کشور است مشکلی دیگر به مشکلاتمان افزوده شد تقاضا میگردد در فرصت باقی مانده به خواسته های بجای ما پاسخ مثبت دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
با سلام خدمت همه بزرگواران و تصمیمم گیرندگان در حوزه فیزیوتراپی، من بعنوان یک صاجب نطر در زمینه فیزیوتراپی نطرات خود را در زمینه طرح سلامت و کتاب کالیفرنیا باستحصار میرسانم تا اگر چنانچه مسولین خواهان رفع اشکالات در این زمیمه هستند انها را مرتفع نمایند :یکی از این موارد همانطور که در کامنت های همکاران عزیز امده مربوط به تعرفه گداری هاست واینکه ایا هیچ کس شایسته تر از خود فیزیوتراپیست برای مسولیت فنی می باشد؟و مسله بسیار بسیار مهمی که واقعا پا را در درمان بیماران با مشکلات زیاد مواجه نموده نبودن تعرفه برای درمانهای دستی و نمرین درمانی که جز لاینفک برخی از بیماریهاست و بدون انجام انها فیزیوتراپی معنایی ندارد که فقط بعنوان مثال بیماران فروزن شولدر ،وجود مودالیتی ها برای انجام درمان بسیار کمک کننده است ولی درمان بیمار بدون انجام درمانهای دستی مفهومی ندارد .خواهش من از مسولین این است که اگر واقعا درپی حل معصلات در زمینه فیزیوتراپی هستند حداقل از نطرات انها بهره مند گردند .ما اشکالات نطام سلامت و کتاب کالیفرنیا را که در حوصله این پیامک نیست از مجاری قانونی به اطلاع مسولین رسانده ایم بنابر این اگر چنانچه در این زمیته خواهان حل مشکلات هستند خواهشمندیم توجه عاجل و وافر نمایند تا اگر به منافع تراپیست ها توجه ندارند حداقل بنا بر ادعای خود مشکل بیماران را حل نمایند.با تشکر
physiotherapist msc
|
United States
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
باعرض سلام و احترام
حضورمحترم مسئولین محترم ووزیرمحترم بهداشت
همه رشته ها درجای خود ارزش دارند ومی بایست حقوق و ارزش های کلیه رشته ها حفظ گردد.فیزیوتراپی و خدمات آن فقط و فقط مخصوص دانش آموختگان این رشته است و هیچکس که علم آن راندارد نمیتواندخدمات آن را به بیماران ارائه دهد ویاباعث پایمال شدن حقوق این قشرشودهم درموسسات خصوصی و هم درسایربخش ها که خدمات فیزیوتراپی ارائه میشودمتخصصترین شخص برای ارائه خدمات فیزیوتراپی فقط فیزیوتراپ است.همانطورکه مثلا یک پزشک چشم پزشک قادربه دخالت دراموریک پزشک ارتوپدنمیباشد.یک ارتوپدیایک پزشک طب فیزیکی قادر به ارائه خدمات تخصصی فیزیوتراپ نیست.خواهشمندم این موضوع رادرک کنید!!!!!!!!!!!!
چرادرسایرکشورهاراحت فیزیوتراپی بامدرک دکتراارائه میشود ولی ما چندین سال است که برای تحقق این امر و ارائه خدمات بهتربه بیماران وارتقای این رشته به سطح دکترابایددرمسیرراه باسرعت لاک پشت برای تحقق این امرجلوبرویم.
تاکی بایدناعدالتی هارا ادامه داد؟تاکی بایدسکوت کرد؟تاکی بایدبرای گرفتن حق واقعی خودبنجگیم؟
ازوزیرمحترم خواهشمندم حقوق واقعی این رشته را به این دانش آموختگان آن برگردانند.
سعیدد بواناتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
با درود فراوان به جامعه بزرگ فیزیوتراپی و جناب موذن زاده وبا سلام وخدا قوت به وزیر محترم بهداشت ودرمان. وزرای قبل اقایان دکتر فرهادی ودکتر لنکرانی دو خاطره خوش وماندگار برای فیزیوتراپیست های ایران از خود بجا گذاشتند یعنی استقلال حرفه ای وتصویب دکترای حرفه ای امید واریم وزیر مجترم برای احقاق حق خانواده بزرگ فیزیوتراپی کشور و اجرایی شدن دکترای حرفه ای سومین وزیری باشند که در خاطره فیزیوتراپیست های ایران ماندگار شوند...به قول سعدی
بس بگردید وبگردد روزگار..دل به دنیا در نبندد هوشیار
ای که دستت میرسد کاری بکن.. پیش از ان کز تو نیاید هیچ کار
این که در شهنامه ها اورده اند..رستم ورویینه تن اسفندیار
تا بدانند این خداوندان ملک..از بسی خلق است دنیا یادگار
نام نیکی گر بماند زادمی..به کزو ماند سرای زرنگار
یا حق
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
درود بر استاد موذن زاده
آقای وزیر لطفا در تعرفه خدمات فیزیوتراپی تجدید نظر بفرمایین
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
سلام' واقعا انسان تعجب میکند ' چطور مسولین وزارت بهداشت که خود دوره های مختلف را در کشورهای مختلف ذیده اند و به نقش و اهمیت رشته فیزیوتراپی واقف هستند اجازه چنین اقداماتی را می دهند' پاکستان عربستان و لبنان بسمت دکترای حرفه ای فیزیوتراپی رفته اند ولی ما همچنان بر سر حقوق اولیه خودمان چانه میزنیم
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
با سلام. آیاتحصیل کنندگان فیزیوتراپی جزو دانش آموزان و دانشجویان نخبه نیستند که با حجم زیاد درس ها و پر محتوا بودن آنها در چهار سال فشرده مواجه هستند که در بخش مهم درمان فعالیت دارند.آیا نیاز به دخالت در این رشته هست.رشته ای که کاملا مستقل می باشد.این به ناحق می باشد .و خواهش میکنم در تصمیمات اخیر تجدید نظر فرمایید.
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
چه بازنگری بوده که ریاست محترم انجمن فیزیوتراپی و هم بازرس هیت مدیره با نتیجه آن مخالفت کامل دارند چه کسانی این تصمیمات عجیب را میگیرند حتمن از ما بهتران در کشوری که پزشک سالاری حاکم است و مدرک گرایی دیده ی بصیرت تصمیم گیرندگان را کور نموده فقط خدا میتواند حق مظلومان را از ظالمان بگیرد
ما فیزیوتراپیستها اگر این مصوبه نهایی شود هرگز مسولین آن را نمیبخشیم و مطمن باشند باید یک روزی جواب گوی ای ستمشان باشند
پرهام
|
United States
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
آقاي دكتر مؤذن زاده از شما ممنونيم كه از حقوق پايمال شده جامعه فيزيوتراپي دفاع مي كنيد و اميدواريم متوليان سلامت كشور علاوه بر پزشكان حافظ منافع درمانگران غير پزشك خصوصا فيزيوتراپيستها هم باشند و گرنه طرح تحول نظام سلامت از هم اكنون محكوم به شكست است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
با سلام و تشکر ا زحمات استاد موذنزاده .امیدوارم وزیر محترم بهداشت تصمیمی بگیرند که به نفع بیماران باشد .در غیر اینصورت روز بروز کیفیت درمان کاهش پیدا میکند چون همکارانی که فیزیوتراپ نیستند ولی از درصد بالایی برخوردار شدند در این رشته فقط به دنبال کسب درامد هستند هیچ مهارتی در فیزیوتراپی ندارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: