کد خبر: ۵۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که صحبت از سونامی سرطان حرف درستی نیست، گفت: سرطان در ایران مانند همه جای دنیا در حال گسترش است. اما هنوز آمارهای ما نشان مي دهد از نظر میزان تعداد سرطان ، کمتر از کشورهای توسعه یافته هستيم.

دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در این باره افزود: البته این به آن معنا نیست که ما نباید برای پیشگیری از سرطان اقدام کنیم، بلکه ضرورت دارد که ما هم برای آموزش عمومی، تغییر سبک زندگی ،تشخیص زود رس و درمان به موقع نیز در کشور اقدام هاي اساسي کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما تاكيد مي كنم ملتهب كردن فضای جامعه با بحث سونامی سرطان ،مصلحت نیست.

وی با اشاره به این که سرطان یک بیماری خاص بوده و راه های مقابله با آن هم علمی است؛ در عین حال ادامه داد: اين بحث از مسیر هیجانات عمومی نمی گذرد بلکه از مسیر علم و تحقیق می گذرد و خوشبختانه این عقلانیت در مجموعه نظام سلامت وجود دارد.

آقاجانی تصریح کرد: امیدواریم که برنامه های آموزش عمومی به خوبی نتیجه دهند و مردم با کنترل عوامل خطر باید بتوانند این مخاطرات را از خودشان دور کنند تا بتوانیم بروز سرطان را با تغییر الگوی زندگی و تغییر محیط پیرامونمان نیز کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: به طور کلی اخبار سرطان باید از مجاری قانونی آن یعنی از طریق وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی یا مراجع علمی انعكاس يابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: