کد خبر: ۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 10
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛
شفاآنلاین-حضرت آیت الله خامنه ای بر نقش جوانان برای تحقق آرمان های اسلامی و انقلابی تاکید کرده و افزودند: هر کسی که در پی تحقق آرمان ها است، باید نقش جوان ها را جدی بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،جوان، دانشجو و عنصر انقلابی نسبتش با آرمان های انقلاب چیست؟ بنده معتقدم که آرمان های انقلاب بدون نیرو و نشاط و جسارت جوانی، قابل تعقیب و قابل دسترسی نیست.

نسبت شما با آرمان ها، اینچنین نسبتی است. عقیده من این است که اگر چنانچه نیروی جوانی، یعنی قدرت فکری و بدنی، و اگر نشاط و روحیه و حالت تحرک، و همچنین جسارت، یعنی خطشکنی ها، که در جوان ها به عنوان خصیصه وجود دارد، نباشد، ما به آرمان ها دست پیدا نخواهیم کرد.

لذا جوان ها در زمینه دسترسی به آرمان ها و تحقق آرمان های انقلاب و آرمان های اسلامی، دارای مسوولیت های بزرگی هستند و کارآمدی بسیار بالایی هم دارند. هر کسی که در پی تحقق آرمان ها است، باید نقش جوان ها را جدی بگیرد؛ و بدانید بنده نقش جوان ها را جدی می گیرم. آنچه که من در مورد جوان ها، چه جوان دانشجو - البته بخصوص جوان دانشجو - و چه غیر دانشجویان، بارها بر زبان آوردم، تعارف زبانی نیست؛ اعتقادم این است و معتقدم که جوان ها می توانند گره گشایی کنند.

البته مهم این است که میدان کار را، میدان تحرک را بشناسند، آن را درست تعریف کنند؛ کاری را هم که می خواهند انجام دهند، درست تعریف کنند. این یک مطلب.

مطلب دیگر این است که آرمان های نظام اسلامی - که در حقیقت آرمان های اسلامی است - یک منظومه ای است، یک مجموعه ای است، مراتب مختلفی هم دارد؛ بعضی از این ها اهداف غایی تر و نهایی ترند، بعضی ها اهداف کوتاه مدتند، اما جزو آرمانهایند؛ همه اینها را باید دنبال کرد. مثلا فرض بفرمائید جامعه عادلانه و عادل و پیشرفته و معنوی - با این خصوصیات - یک آرمان است؛ جزو آرمان های درجه یک و جزو برترین آرمان ها است.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان در ششم مرداد 1392
برچسب ها: رهنمود ، انقلاب ، جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: