کد خبر: ۴۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفاآنلاین- رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: چنانچه بیمارستانی میزان عمل های سزارین را کاهش ندهد ، در ارزشیابی بیمارستانی، یک درجه تنزل می کند.
به گزارش شفاآنلاین به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر «فرحناز ترکستانی» افزود: بیمارستان ها باید با گذشت یک سال از برنامه تحول نظام سلامت، 10 درصد از میزان پایه سزارین را کاهش دهند.

ترکستانی این اظهارات را در رابطه با نظارت و اعتبار بخشی بیمارستان ها در راستای ترویج زایمان طبیعی بیان کرد.

وی افزود: در برنامه زایمان طبیعی، برای ارایه دهندگان خدمت، افزایش تعرفه های حق الزحمه زایمان لحاظ و فرانشیز زایمان طبیعی برای گیرندگان زایمان طبیعی حذف می شود . ضمن اینکه کلاس های آموزشی آمادگی زایمان به منظور کاهش و حذف سزارین تشکیل می شود.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ، گفت:در حوزه درمان ، برگزاری کلاس های آمادگی زایمان در همه بیمارستان ها با اجرای طرح تحول نظام سلامت الزامی شده است. ضمن اینکه برای مادران باردار شرکت در این کلاس ها رایگان است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه بهداشت نیز بسته های آموزشی کلاس های آمادگی زایمان لحاظ شده و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.



**ارتقای سلامت مادران از اولویت های وزارت بهداشت

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارتقای سلامت مادران باردار و کاهش مرگ و میر مادران تا 43 روز پس از بارداری از اولویت های وزارت بهداشت است.

وی افزود : افزایش کیفیت مراقبت های دوران بارداری ، ساماندهی حاملگی پرخطر، کاهش میزان سزارین و بررسی و ساماندهی عوارض شدیدی که در بارداری رخ می دهد از دیگر اهداف گروه سلامت خانواده و کارشناسان مادران باردار وزارت بهداشت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: