کد خبر: ۵۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 12
رئیس انجمن مراقبت های ویژه کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن مراقبت های ویژه کشور گفت: در طرح تحول سلامت ، آی سی یو ها خوب دیده شدند اما تعرفه رشته فوق تخصصی آی سی یو به رغم در نظر گرفتن تمهیداتی، باید بهتر و کامل تر دیده می شد.

دکتر علی امیر سواد کوهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در پاسخ به این سوال که گفته می شود هزینه های آی سی یو در بخش های خصوصی گران است گفت:به طورقطع هزینه ها طبق تعرفه هاي وزارت بهداشت دريافت مي شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظام ارجاع ،به روز و واقعی کردن تعرفه ها نیز انجام می شود که پس از آن وزارت بهداشت يارانه مورد نظر را به گونه ای می دهد که بیمار در بیمارستان های دولتی مجبور نباشد بیشتر از 10 درصد پرداختي داشته باشند.


فوق تخصص آی سی یو همچنین ادامه داد: لازمه این امر بالا بردن بخش های ویژه دولتی در حد خصوصی است مانند کشورهای مترقی تا شاهد تحول دراين بخش باشيم.

وی اظهار کرد: در کشورهایی نظیر امریکا و اروپا سطح سرویس دهی در بخش های دولتی تفاوت چندانی با بخش های خصوصی ندارد. حال اگر ما هم به این شرایط برسیم قدر مسلم مردم تمايل بيشتري براي بستري كردن بیماران شان در بخش های دولتی خواهند داشت.

وی ضمن تقدير از وزارت بهداشت در عین حال تأکید کرد:واقعأ استدعا دارم آئین نامه های این رشته را به طورکامل ارايه دهدو ویزیت ها را تأیید کند.همچنين تعاریف سیستم های آی سی یو نیمه بسته و باز را به صورت کامل به بیمه ها نیز بدهد.

وی افزود: همچنین از بیمه ها هم خواهشمندم که این تعرفه ها را به طور کامل برای سرویس دهی بهتر پرداخت نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: