کد خبر: ۵۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
شفاآنلاین-صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد سوء تغذیه کودکان در کشور آفریقایی جمهوری دمکراتیک کنگو هنوز یکی از چالش های بسیار بزرگ است.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر پاسکال ویلنوو Pascal Villeneuve نماینده یونیسف در جمهوری دمکراتیک کنگو گفت : «موضوع مقابله با سوء تغذیه یکی از اولویت های یونیسف، دولت و دیگر سازمان ها در جمهوری دمکراتیک کنگو است، به رغم پیشرفت های مهم در زمینه توسعه در این کشور، باید پذیرفت که طی سال های گذشته، پیشرفت چندانی در زمینه مقابله با این پدیده ناگوار در این کشور مشاهده نشده است و چهل و سه درصد از کودکان زیر پنج سال در این کشور به سبب سوء تغذیه، مشکل اختلال رشد دارند؛ اختلال در رشد با برخی از معلولیت های ذهنی و مشکلات یادگیری همراه خواهد شد و در توسعه یک کشور، مقابله با پدیده سوء تغذیه و اختلال رشد در کودکان یک ضرورت غیر قابل انکار است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کینشاسا، یونیسف امیدوار است تلاش های خود را در چارچوب برنامه ای بین المللی موسوم به «بهبود وضع تغذیه» که جمهوری دمکراتیک کنگو هم در سال 2013 به جمع کشورهای مشارکت کننده در آن پیوست، افزایش دهد.
در این برنامه، بر این موضوع که کودک باید تا شش ماهگی صرفا از شیر مادر و بعد از شش ماهگی تا دو سالگی با شیر مادر همراه با غذاهای مکمل تغذیه شود، به شدت تاکید شده است.
جمهوری دمکراتیک کنگو که سرشار از منابع طبیعی همچون معادن، چوب و آب است، یکی از فقیرترین کشورهای جهان از لحاظ توسعه به شمار می رود. اکثر جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: