کد خبر: ۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 06
شفاآنلاين :مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم‌اکنون سهم پرداخت افراد تحت پوشش تامین اجتماعی برای درمان به زیر شش درصد رسیده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی تا سال آینده شرایطی را فراهم می‌کند تا مستمری‌بگیران به طور کاملا رایگان از خدمات بستری در مراکز درمانی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاين،دكتر سیدتقی نوربخش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف پیاده‌سازی احکام نورانی اسلام و بست آزادیخواهی و عدالت برپا شده است، گفت: در 36 سال گذشته شاهد ایثار ملت در تمام عرصه‌ها بوده‌ایم.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) درخصوص خدمت به محرومان بیان کرد: ایشان محرومان را ولی‌نعمت یاد می‌کردند و تاکید داشتند که باید به مستضعفان، زاغه‌نشینان و مستمندان خدمت کرد. ایشان همچنین تاکید داشتند که رفاه نباید به استقلال ترجیح داده شود. مطمئنا مردم نیز یک لحظه استقلال را به سال‌ها آسایش ترجیح می‌دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس قانون،‌ برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی مردم است، گفت: در دولت دکتر روحانی، شاهد تلاش‌های ارزنده‌ای برای تحقق این مهم برای تمام اقشار جامعه بوده‌ایم و براین اساس 40 میلیون نفر از اقشار گوناگون جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی ماموریت‌هایی فراتر از خدمات بیمه‌ای و درمانی دارد، گفت: حفظ و ارتقای سرمایه بیمه‌شدگان از جمله اقداماتی است که سازمان تامین اجتماعی برای آن تلاش می‌کند.

وی درخصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری بیان کرد: تمام تلاش‌های سازمان تامین اجتماعی معطوف به تحقق این سیاست‌هاست و دغدغه همه مسوولان نیز اجرای سیاست‌های رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است. سازمان تامین اجتماعی نیز مشمول تمام 44 بند سیاست‌های ابلاغی رهبری است و با تشکیل ستادهای ویژه سعی در تحقق این سیاست‌ها دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های سلامت در دولت یازدهم اهمیت بالایی دارد، گفت: این سازمان به عنوان مهم‌ترین ماموریت خود با اختصاص 12 هزار میلیارد تومان بودجه در سال 93 به اجرای برنامه‌های تحول نظام سلامت مبادرت کرده است.

نوربخش در این خصوص ادامه داد: درخصوص نظام سلامت تفاوت قابل مقایسه‌ای با یک سال گذشته تجربه کرده‌ایم. به این صورت که پیش از این بیش از 50 درصد هزینه‌های درمانی توسط بیماران پرداخت می‌شد، اما هم‌اکنون پرداختی از سوی بیماران به کمتر از شش درصد رسیده است. همچنین براساس مصوبه شورای عالی بیمه،‌ هزینه‌های خانمان‌سوز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی برای بیمار 100 درصد رایگان خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: جهت گیری و راهبرد اصلی سازمان تامین اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین موسسه در بخش درمان و دومین تولیدکننده درمان در جهتی است که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، «بیماران جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد»، محقق شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه تاکید کرد: پرداخت مستمری بازنشستگان، پرداخت مستمری از کارافتادگان، حمایت از بیمه شدگان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه کفن و دفن از مهم‌ترین خدماتی است که در 480 شعبه دفاتر خدمات بیمه و 350 مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به افراد جامعه ارائه می‌شود.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی افتخار خدمت به اقشار شریف جامعه یعنی کارگران را دارد، گفت: 56 درصد مستمری‌بگیران و 30 درصد بیمه‌شدگان حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال 93 گام بلندی برای ارائه خدمات سازمان در راستای گسترش عدالت برداشته شد. افزایش 25 درصدی حقوق و دستمزد بازنشستگان و پرداخت آن از ابتدای سال، رفع مشکلات پوشش بیمه فرزند چهارم به بعد و فراهم ساختن پوشش بیمه‌ای خارج از کشور از جمله اقداماتی است که این سازمان در سال گذشته انجام داده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری عنوان کرد: مطالبات مراکز طرف قرارداد که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به مدت 10 ماه به صورت معوقه باقی مانده بود، پرداخت شد و تا آبان‌ماه این مطالبات تسویه شد.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال آینده شرایطی فراهم خواهد کرد تا مستمری‌بگیران با مراجعه به مراکز درمانی دانشگاه‌ها به صورت رایگان از خدمات بستری استفاده کنند، گفت: برای بازنشستگان تامین اجتماعی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت مسکن، مسکن امید ساخته خواهد شد. همچنین در سال 94 افزایش حقوق مستمری‌بگیران را خواهیم داشت که امیدوارم متناسب با نرخ تورم باشد.

وی از بهره‌برداری مراکز درمانی در استان‌های کرمان، تهران و زابل در دهه فجر خبر داد و گفت: 36 پروژه مختلف بیمه و درمان در کشور در این ایام افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان تاکید کرد: مدیران تامین اجتماعی بویژه در حوزه‌های اقتصادی به بازسازی و استفاده از فرصت می‌پردازند تا در افق برنامه 1404، این سازمان به سازمانی پویا و پاسخگو تبدیل شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: