کد خبر: ۵۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 10
شفاآنلاین-رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس با بیان اینکه ارزش اوراق تسهیلات مسکن همیشه و از جمله در یک ماه و نیم اخیر نوسان داشته است، گفت: از شهریور تاکنون روند قیمتی اوراق تسهیلات مسکن نزولی بوده است.
به گزارش شفاآنلاین، علیرضا توکلی افزود: قیمت این اوراق به طور میانگین در شهریور 95 هزار تومان بوده که در دی به 80 هزار و 500 تومان رسیده است و ارزیابی ها معمولا یک ماهه صورت می گیرد.
رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: در بهمن هم نوسان کوچکی در محدوده 80 هزار تومان داشته است.
وی افزود: قیمت این اوراق تا شهریور عمدتا بدلیل تقاضا افزایش یافته بوده و علت افزایش تقاضا هم افزایش سقف تسهیلات مسکن بود که از سال گذشته در بانک مسکن اتفاق افتاد.
توکلی گفت: تقاضای اوراق تسهیلات مسکن از ماهانه 200 میلیارد تومان پرداختی بانک مسکن پس از افزایش سقف تسهیلات مسکن در دی به حدود ماهانه 500 میلیارد تومان رسید.
وی افزود: این افزایش تقاضا باعث شد تقاضای مردم برای خرید اوراق بیشتر شود که باعث افزایش قیمت اوراق شد.
توکلی اظهار داشت : از مهر که بازار مسکن رکود نسبی داشته و معاملات مسکن کاهش یافته است ، روند کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت اوراق شد و تا 80 هزار تومان رسید.
رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: افزایش تسهیلات بانکی به 60 میلیون تومان هیچ ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد.
علیرضا توکلی افزود: با صحبتی که با بانک مسکن به عنوان مسئول طرح وام های 60 میلیون تومانی داشتیم ، بانک مسکن طرحی را به بانک مرکزی داده که هنوز هم تصویب نشده است و در صورتی که تصویب شود ، هیچ ارتباطی با اوراق تسهیلات مسکن ندارد.
رئیس اداره ابزارهای نوین مالی گفت: این طرحی جداگانه است که بانک مسکن با بانک مرکزی پیگیری می کند.
توکلی افزود: اینکه این وام در بازار اثر داشته است ، قابل کتمان نیست و همیشه اخبار در بازار اثر دارد و ممکن است عده ای فکر کنند به زودی این وام به این اوراق تعلق می گیرد و اوراق بیشتری را خریداری کنند همانطوری که در بازار مقداری معاملات مازاد بر استفاده گزارش می شود و وقتی بازار متوجه شود که وام اثری ندارد ، قیمت نیز اصلاح می شود.
توکلی گفت: قیمت هر ورق تسهیلات 500 هزار تومان مسکن امروز به 82 هزار تومان رسیده است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: