کد خبر: ۴۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 31
رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور بواسیر را پرخون و گشاد شدن سیاهرگ های انتهای تحتانی دستگاه گوارش اعلام کرد که عدم درمان به موقع آن آبسه، عفونت و مشکلات دفع مدفوع را در پی خواهد داشت.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره علل ایجاد بواسیر-هموروئید- اظهار کرد: یبوست، زایمان، رابطه جنسی مقعدی، فشارهایی که به جدار شکم وارد می شود و هر عاملی که مانع برگشتن خون از وریدهای قسمت تحتانی دستگاه گوارش به سیستم خونی باشد در بروز بواسیر نقش دارد.

وی ادامه داد: بواسیر امکان دارد علامتی نداشته باشد، یا فقط برای فرد مبتلا احساس خارش یا سوزش را در ناحیه مقعد ایجاد کند و یا فرد هنگام تمیز کردن خود پس از دفع مدفوع، توده ای را در ناحیه مقعد نیز حس کند.

متخصص داخلی همچنین افزود: برخی از بیماران مبتلا به بواسیر هم به دلیل خونریزی روشن از مقعد به پزشک مراجعه می کنند که به صورت پاشیدن یا قطره قطره است و بالأخره در صورت پیشرفت بواسیر التهاب، عفونت، آبسه و درد شدید را به همراه خواهد داشت.

وی شیوع بواسیر را میان خانم ها به علت حاملگی بیشتر از مردان دانست و تأکید کرد: اما به طور کلی این بیماری در افراد میانسال بیشتر از افراد جوان نیز شیوع دارد.

به گفته خسرونیا نقش ارث در ابتلا به بواسیر خیلی اثبات شده نیست و درمان آن از طریق دارو یا عمل جراحی امکان پذیر است.

فوق تخصص گوارش اظهار کرد: وجود هر نوع خون در مدفوع یا خونریزی پس از دفع، ناشی از بواسیر نیست، بنابراین در چنین شرایطی و در صورت بروز علائم مذکور، مراجعه به پزشک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: