کد خبر: ۴۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
فوق تخصص جراحی های چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی های چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته تأکید کرد: یکسری از عمل های جراحی مردم را با اشتباه مواجه می کند، یعنی با این تفکر که هر نوع عمل زیبایی همان عمل جراحی چاقی است به اشتباه سراغ آنها می روند.

لیپوساکشن

دکتر محسن کلهر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: برای نمونه لیپوساکشن جزء عمل های جراحی چاقی محسوب نمی شود و به دلیل قابل برگشت بودن برای کاهش وزن فایده ای ندارد.

وی با اشاره به این که استفاده از لیپوساکشن در موارد محدود و خاصی انجام می شود در عین حال افزود: در حقیقت بیشتر در مورد چاقی های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.

آبدومینوپلاستی

مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در آبدومینوپلاستی به وسیله جراحی قسمتی از چربی های زیر شکم برداشته می شود، این روش بیشتر جنبه زیبایی دارد نه درمانی برای چاقی، از طرفی دیگر موقتی است و در کاهش وزن هم نقشی ندارد.

به گفته وی در روش آبدومینوپلاستی فرد بیشتر از 2 کیلوگرم وزن کم نخواهد کرد.

بالن گذاشتن در معده

عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی و متابولیک تأکید کرد: عمل های جراحی چاقی روی دستگاه گوارش و برای افرادی که دچار عوارض ناشی از چاقی اند نیز انجام می شود و حتی کارهایی که روی دستگاه گوارش انجام می شود باز هم عمل جراحی محسوب نمی شود برای نمونه بالن گذاشتن معده.

وی در این باره افزود: در روش بالن گذاشتن معده، توسط آندوسکوپی تعبیه می شود نه برش جراحی، این هم روشی کاملأ موقتی است و به طور کلی روش خوب و مناسبی نیست.

کلهر تهوع و استفراغ های شدید را از عوارض بالن گذاشتن در معده برشمرد و به شفا آنلاین گفت: از آنجا که بالن نمی تواند همیشه در معده بماند؛ بعد از در آوردنش اگر بیمار به هر دلیلی تمایل به انجام عمل جراحی واقعی داشته باشد بالتبع ریسک جراحی هم بالا خواهد رفت.

وی تأکید کرد: دلیل پر ریسک بودن عمل جراحی این افراد ناشی از ضخیم شدن بافت معده اشان است و به دلیل این که بافت معده اشان مانند افراد عادی نرمال نیست کار جراح سخت و پروسه عمل هم خطرناک تر خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: