کد خبر: ۵۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 21
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه بیمارستانی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام كرد:
شفا آنلاین- دبیر علمی دومین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه بیمارستانی، کنترل عفونت را از مهم ترین و پر چالش ترین مسائل آی سی یوهای کشور نیز اعلام کرد.

دکتر محمد تقی بیگ محمدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: عفونت به تنهایی میزان ماندگاری بیمار را در آی سی یو نیز افزایش می دهد و وی را دچار سایر بیماری ها و پیامدهای ناگوار می کند که بالطبع اقامت بیمار را در آی سی یو افزایش و احیانأ وی را به سمت مرگ سوق خواهد داد. زیرا به دنبال عفونت کارهای درمانی نیز مفید واقع نمی شود.

متخصص بیهوشی با اشاره به این که کنترل عفونت خیلی مهم است در عین حال خاطرنشان کرد: زیرا ما به دنبال آن خیلی دچار ضرر می شویم، در واقع باید از همان زمان ساخته شدن بيمارستان ،فيزيك بخش آی سی یو، طوری باشد که کنترل عفونت داخل آن نیز انجام شود.

وی بحث تهویه در بخش مراقبت های ویژه رانيزبسيار مهم برشمرد و تأکید کرد: زیرا بیماران تازه وارد به این بخش باید درشرايط ایزوله معكوس باشند تا دچار عفونت نشوند .چراكه در صورت وجود عفوت دیگران را دچار عفونت نکنند.

فوق تخصص آی سی یو ادامه داد: مسئله دیگر خیلی مهم پرسنل است؛ افراد فعال در این بخش اعم از پزشک، پرستاران و کمک بهیار همه باید بهداشت وسایل عمومی را رعایت کنند تا عملأ

باعث انتقال عفونت از بیمار به بیمار دیگر نیز نشود.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: زمانی که از عفونت آی سی یو صحبت می شود به معنای آن نيست که هزینه هاي زيادي دارد یا کار جدی و وقت گیر است چراكه اينطور نیست.

بیگ محمدی به شفا آنلاین گفت: پوشش های مناسب هنگام معاینه بیمار، اختصاصی کردن وسایل معاینه هر بیمار برای خودش،شستن دست ها و... در کاهش عفونت بسیار موثر محسوب می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: