کد خبر: ۵۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 14
شفاآنلاین-سوءتغذيه، اصطلاحي است براي بيان حالت کسي که رژيم غذايي نامتعادل دارد و به شکل هاي چاقي مفرط، لاغري مفرط و کمبود ريزمغذي ها که حاصل بدخوري است، بروز می کند.
به گزارش شفا آنلاین،کسي که سوءتغذيه دارد، ممکن است غذاي خيلي کم، خيلي زياد يا ناسالم مصرف کند و در هر صورت، رژيم غذايي او، فاقد موادمغذي است.

طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، سوءتغذيه بزرگ ترين عامل مرگ و مير کودکان است. بر اساس آمار سازمان ملل، سوءتغذيه عامل ۵۸درصد مرگ و مير سالانه در دنياست. سوءتغذيه که مهم ترين تهديد براي بهداشت عمومي است، داراي آثار منفي و مخرب فراواني از جمله بروز بيماري ها و اختلالات جسمي و روحي مثل راشيتيسم، کوري، خلل در سيستم ايمني و سيستم گوارش بدن، کوتاهي قد، نارسايي هاي مغزي و پايين آمدن بهره هوشي، افسردگي، تولد نوزاداني با عقب ماندگي ذهني، انواع سرطان، ديابت، بيماري هاي قلبي و عروقي و افزايش فشارخون، بي حالي، بي حوصلگي، افسردگي و ... است.

در حال حاضر، هشتصد ميليون نفر در جهان دچار قحطي زدگي و کم خوري و سيصد ميليون نفر دچار چاقي و پرخوري هستند و سالانه هجده ميليون نوزاد عقب مانده که حاصل کمبود ريزمغذي هاست، متولد مي شوند. هم اکنون مبارزه با سوءتغذيه، يکي از هشت هدف توسعه هزاره سازمان ملل است که قرار است به نصف شدن تعداد افراد مبتلا به اين بيماري تا پايان سال ۲۰۱۵ ميلادي منجر شود. براي آشنايي بيشتر با مفهوم، دلايل، ابعاد و درمان سوءتغذيه با ما همراه باشيد.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: