کد خبر: ۵۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
شفا آنلاين-یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای مزمن از جمله سرطان دارند و باید برنامه غذایی کودکان شامل غلات، سبزی، میوه، لبنیات، گوشت و حبوبات و مقداری روغن های گیاهی باشد.

به گزارش شفا آنلاين،سید حسین داوودی گفت: سوء‌تغذیه در کودکان مبتلا به سرطان علاوه بر اینکه سلول‌های بدخیم را افزایش می‌دهد، بلکه عوارض ناشی از درمان‌های سرطان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.


وی ادامه داد: بنابراین داشتن آگاهی از یک تغذیه سالم در کودکان ضروری است. این در حالی است که عادات غذایی از ابتدای کودکی شکل می‌گیرد و تا دوران بلوغ ادامه دارد. در سال‌های ابتدایی افزایش وزن، قد و دور سر 3 تغییر اساسی محسوب می‌شوند.

داوودی افزود: برای تأمین تمام مواد غذایی موردنیاز کودک برنامه غذایی باید تأکیدی از غذاهای مختلف در گروه‌های اصلی غذایی باشد.

این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود:‌گروه اول غلات است که تأمین‌کننده انرژی موردنیاز کودک بوده و دارای ویتامین‌های گروه B، آهن، پروتئین، منیزیم و فیبر است.

وی ادامه داد: سبزی‌ها گروه دوم هستند که تأمین‌کننده ویتامین، مواد معدنی و فیبر است و گروه سوم نیز میوه‌ها هستند. این گروه علاوه بر تأمین ویتامین و مواد معدنی روزانه، دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده که به عنوان عوامل ضد سرطان شناخته شده‌اند.

داوودی گفت: شیر و لبنیات گروه بعدی است که تأمین‌کننده ویتامین، کلسیم، فسفر و پروتئین بوده و دارای ویتامین B12 است که در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود.

وی افزود: گروه پنجم گوشت،‌حبوبات و مغزها هستند. آهن موجود در غذاهای حیوانی مناسب‌تر و قابل جذب‌تر است. این گروه تأمین‌کننده ویتامین، پروتئین، روی و آهن است. در رأس هرم، چربی‌ها و قندهای ساده قرار دارند که باید توجه کرد کالری بیشتری تولید نکنند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود: روغن‌های مایع گیاهی مانند ذرت و آفتابگردان به دلیل حجم کم، تولید انرژی زیاد و داشتن امگا3 و امگا6 برای کودکان منبع مناسبی هستند.




فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: