کد خبر: ۴۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 29
شفا آنلاین:تغذیه نوزاد با شیر مادر علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن، احتمال ابتلای کودک به بسیاری از بیماری‌ها و عوامل عفونی را تا نصف کاهش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین-زین‌العابدین هروی متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند، بسیار کمتر دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند بیماری‌ها و اختلالات روانی نیز در آنها کمتر دیده می‌شود.

وی گفت: بعد از تولد، تغذیه نوزاد با شیر مادر شروع می‌شود که این شیر هم ویتامین کافی و هم املاح کافی دارد و می‌تواند ضامن رشد کودک و البته رشدی مناسب و قابل قبول باشد.

هروی افزود: اگر سیستم دفاعی در دوره جنینی و نوزادی به طور مناسب رشد نکرده باشد، در تمام طول مراحل بعدی رشد نیز فرد در مقابل عومل بیماری‌زا آسیب پذیر خواهد بود که این مهم به طور عمده با تغذیه نوزاد با شیر مادر اصلاح می‌شود.

وی تاکید کرد: تغذیه نوزاد با شیر مادر علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن، احتمال ابتلای کودک به بیماری‌ها و عوامل عفونی را تا نصف کاهش می‌دهد.

هروی گفت: تغذیه کودک با شیر مادر علاوه بر بیماری‌های عفونی، خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن و غیر عفونی را نیز کاهش داده و هزینه‌های مختلف را برای کودک، مادر و حتی جامعه نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

برچسب ها: متخصص ، عفونی ، روانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: