کد خبر: ۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 20
شفاآنلاین-رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: برنامه چهارم کنترل ایدز تهیه و کار کارشناسی آن به اتمام رسیده، منتظر اظهارنظر وزارتخانه‌های مختلف است و به محض اینکه نظر نهایی اعلام شود وزیر بهداشت آن را در شورای عالی سلامت مطرح می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدمهدی گویا در رابطه با آخرین وضعیت برنامه کنترل و مراقبت از ایدز، گفت: برنامه چهارم کنترل ایدز تهیه شده و به زودی اعلام می‌شود این برنامه نسبت به برنامه‌های قبلی تغییرات زیادی داشته و بخش قابل توجهی از آن به بحث پیشگیری از انتقال عفونت از مادر به کودک پرداخته است.

وی ادامه داد: برنامه چهارم درمان ایدز تحول جدی و زیادی داشته به طوری که در این برنامه بیماران زودتر تحت درمان قرار می‌گیرند. روش‌های درمانی مطابق استانداردهایی است که به تازگی سازمان جهانی بهداشت به کشورها اعلام کرده و ما هم از همان استانداردها استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در برنامه چهارم کنترل و مراقبت ایدز گروه‌های جدیدی مد نظر قرار می‌گیرند که برایشان برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته‌ایم این گروه‌ها شامل نوجوانان هستند به همین منظور با وزارت آموزش و پرورش و سایر سازمان‌های مرتبط برنامه مشترک خواهیم داشت.

گویا با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان نیز به برنامه‌های مراقبت از ایدز  پیوسته گفت: این برنامه چهارم تهیه شده و منتظر اظهار نظر مسئولان رده بالای وزارتخانه‌های مختلف هستیم کار کارشناسی آن به اتمام رسیده به محض اینکه نظر نهایی را اعلام کنند این برنامه توسط وزیر بهداشت در شورای عالی سلامت مطرح می‌شود.

وی همچنین در رابطه با استفاده از داروی آیمود برای درمان بیماران ایدز گفت: درمان با آیمود یک درمان جانبی بوده و برنامه اصلی نیست؛ بلکه تقویت‌کننده سیستم ایمنی بیماران است و به نوعی درمان کمکی محسوب می‌شود.
فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: