کد خبر: ۵۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 09
شفاآنلاین-پس از اين که تصميم گرفتم وزن کم کنم، متوجه شدم که اين روند بيش از آن چه تصور مي کردم، زمان بر است. از طرفي برخي عادت ها و باورهاي اشتباه باعث مي شود به نتيجه مورد نظرمان دست پيدا نکنيم.
افراط در خوردن کره بادام زميني اشتباه است:

اگرچه اين کره سرشار از چربي هاي سالم براي قلب  است اما حاوي کالري است از اين رو صرفا چون غذاي سالمي تلقي مي شود، خوردن آن به اندازه دلخواه مجاز نيست. در مصرف غلات سبوس دار، مغز ميوه، دانه ها و ... نيز تعادل را رعايت کنيد.

گياه خواري باعث کاهش وزن نمي شود:

بسياري از افراد براي کاهش وزن، رژيم گياه خواري مي گيرند و از مصرف گوشت مي پرهيزند. با اين حال در کنار مصرف سبزيجات، براي رفع گرسنگي به خوردن پاستا، سيب زميني سرخ شده و نان روي مي آورند که اين امر باعث افزايش وزن مي شود.

پياده روي کافي نيست:

بسياري از افراد براي کاهش وزن به پياده روي بسنده مي کنند. اما پياده روي همانند دو کالري سوز نيست. براي کاهش نيم کيلو وزن، لازم است ۳ هزار و ۵۰۰ کالري را بسوزانيد. پياده روي به مدت ۳۰ دقيقه تنها ۱۲۲ کالري مي سوزاند که زير ۵۰۰ کالري است که سوخت آن براي کاهش وزن لازم است. براي کاهش وزن بايد به استمرار ورزش توجه کرد.

ورزش کردن به اين معنا نيست که در خوردن آزاديد:

خيلي ها پس از ورزش کردن به خوردن روي مي آورند. اين امر باعث بالا رفتن وزن مي شود و تمام تلاش ها را براي کاهش وزن هدر مي دهد.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: