کد خبر: ۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 02
رئیس مرکز تحقیقات سرطان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین-رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بیان اینکه مهمترین فرد دردرمان سرطان، جراح متخصص ومتبحراست گفت: اين درحالي است كه همه همکاران جراح می توانند کار جراحی سرطان رانيز انجام دهند.

دکتر محمد اسماعیل اکبری در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره کمبود متخصصین در حوزه سرطان اظهار کرد: در حال حاضرسرطان به حدی پیچیده شده است که نیازمند حرف هایی جدید در جراحی است و به همین منظور آموزش فوق تخصص جراحی را در مرکز تحقیقات سرطان آغازكرده ایم.

وی ادامه داد: مرکزتحقیقات سرطان تنها سالی دو فرد جراح فوق تخصص را می تواند تربیت کند اما با این حال در تلاش هستیم تا بتوانیم این آموزش ها را گسترش و توسعه دهیم.

دکتر اکبری تاکید کرد: در جهت توسعه تربیت فوق تخصص جراحی،از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نيزخواسته ایم تا آنها نیز چنین جراحان و متخصصینی را تربیت کنند تا همچنین مجتهدین علم جراحی سرطان بیشتر شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تشخیص سرطان در ایران به موقع صورت می گیرد گفت: در هیچ جای دنیا تشخیص سرطان به هنگام صورت نمی گیرد و بسته به نوع سرطان های مختلف زمان تشخیص آنها نیز متفاوت است . به طوری که سرطان سینه در اروپا و آمریکا نسبت به ایران زودتر تشخیص داده می شود اما در ارتباط با سرطان هایی مانند پانکراس (لوزالمعده) و معده چه در ایران و چه در آمریکا به دلیل دیر پیدا شدن نشان های سرطان بالطبع نيزبيماري دیر تشخیص داده می شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي همچنین در پاسخ با این سوال که آيا بيماران خارجي نيز برای درمان سرطان به ایران می آیند بیان کرد: آمار دقیقی از ورود این افراد برای درمان سرطان به کشور در دست ندارم. اما بیماران زیادی از خارج از کشور برای درمان سرطان به ما مراجعه می کنند به خصوص ایرانیان مقیم خارج.البته بیشتربيماران از آذربایجان ،عراق و ارمنستان می آیند و به حدی تعداد شان زیاد است که گاهی اوقات نگران گرفتن جای ایرانیان توسط این افراد می شويم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: