کد خبر: ۴۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد:
شفاآنلاین-یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی سرفه‌های شدید و طولانی را نشانه سیاه سرفه دانست و این بیماری را به شدت مسری توصیف کرد.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی سیاه سرفه را یک بیماری‌ عفونی واگیر دستگاه تنفسی دانست و گفت: این بیماری از طریق استنشاق قطره های تنفسی شخص بیمار، سرایت می‌کند و تمام سنین را درگیر می‌کند ولی در کودکان شایع‌تر است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: سرفه‌های شدید، سمج و پیوسته از مشخصات بیماری سیاه سرفه است و علت نامگذاری این بیماری نیز به سبب همین سرفه‌هاست.

مردانی خاطرنشان کرد: شدت سرفه‌های بیماری سیاه سرفه در حدی است که گاهی سبب کبودشدگی لبها و صورت شده و بیمار را عذاب می دهد.

وی افزود: سیاه سرفه به شدت مسری است و در این مورد مانند آنفلونزا است و انتقال بیماری از راه استنشاق قطره‌های ریزی است که طی سرفه های شدید بیمار در فضا پراکنده می‌شود و به افراد پیرامون بیمار منتقل می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد: این بیماری در کودکان کمتر از پنج سال، از شیوع بالایی برخوردار است و بیشتر از افراد سالمند به آن مبتلا می‌شوند.

مردانی خاطرنشان کرد: سیاه سرفه در کودکان با علایم ذکام و برونشیت شروع می‌شود و کودک خسته و بی‌اشتها می‌شود و هنگام حمله سرفه فرو بردن نفس به سختی و با سر و صدا است و حتی لحظه‌ای تنفس بند آمده و کودک کبود می‌شود و در پایان کودک نفس عمیق کشیده و ممکن است استفراغ کند.

وی گفت: از مهمترین عوارض سیاه سرفه سینه پهلو و آنسفالیت است بنابراین در صورت مشاهده این نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنید و به کودک مایعات زیاد بخورانید.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن در کودکی است و خوشبختانه در ایران این واکسن به شکل اجباری تزریق می‌شود.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار