کد خبر: ۵۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 08
متخصص بیماری های کودکان ونوزادان در گفتگو با شفاآنلاین هشدارداد:
شفاآنلاین-متخصص بیماری های کودکان ونوزادان گفت:والدین برای 80 درصد بیماری های فصل سرمابه طور خودسرانه از دارو برای درمان کوکان شان استفاده می کنند.


دکتر محمد حسین بهزاد مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره مصرف خودسرانه داروها برای کودکان اظهار کرد: داروهای سرماخوردگی ، استامینوفن و آنتی بیوتیک هابیشترین داروهای مورد استفاده والدین برای درمان کودکانشان به صورت خودسرانه هستند.

وی ادامه داد: تب یک واکنش بدن است و بهترین درمان آن درخانه انجام بدن شویه با آب ولرم و اسفنجی مرطوب بر روی بدن کودک است . چنانچه کودک بهبود نیافت والدین می توانند از استامینوفن جهت درمان کودک خود استفاده کنند. اما مصرف بی رویه استامینوفن نیز عوارض کلیوی ، کبدی و .. را درپی خواهد داشت.

نایب رئیس بیمارستان عرفان اضافه کرد: زمانی که کودک به سرماخوردگی مبتلا می شود دچار ترشحاتی در بینی و دهان خود می گردد که باید دوره خود را طی کند و با مصرف آنتی هیستامین و داروهای سرماخوردگی تنها ترشحات را قوی می کندو بستر را برای افزایش عفونت ها فراهم می کند.

متخصص بیماری های کودکان ونوزادان همچنین بیان کرد:برای درمان هر بیماری یک درمان آنتی بیوتیکی وجود دارد که بر اساس نوع میکروبی که در بدن فرد وجود دارد مورد استفاده قرار میگیرد البته نباید فراموش کرد مصرف داروها دوره و زمان خاص خودش را نیز باید طی کند.

وی تاکید کرد: اگر افراد به صورت خودسرانه داروها را با دوزهای مختلف و همچنین با فاصله های نامنظم استفاده کنند تنها باعث ایجاد مقاومت های دارویی در بدنشان می شوند.

دکتر بهزاد مقدم افزود: ایجاد مقاومت های دارویی به خصوص مقاوت های آنتی بیوتیکی یکی از معضلات بیماری هایی است که موجب دگرگونی دارو می شود و دارو ماهیت خود راعوض می کند.

نایب رئیس بیمارستان عرفان در ارتباط با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها به والدین توصیه کرد: از مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک پرهیز کنند و به هیچ عنوان آنتی بیوتیک را بدون تجویز پزشک استفاده نکنند.

وی ادامه داد: امروزه مصرف داروهای اسهال برای کودکان ممنوع شده است و مصرف آسپرین نیز برای کودکان نابه جا است و ممکن است کودک را تا پای مرگ نیز ببرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: