کد خبر: ۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 14
شفاآنلاین-کارشناسان حیات‌وحش اعلام کردند که نزدیک به 200 قطعه نهنگ پایلوت در سواحل نیوزیلند به گل نشسته‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،آخرین شمارش‌های کارشناسان محلی آشکار ساخت که دست‌کم 198 قطعه نهنگ پایلوت در سواحل جزیره جنوبی نیوزیلند به گل نشسته‌اند و مقامات دپارتمان حفاظت از محیط زیست این کشور تا روز گذشته (جمعه) مرگ دست‌کم 24 قطعه از این نهنگ‌ها را تایید کردند.

مقامات حفاظت از محیط زیست این منطقه و گروهی از داوطلبان محلی برای نجات وال‌های باقی‌مانده تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

به گفته کارشناسان، این منطقه که زبانه Farewell نامیده می‌شود و باریکه‌ای از سنگ و شن است، کانون به گل نشستن پستانداران دریایی بوده و از این حیث شناخته شده است چرا که جریان‌های قوی امواج بین دو جزیره اصلی نیوزیلند می‌توانند جمعیت قابل توجهی از ماهی‌های بزرگ و پستانداران آبزی را به سمت این باریکه قلاب‌شکل هدایت کنند و در نهایت آنها را در این منطقه خشکی گرفتار سازد.

به نقل از یونایتدپرس، مقامات حفاظت از محیط زیست این منطقه تاکید دارند که نجات نهنگ‌ها و بازگرداندن آنها به دریا پروسه‌ای دشوار و خطرناک است و به همین دلیل ضروری است که افرادی با مهارت‌های لازم برای نجات این آبزیان به کار گرفته شوند. با این حال در صورت نیاز از داوطلبان محلی بیشتری برای نجات جان این نهنگ‌ها کمک گرفته خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: