کد خبر: ۵۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون بهداشتی وزارت بهداشت 40درصد از سرطان ها را قابل پیشگیری دانست و نقش مردم را در راستای کاهش آن بسیار اساسی و موثر برشمرد.

دکتر علی اکبر سیاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین،برای کاهش ابتلا به سرطان در سطح جامعه اظهار داشت: مردم باید ضمن استفاده از برنامه غربالگری،علائم هشدار دهنده که بسیار ساده است را مورد توجه قرار دهند.

وی تأکید کرد: همچنین باید آموزش هایی که در زمینه مراقبت از سلامتشان در زمینه مصرف مواد غذایی، سبک زندگی به ویژه سیگار، تحرک و عادات غذایی است را رعایت نمایند زیرا ابتلا به سرطان تا 40 درصد قابل پیشگیری است.

وی در بخش دیگری از گفتگو با شفا آنلاین درباره بداخلاقی برخی از پزشکان با بیماران خاطرنشان کرد: پزشکی که برقراری ارتباط خوب با بیماران را بلد نباشد و بد اخلاقی کند بالطبع آنها را از دست خواهد داد.

سیاری در این باره یکی از برنامه های وزارت بهداشت را آموزش اخلاق پزشکی در برنامه های پزشکی دانست و بیان کرد: پزشکی موفق خواهد شد که اعتماد بیمار را با خوش رفتاری اش نیز جلب کند.

وی درباره این که برخی از متخصصان عفونی معتقدند که ایران برای مقابله با ابولا آمادگی کافی را ندارند؛ به شفا آنلاین گفت: ابولا بیماری جدیدی است که امکانات تخت بیمارستانی ویژه و مراقبت های خودش را می خواهد و از این رو ما هم در صددیم که این امکانات را فراهم کنیم.

وی در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای مقابله با ابولا تصریح کرد: در این راستا باید چند بخش عفونی با ویژگی های خاص، تخت ها و آزمایشگاه ویژه این موضوع، نیروی انسانی آموزش دیده و هشدارهای داده شده به مردم نیز اعمال شود که درباره همه این موارد کارها در حال انجام وپیگیری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: