کد خبر: ۵۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 06
شفا آنلاين-یک فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: در علم جدید جراحی بینی حفظ فیزیولوژی و طبیعت بینی و کارکردهای آن بر تغییر شکل و زیبایی آن اولویت دارد.

به گزارش شفا آنلاين،بهزاد خوروش فوق تخصص جراحی پلاستیک با انتقاد از شمار بالای جراحی بینی در ایران که بیش تر آن ها فقط و فقط جنبه زیبایی دارد گفت: علم جدید جراحی بینی می گوید باید فیزیولوژی بینی حفظ شود یعنی به بهای کاهش تنفس بینی و کارکردهای اصلی آن فقط به دنبال تغییر شکل و زیبا کردن بینی نباشیم.


وی افزود: اصلاح انحراف و از بین بردن پولیپ های بینی برای تنفس بهتر اقدامی درمانی و لازم است و نمی توان این اقدامات را با جراحی هایی که برای زیباکردن بینی صورت می گیرد در یک سطح قرار داد ولی در کل در هر عملی باید طبیعت بینی حفظ شود و به همین سبب امروزه جراحی های زیبایی بینی های کوچک و به قولی عروسکی منسوخ شده است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک تأکید کرد: عملی که فقط ظاهر بینی را هدف قرار داده باشد و طبیعت بینی را به هم ریخته و مشکلات تنفسی را تا همیشه برای بیمار به ارمغان بیاورد جایی در علم جدید جراحی بینی ندارد.

خوروش با اشاره به تبلیغات وسیع صورت‌گرفته در عرصه جراحی‌های زیبایی گفت: بسیاری از تبلیغات این عرصه عوامفریبانه است و مردم نباید فریب آنها را بخورند، چرا که بسیاری از این اقدامات، عوارضی شدید و وحشتناک دارد.
وی افزود: متأسفانه در ایران در رابطه با زیبایی، مشکلات فرهنگی وجود دارد و افراد بر این باورند که زیبایی صورت برای آنان زیبایی سیرت به ارمغان می‌آورد.

وی افزود خاطرنشان کرد: شمار بالای جراحی‌های بینی در کشور در حالی است که جراحی بینی در آمریکا به مراتب از ایران کمتر است و در کل می‌توان گفت جراحی‌های زیبایی و اقدامات زیبایی نیز از ایران به مراتب کمتر است.

خوروش با ذکر مثالی ادامه داد: زمانی که در آمریکا بودم از فردی که در حوزه جراحی‌های بینی فعالیت می‌کرد پرسیدم، چرا بینی فلان شخص را عمل نکردی؟ و او در پاسخ گفت؛ آن فرد بازیگر هالیوود نیست تا نیاز به عمل بینی داشته باشد. و این سخن بدان معنی است که در آمریکا، درخواست برای عمل جراحی بینی بسیار پایین است.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: