کد خبر: ۵۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 11
شفا آنلاين- تفاهمنامه تاسیس نخستین بیمارستانی که از تمام توانمندی هسته ای برخوردار خواهد بود به امضاء وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان انرژی اتمی ایران امضاء شد.

به گزارش شفا آنلاين،مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد نخستین بیمارستان تمام هسته ای کشور همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از سانتریفیوژ پزشکی توبولار صورت گرفت.


وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم امضای این تفاهمنامه ابراز امیدواری کرد که بقیه دستگاهها و سازمان های کشور همچون سازمان انرژی اتمی در جهت سلامت عمومی همت داشته باشند.

دکتر 'حسن قاضی زاده هاشمی' خاطرنشان کرد: البته سازمان انرژی اتمی، بودجه احداث این بیمارستان را متقبل شده است.

وی ادامه داد: افتخار می کنیم که یکی از پیشرفته ترین بیمارستانهای کشور به مدیریت دکتر صالحی و دولت تدبیر و امید در آینده نزدیک ساخته شود و به بهره برداری برسد.

توبولار یک فناوری هسته ای و از جمله تجهیزاتی است که جهت جداسازی فاز مایع (محلول) از فاز جامد همراه آن استفاده می شود.

این نوع سانتریفیوژ موارد استفاده گسترده ای در صنایع دارویی و غذایی دارد و برای تولید صنعتی محصولات بیوتکنولوژی شامل داروهای نوترکیب و انواع واکسن به کار می رود.

این سانتریفیوژ در مراحل خالص سازی اولیه پروتئین های نوترکیب با خاصیت دارویی به عنوان مثال در هاروست بایومس تخمیر داروهایی چون استرپتوکیناز و اینترفرون و در مرحله ترسیب اسیدی در تولید واکسین هپاتیت ب - کاربرد ویژه دارد.




ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: