کد خبر: ۴۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 06
عضو کمیته علمی انجمن ام اس ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- عضو کمیته علمی انجمن ام اس ایران گفت: بر اساس آخرین آمارهای انجمن، حدود 60 هزار ایرانی به بیماری ام اس مبتلا هستند که اين بيماري در مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی شیوع بیشتری دارد.


دکتر طیبه عباسیون در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: همچنین در تهران و اصفهان 77 تا 100 نفر در هر 100هزار نفر مبتلا به ام اس هستند که این آمار بالایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: به طور کلی ام اس یا تصلب متعدد بیماری است که به علت ایجاد پلاک های متعدد در زمان های متفاوت در سیستم اعصاب مرکزی (شامل مغز، نخاع و مخچه) ایجاد می شود.

متخصص بیماری های مغز و اعصاب افزود: طیف سنی ابتلا به ام اس در ایران بین 20 تا 40 سال است اما گاهی هم امکان دارد افراد زیر 18 و 10 سال هم به آن دچار شوند.

وی همچنین تصریح کرد: شواهد و مطالعات اخیر حاکی از خود ایمن بودن بیماری ام اس است و به طور کلی عوامل محیطی نیز در بروز آن بی تأثیر نیستند.

به گفته وی عوامل ویروسی، عفونی، استرس، کمبود ویتامین B3، گرما همراه با رطوبت حمام پربخار، سونا، جکوزی و مصرف سیگار نیز علائم ام اس را تشدید می کنند.

عباسیون در پاسخ به این که نقش ارث در ابتلا به ام اس چگونه است بیان کرد: در حقیقت نقش ارث 3 تا 5 درصد است.حال آنكه در صورت عدم ابتلای والدین به این بیماری تنها یک درصد احتمال دارد فرزند آنها دچار ام اس شود.

وی افزود: حال در صورتی که والدین به ام اس مبتلا باشند شانس ابتلای فرزندشان نیز 3 تا 5 درصد است.

متخصص بیماری های مغز و اعصاب، با اشاره به این که ام اس بیماری مزمن است نه ترسناک، خاطرنشان کرد: به طورعمده درمان اصلی آن داروهای اینترفرون ( به صورت تزریقی)است.ضمن اينكه داروهای متعدد دیگری از نوع خوراکی بیشتر برای بیماران دچار حملات مکرر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین اظهار کرد: ام اس نسبت به سایر بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های خونی و... بسیار خوش خیم تر است، عوارض زیادی هم بر زندگی فرد وارد نمی کند و فرد عمر طبیعی دارد.

وی با اشاره به این که میزان شیوع ام اس میان خانم ها 2 تا 3 برابر بیشتراز آقايان است، توصیه کرد: بیماران مبتلا به ام اس داروهایشان را طبق دستور پزشک و به صورت مرتب مصرف کنند و در شرایط بروز حملات نیز خیلی سریع به پزشک معالج نیز مراجعه نمایند نه این که آن را پشت گوش بیاندازند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
بسیار مفید و ارزشمند بود
پپپریساهرمزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
باتوجه بدمای 50درجه ورطوبت 80و90درصدجنوب بیمارمبتلابه ام اس ازخونه نباید بیرون بیاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: