کد خبر: ۴۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 23
سرپرست اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اعلام كرد:
شفاآنلاین-سرپرست اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت با بیان اینکه بعضی از پیوندها مانند پیوند قلب و ریه بیشتر در استان های بزرگ به خصوص در تهران در حال انجام است گفت: بیمارهایی که نیازمند پیوند اعضا هستند جهت درمان مجبور هستند از اقصي نقاط کشور به تهران مراجعه کنند.

دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره حل مشکلات وضعیت مراکز پیوند در کشور اظهار کرد: برای حل مشکل کمبود مراکز پیوند اعضا در کشور 9 قطب پیوند (مرکزی که توانایی انجام تمام پیوند ها را داشته باشد)در کشور تعریف شده اند.


وی همچنین درباره تعداد مراکزی که توانایی انجام پیوند کبد را در کشور دارند خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکز پیوند کبد در بیمارستان امام خميني (ره) و بیمارستان نمازي شیراز، بیمارستان طالقانی در تهران، بیمارستان منتصریه در مشهد و همچنین بیمارستان هايي در اصفهان، تبریز و کرمان نیز وجود دارند که پیوند کبد انجام می دهند اما خیلی در این زمینه فعال نیستند.

متخصص بیماری های داخلی با اشاره به میزان هزینه های پیوند اعضا در کشور گفت: هزینه های پیوند اعضا در بیمارستان ها براساس هماهنگی که وزیر بهداشت در تاریخ 01/10/93 با بیمه ها انجام داد برعهده بیمه هاست و تنها 6 درصد از هزینه های بیمارستان بر عهده بیماراست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: