کد خبر: ۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 11
دکترنوربخش در مراسم افتتاح بیمارستان پیامبراعظم (ص) کرمان تاکید کرد:
شفا آنلاين-مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح رسمی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان – میلاد 2 –جهت گیری دولت تدبیر و امید در توزیع عادلانه امکانات ، رسیدگی به محرومین و حرکت در جهت رفع نیازهای اساسی آنان را سرلوحه فعالیت های این سازمان دانست وگفت: کارکنان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی، برای تحقق اصول دولت تدبیر و امید تمامی همت و تلاش خود را بکارگرفته اند.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ، دکتر سید تقی نوربخش افزود: مهمترین تولید ورسالت این  سازمان همانند هر سازمان بیمه گر اجتماعی ، بسط و توسعه امنیت اجتماعی برای نیروهای مولد جامعه است تا حرکت توسعه وپیشرفت سراسری در مسیر دسترسی عادلانه بیمه شدگان و شرکای اجتماعی به خدمات و امکانات این سازمان فراهم شود که این جهت گیری در طول یک دهه گذشته در سازمان تامین اجتماعی مغفول مانده بود.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان در شرایطی به دولت جناب آقای دکتر روحانی منتقل شد که 60 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته ، 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال 92 و 10 ماه تعویق در پرداخت به موسسات طرف قرارداد، تنها بخشی از مشکلات این سازمان بوده است.

دکتر نوربخش با طرح این پرسش که چگونه یک نهاد مهم اقتصادی اجتماعی که بنا به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی یکی از حاشیه سازترین نهادها بوده است ؛  می تواند  تولید امنیت اجتماعی کند اضافه کرد: خروج از حاشیه ها و برگشتن به ماموریت اصلی، مهمترین توفیق این سازمان بوده است.


وی از تلاشها ی تمامی کارکنان این سازمان که در فرایندی جهادی با درک عمیق از مشکلات پیش روی دولت و مردم به دلیل جنگ تمام عیار اقتصادی تحمیل شده بر کشور در راستای تامین معیشت 5 میلیون مستمری بگیر و خانواده های آنان و تدارک درمان حدود 40 میلیون بیمه شده در دولت تدبیر و امید رسالت کلیدی را بر عهده داشته اند، قدردانی کرد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با یاری خداوند متعال و درسایه برنامه ریزی و پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی و مجاهدت و همکاری کارکنان این سازمان  و عدم بکارگیری روش های خطرناک برای یک صندوق بیمه ای ، همانند فروش اموال ، استقراض و عدم ایفای تعهدات مراکز طرف قرارداد که همه این روش ها به کرات برای تعادل منابع و مصارف در سال های گذشته در این صندوق مورد استفاده قرار گرفته است؛ در یک و نیم سال گذشته علی رغم افزایش 25درصدی مستمری در شرایط گسترش آثار تحریم ظالمانه و همراهی با طرح تحول سلامت ، پرداخت مستمریها حتی با یک روز تاخیر مواجه نبوده و پرداخت به مراکز طرف قرارداد طبق قانون تا پایان آبان ماه پرداخت شده است.


دکتر نوربخش تصریح کرد: برای انجام تعهدات این سازمان در 10 ماهه گذشته در هر ماه 3300 میلیارد تومان یعنی برابربا منابع هدفمندی یارانه ها و مالیات در شرایطی که تمامی پارامترهای اقتصادی بر علیه اصول حق بیمه بوده است ، تجهیز و تامین منابع برای ابقای تعهدات شده است .
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نقش این سازمان را به عنوان اصلی ترین تأمین کننده منابع بخش درمان و دومین تولید کننده خدمات درمانی در موفقیت طرح تحول نظام سلامت ، کلیدی دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال 93 بیش از 12 هزار میلیارد تومان منابع در بخش درمان تخصیص داده است و در بخش های درمان ملکی برای ایجاد توازن، کاملا با این طرح  هماهنگ حرکت کرده است.


وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر سالجاری با برنامه ریزی و تسریع بخشیدن در پروژه های عمرانی شاهد افتتاح و کلنگ زنی 36 پروژه بوده ایم.


دکتر نوربخش با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه مراکز بیمه و درمانی سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه راهبرد انجام می شود ، گفت : توزیع عادلانه امکانات بیمه ای و درمانی در نقاط کم برخوردار و مورد نیاز بیمه شدگان، از این راهبردهاست که می توان به پروژه درمانی پل دختر در لرستان و شعبه تأمین اجتماعی در نقطه صفر مرزی افغانستان در شهرستان هیرمند اشاره کرد.


وی افزود: دومین راهبرد ، همکاریهای مشترک بین بخشی میان درمان سازمان تأمین اجتماعی و حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای حل مشکلات بیمه شدگان و مردم است که نمونه آن احداث بیمارستان تخصصی زابل در منطقه ای دور افتاده و کم برخوردار است. این پروژه علی رغم اتمام عملیات پروژه ساختمانی و تاسیساتی در سال 90 به دلیل مشکلات عدیده از جمله نیروی انسانی متخصص، بلا استفاده مانده بود که بر اساس تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاسی به راهبرد دولت در پاسخگویی و صداقت در ارایه وعده هایی که به مردم داده می شود به عنوان راهبرد سوم گفت : هیچ پروژه ای کلنگ زنی نشد ، مگر پروژه های کارشناسی شده که اعتبار آن تأمین و حتی پیمانکار آن مشخص شده باشد.


وی افزود: بیمارستان 300 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) کرمان- میلاد 2- که عملیات ساختمانی آن از سال 1384آغاز شده بود در یک سال اخیر با تخصیص منابع در 6 طبقه با مساحت 32 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان احداث شد و امیدواریم این بیمارستان به نحو شایسته خدمات درمانی ارائه کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: