کد خبر: ۴۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد توجه ویژه به حوزه درمان هستیم بطوری که درمان در اولویت اصلی دولت قرار گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین، «سید تقی نوربخش» در همایش سراسری روسا و پزشکان مشاور دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی در شیراز افزود: سرمایه گذاری در بخش درمان مهمترین اولویت در بحث توسعه است و جامعه سالم می تواند نقشی محوری در امور توسعه، تولید و کارآفرینی داشته باشد.

وی اظهار داشت: اولین قدم در انجام فعالیت های یکسال گذشته، توفیق در تغییر نگاه دولت به بخش سلامت بوده؛ موفقیتی که در سه بخش تغییر نگاه دولت، تامین منابع مالی و تامین تجهیزات اتفاق افتاده است.

نوربخش وظیفه مسئولین وکارکنان دفاتر اسناد پزشکی را بسیار سنگین توصیف کرد و آن را رسالتی بزرگ ومهم در ابعاد موفقیت سازمان تامین اجتماعی در کسب رضایت مندی بیمه شدگان دانست.

وی ادامه داد: نظارت باید کامل، تخصصی و تاثیرگذار باشد و از مکانیزم های جدید و نوگرایانه برای آن بهره برد تا به بالاترین بهره وری درنظام سلامت جامعه وگروه های هدف دست یابیم.

نوربخش ایجاد فضای اعتماد را از مهمترین عوامل انجام نظارت های هدفمند دانست و اضافه کرد: تعامل بین مشتری داخلی و خارجی از اصول اساسی و تامین کننده منافع سازمانی است.

وی با اشاره به چالش های پیش رو و آنچه در گذشته روند تخصصی سازمان را به بیراهه سیاست کشانده است، گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان خدمتگذار است که خدمات آن شامل حال بیش از 50 درصد جامعه هدف شده و برنامه های این سازمان علاوه بر تولید امنیت ملی در سطح معیشت و رضایت مندی عموم تاثیرگذار است.

نوربخش ادامه داد: بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال 93 با بیش از 46 هزار میلیارد تومان معادل یک چهارم بودجه کشور است.این سازمان با روند موجود بر15 درصد اقتصاد کشور و12 درصد بورس تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: اعمال سیاست های نادرست در سالهای گذشته در این سازمان آثار جدی بر روابط اجتماعی، اقتصادی و نیز ادبیات و فرهنگ کار داشته، ما باید برای ترمیم آن و ارایه برنامه های تخصصی در تمامی رده های مدیران صف و ستاد تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مجموعه بزرگ اجتماعی، اقتصادی در کشور به فعالیت می پردازد، گفت: در سال 1388 در رابطه با درآمد و هزینه از نقطه سر به سر عبور کرده و وارد یک بحران جدی شده ایم.

به گفته نوربخش، دراین سال از بانک ها استقراض کرده و اموال سازمان را فروخته بودیم هر چند به تعهدات خود نیز عمل نکرده بودیم اما در سال 1393 این نوید را می دهیم که استقراض نکرده، اموال سازمان را نفروخته و نسبت به تعهدات خود عقب افتادگی نداریم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی این موفقیت را مدیوین یک تلاش جمعی دانست و افزود: در شرایطی که کشور در چالش های اقتصادی قرار داشت، موفق به تامین منابع مورد نیاز برای ایفای تعهدات شدیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: