کد خبر: ۴۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 26
شفاآنلاین-اظهارات روز گذشته 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط تهران-ریاض و سفر دو ساعته وی به ریاض برای شرکت در آیین تشییع پادشاه فقید عربستان سعودی، در برخی رسانه های پاکستان بازتاب داشت.
به گزارش شفا آنلاین،روزنامه انگلیسی زبان 'داون' روز دوشنبه در این باره نوشت: وزیر امور خارجه ایران معتقد است که حضور وی در عربستان سعودی برای شرکت در مراسم تشییع پادشاه فقید این کشور ضروری بوده است.
این رسانه پاکستانی نوشت: ظریف جزو نخستین مقامات خارجی بود که برای شرکت در مراسم تشییع 'ملک عبدالله' وارد عربستان سعودی شد.
به گزارش این روزنامه پاکستانی، ظریف در اظهارات روز گذشته که در جریان کنفرانس مطبوعاتی با همتای کروات خود در تهران مطرح کرد، اظهاری امیدواری نمود که حضورش در عربستان سعودی زمینه را برای همکاری های بیشتر تهران – ریاض در تمامی زمینه ها به ویژه درخصوص مسایل حساس منطقه، با نگاه مبتنی بر حسن همجواری و واقع بینی، فراهم کند.
این رسانه پاکستانی همچنین نوشت که ایران و عربستان سعودی درخصوص برخی مسایل منطقه خاورمیانه از جمله تحولات سوری، یمن و بحران اختلاف نظر دارند.

** اظهارات دقیق ظریف به روایت 'ایرنا'
محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک روز یکشنبه با همتای کروات خود در تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص سفر اخیرش به ریاض، ابراز امیدواری کرد عربستان با نگاه مبتنی بر حسن همجواری و واقع بینی زمینه های همکاری را فراهم کند.
وی با بیان اینکه ایران و عربستان در روابط دو جانبه مشکلی ندارند، اظهار داشت: در مسایل منطقه ای نیاز است به راه حل مشترکی برای کمک به منطقه برسیم. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آمادگی دارد . امیدواریم با همکاری کشورهای همسایه بتوانیم به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بدون هرگونه دخالت خارجی توسط مردم دست یابیم.
رییس دستگاه دیپلماسی مدت حضور خود در ریاض را 'دو سه ساعته' توصیف کرد و در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات سیاسی نیز انجام داده، گفت: با توجه به فشردگی برنامه ها بعید می دانم در این دو سه ساعت امکان انجام مذاکرات سیاسی وجود داشته باشد.
ظریف ادامه داد: همواره آمادگی خود را برای توسعه ثبات و گفت و گوها اعلام کرده ایم و دعوت من از 'سعودالفیصل' یک دعوت باز بوده و دعوت ایشان هم اینگونه بود. امیدواریم این سفرها در فرصت مناسب انجام شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: