کد خبر: ۵۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
شفا آنلاين-با سرد شدن هوا، مردم کمتر احساس نیاز به نوشیدن آب می‌کنند و همین کاهش حجم مایعات در بدن منجر به افزایش احساس گرسنگی شده و فرد تمایل به مصرف حجم بیشتر غذا پیدا می‌کند.

به گزارش شفا آنلاين،نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز باید به نوشیدن آب توجه بسیاری کرد چون کمبود هیدروژن در بدن مضرات بسیاری را به همراه دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد انواع زخم‌های پوستی، خشکی پوست، ترک برداشتن پوست، خارش، خشکی لب و کدر شدن موها اشاره کرد.

اگر نوشیدن آب در فصل سرما برای شما خوشایند نیست، می‌توانید سراغ مصرف مایعات دیگری مانند شیر، آبمیوه و چای‌های بدون کافئین بروید (نوشیدنی‌های کافئین‌دار از جذب مایعات در بدن جلوگیری می‌کنند). با این حال در فصل سرما مصرف انواع سوپ هم فواید بسیار دارد؛ ضمن آن‌که از این راه هم می‌توان هیدروژن بدن را تامین کرد و هم دمای بدن را در حد متعادل نگه داشت.
به نقل از تایمز آو ایندیا، استفاده از مرغ، سبزیجات تازه، لوبیا و گوشت‌های کم چرب در سوپ‌ها شما را سرحال و سالم نگه می‌دارد و گنجاندن سوپ در رژیم غذایی فصل زمستان به تامین مواد مغذی و مورد نیاز بدن کمک می‌کند. دو نمونه از سوپ‌های مقوی که خوب است در فصل زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی بخورید سوپ مرغ و گشنیز و سوپ قارچ و سیب‌زمینی است.


سوپ مرغ و گشنیز: ترکیبات اصلی این سوپ خوشمزه و مقوی شامل روغن زیتون، سیر، فلفل سبز، سبزیجات، مرغ، برگ گشنیز، گندم، سویا، هویج و آبلیمو و نمک به عنوان طعم‌دهنده است که همگی شما را در برابر ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا تا حد زیادی مقاوم می‌کنند.


سوپ قارچ و سیب زمینی: ترکیبات اصلی این سوپ سالم و تقویتی نیز شامل سیب‌زمینی پخته، قارچ، سیر، سبزیجات تازه، کرفس، کره و نمک و فلفل به عنوان طعم‌دهنده هستند.




جام جم سرا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: