کد خبر: ۴۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور :
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ما در حوزه دندانپزشکی در آسیای جنوب غربی حرف اول را می زنیم، بنابراین بیمه های تکمیلی نباید ایمپلنت را درمانی لوکس تلقی کنند و الان بیش از هر زمان دیگر نیاز به همکاری و مشارکت بیشتر آنها است.
دکتر علیرضا زالی در حاشیه دومین کنگره بین المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران در گفتگوباخبرنگارشفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه های نوین دندانپزشکی مانند ایمپلنت برای ایران حتی در مدیترانه شرقی بدیلی متصور نیست.

وی ایمپلنت را جایگزین روش های قدیمی دندانپزشکی دانست و افزود: در جامعه ما کار ایمپلنت برای همکاران ایرانی سخت تر است زیرا بسیاری از افراد در مراحل نهایی به دندانپزشک مراجعه می کنند.

وی افزود: همچنین عده ای نیز به دلیل مشکلات تغذیه ای و برخی مشکلات بیماری های همراه با استخوان های تحلیل رفته فک نزد دندانپزشک مراجعه می کنند که این هم کار را سخت تر می کند.

زالی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که به حوزه ایمپلنت کمک می کند تصویربرداری های نوین است که خوشبختانه در سال های اخیر این تکنیک ها وارد کشورمان شده اما هنوز هم نیازمندیم تا در این زمینه پیشرفت های بیشتری حاصل شود.

وی با اشاره به این که در دنیا 60 برند جهانی برای ایمپلنت وجود دارد که ثبت جهانی شده اند تصریح کرد: ایمپلنت در بهتر شدن تکلم فرد، بلع و جویدن، افزایش اعتماد بنفس در سطح جامعه نیز نقش دارد. از این رو بیش از هر زمان دیگر لازم است که سازمان های بیمه های در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند و آن را خدمتی لوکس تلقی نکنند.

وی یادآور شد: در اکثر خدمات دندانپزشکی مردم از جیب خودشان هزینه را پرداخت می کنند که البته این یک اشکال جدی و ایراد بزرگ است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه این گفتگو بیان کرد: کارگروه تعیین تعرفه ها با مصوبه اخیر شورای عالی نظام پزشکی در این سازمان تشکیل شد؛ ما در تلاشیم تا وزارت بهداشت،وزارت رفاه و سازمان های بیمه گر را مجاب کنیم که به قسمت مهمی از کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات( مربوط به خدمات سرپایی) توجه بیشتری کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیرا این امر در سال جاری به دلایل مشکلات اعتباری در فرآیند اجرای تعرفه ها قرار نگرفت اما یکی از مطالبات مهم نظام پزشکی در سال آتی خواهد بود.

وی همچنین افزود: تقریبأ حدود 26 انجمن علمی- تخصصی در دو شکل متفاوت نظرات فنی اشان را درباره ویرایش تعرفه ای به ما داده اند که تمامی آنهابررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف آن چیزی که در برخی از رسانه ها منعکس شده بودکه بودجه سلامت در سال 94 بالغ بر 70 درصد رشد خواهد کردتاکیدمی کنم این آماری کاذب است.زیرا در واقع حداکثر رشد آن به صورت گلوبال با مجموعه بودجه های فعلی در این حوزه براساس پیش بینی های ما 5 حدود درصد است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: