کد خبر: ۴۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 27
شفاآنلاین-دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری گفت: تغییر سبک زندگی مهمترین عامل پیشگیری از سرطان است.
یه گزارش شفاآنلاین، دکتر فرهاد سمیعی در همایش سرطان و پیشگیری افزود: پس از تروما و بیماری های قلبی عروقی، سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است.
وی اضافه کرد: علاوه بر عوامل محیطی از جمله آب و هوا و محصولات کشاورزی باید با فرهنگ صحیح رفتاری و تغذیه ای از جمله دوری از پرخوری، اعتیاد و غذاهای فوری (فست فودها) باید ورزش را در برنامه زندگی خود برای پیشگیری از سرطان جای داد.
دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری گفت: بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی تا حدود سال 2025 ،35 درصد در ایران،15درصد در اروپا و 25 تا 30 درصد در دیگر کشورها افزایش سرطان را شاهد خواهیم بود.
دکتر سمیعی با بیان این که سالانه85 هزار نفر در ایران با سرطان درگیر می‌شوند و25 تا30 هزار مرگ نیز سالانه رخ می‌دهد افزود: فقط داشتن مهارت‌های علمی کافی نیست باید مردم نیز در تغییر سبک زندگی همت کنند.
وی همچنین به برگزاری همایش منطقه ای غرب آسیا در سال آینده به همت انجمن سرطان ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: در همایش امسال انجمن سرطان 200 مقاله ارسال شد که از بین آنها 24 سخنرانی انتخاب و هشت نشست تخصصی برای روزهای برگزاری همایش در نظر گرفته شده است.
همایش سرطان و پیشگیری امروز و فردا در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه در حال برگزاری است

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: