کد خبر: ۴۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 26
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین هشدارداد:
شفاآنلاین- معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر جامعه ،بدنه جوان خود را از دست بدهد تبدیل به یک جامعه سالمند می شود گفت: جامعه ای که سالمند شود مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی پیدا خواهد کرد.

دکتر محمد اسحاقی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره عوارض سالمند شدن جامعه اظهار کرد: جامعه سالمند نیاز به حمایت دارد و آن حمایت نیز توسط بخش کوچکی از جامعه که در سن جوانی، کار و فعالیت هستند صورت می گیرد.

استادیار دکتری فقه و حقوق اضافه کرد: یکی از مشکلات سالمند شدن جامعهT تامین اجتماعی افراد خواهد بود و به همین خاطر بسیاری از نیازهای افراد بی پاسخ باقی می ماند. و اعتماد به نفس نیز کاهش پیدا می کند و در نهایت بافت جامعه سست می شود.

وی افزود: همچنین در بعد روانی، روابط بین فرهنگی و نیروی کار درجامعه نیز کاهش پیدا خواهد کرد و به اندازه کافی نیرو برای مقابله با خطرات نخواهیم داشت و اگرجامعه احساس کند که مدافع ندارد موجب تشویش اذهان و اختلالات روانی و نا امنی اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه همه ملت ها برای حفظ جامعه خود به فکر افزایش سطح جمعیت و حفظ جوانی هستند تاکید کرد: در حال حاضر کشور ما جامعه جوانی دارد که باید آن را حفظ کند که اگر نتواند این کار را به خوبی اجرا کند طراوت جوانی خود را از دست می دهد و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد:ما باید به این فکر باشیم که در دراز مدت دچار پیری جمعیت نشویم و جوانی آن را حفظ کنیم که اگر دیر اقدام کنیم دچار مشکلات متعددی خواهیم شد.

استادیار دکتری فقه و حقوق با بیان اینکه جوان ها نه تنها آینده سازان هستند بلکه همین حالا هم جامعه را می سازند به جوان ها توصیه کرد: با واقعیت های جامعه آشنا شوند و با افزایش احساس مسئولیت، شرایط فردی، اجتماعی و همچنین نیازهای فردی و اجتماعی موقعیت جامعه را درک کنند.

وی ادامه داد: اگر افراد می خواهند در زمان میانسالی و سالمندی دوران خوبی را طی کنند و زندگی با نشاطی داشته باشند در سن مناسب که برای پسران زیر 28 سال و برای دختران زیر25 سال است ازدواج کنند و ادامه تحصیلات و تامین بعضی از امکانات را به عنوان موانع جدی نبینند و با چشم باز و انتخاب صحیح ازدواج کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاخیر در ازدواج را مساوی با بیشتر شدن پیامدهای آن دانست و خاطرنشان کرد: تاخیر در ازدواج بخشی از افراد را از گردونه تشکیل خانواده خارج می کند و نداشتن خانواده هم برای خود فرد پیامد های منفی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: افراد برای کاهش آسیب به خود باید در سن مناسب ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند تا بتوانند از حمایت های لازم در جامعه برخوردار شوند و لذت زندگی و مادر شدن را از دست ندهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: