کد خبر: ۴۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 26
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی، ایران را در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به روش های کمک باروری پیشتاز دانست و گفت: بسیاری از افراد از کشورهای مختلف برای درمان روش های درمان ناباروری به ایران می آیند.

دکتر فرخنده پوراسماعیلی استاد گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره پیشرفت ایران در علم کمک به درمان ناباروری اظهار کرد: زمانی که در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی درمان ناباروی مطرح و به تحقیق گذاشته شد ایران به حدی در این زمینه پیشرفت کرده بود که به کمک مجتهدین می توانست به طور منطقی، شرعی و علمی این مسائل را بررسی کند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که در قانون برای این موارد دیده شده است اما بازهم خیلی از افراد از دیگرکشورها علاقه مند هستند تا برای درمان ناباروری به ایران بیایند و از مراکز درمان ناباروری ما استفاده کنند.

عضو گروه ژنتیک دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی همچنین با بیان این  که متاسفانه کشور ما در خیلی از مسائل یک مرکز آمار جامع ندارد تا تمام اطلاعات مربوط به بیماری های مختلف و موارد دیگری که مربوط به سیستم بهداشتی و درمانی است را در آن ثبت کند گفت: هیچ آمار دقیقی از اینکه ما در درمان ناباروری دارای رتبه چندم در دنیا هستیم و چه تعداد بیمار از دیگر کشورها برای درمان به ایران مراجعه می کنند وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چند درصد از علل ناباروری مربوط زنان و مردان است خاطرنشان کرد: به طور کلی 30 در صد از علل ناباروری مربوط به مردها و 30 درصد از آن نیز مربوط به زنان است و 30 درصد از آن نیز به عوامل مشترک بین زن و مرد مربوط می شود وهچنین 10 درصد آن نیز عوامل ناشناخته هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: