کد خبر: ۴۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین-معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان با بیان اینکه 5 سال اول زندگی متاهلی مانند 5 سال اول تولد است گفت: زوج ها باید در 5 سال نخست ازدواج مانند نگهداری از یک نوزادی که سالم به دنیا آمده است و بسیارآسیپ پذیر است از زندگی شان مراقبت و محافظت کنند.

دکتر محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره تفاوت های دو فردی که قصد ازدواج باهم را دارند اظهار کرد: حتی دختر و پسری که به هم علاقه دارند و یکدیگر را نیز خوب و درست انتخاب کرده اند نیز با هم تفاوت دارند.


وی ادامه داد: بررسی های روانشناسی به نام "گات من" نشان میدهد که زن ومرد حداقل در6زمینه با یکدیگر تفاوت اساسی دارند که این تفاوت ها در جنسیت ،وراثت ، فرهنگ ، تربیت کشوری و انتظاراتی است که در آینده و تجربه های زندگی وجود دارد.

دکتر گلزاری ادامه داد: تفاوت های بین دو فرد در دوران نامزدی خیلی خود را نشان نمی دهد اما وقتی افراد وارد زندگی می شوند در طول زندگی متاهلی خود متوجه این تفاوت ها می شوند و این تفاوت ها نیز موجب اختلاف بین آنها می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان با بیان اینکه افراد باید یاد بگیرند که این تفاوت ها و اختلافات را مدیریت کنند تا بتوانند مسائل خود را حل کنند خاطرنشان کرد: اگر افراد درست و خوب انتخاب شوند و در 5سال اول زندگی نیز به آنها آموزش داده شود تا در مقابل این تفاوت ها چه باید بکنند مسئله و مشکلشان به طورعمده حل می شود.

وی همچنین درباره راه های دست یابی به یک ازدواج موفق گفت: ازدواجی که با انتخابی مناسب، آموزش و مراقبت مداوم بعد از ازدواج و مشاوره به هنگام ضرورت صورت گیرد ازدواج موفقی خواهد بود.

دکتر گلزاری با بیان اینکه میانگین سن ازدواج برای پسرها حدود 28 سالگی و برای دخترها حدود24 و25 سالگی است تاکید کرد: ازدواج 5 نیاز اساسی انسان ازجمله نیاز جسمی ، روانی ، اخلاقی ، اجتماعی، معنوی و تعالی انسان را برآورده كرده و انسان را در این 5 حوزه نیزرشد می دهد.

وی افزود: در صورتی که سن افراد بالا برود و ازدواج صورت نگیرد این نیازها نیز رشد پیدا نخواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: