کد خبر: ۴۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفا آنلاين-وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: استفاده از امکانات تشخیصی موجود به منظور تشخیص ناهنجاری های ژنتیکی و پیشگیری از بارداری های پرخطر ضروری است.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر «سید حسن هاشمی» این اظهارات را در مراسم افتتاح نسل جدید دپارتمان توالی ژنتیکی، عنوان کرد.


هاشمی ضمن ابراز خرسندی از خدمت رسانی موسسه پزشکی نسل امید مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی ابراز امیدواری کرد که شمار مراکزی همچون مرکز یاد شده در سراسر کشور توسط خیرین ، افزایش یابد تا همه مردم از خدمات کنترل اختلالات رشد و تکامل و ناهنجاری های زمان تولد بهره مند شوند.

هاشمی بخشی از مشکلات ناشی از ناتوانی و معلولیت ها در نوزادان را به دلیل کم اطلاعی افراد جامعه و بخش عمده ای را به دلیل عدم بهره مندی مردم از وجود خدماتی عنوان کرد که این خدمات می تواند از معلولیت ها و ناهنجاری های زمان تولد پیشگیری کند.



**نارسایی در بخش توانبخشی کشور وجود دارد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به وجود نارسایی هایی در بخش توانبخشی کشور اشاره کرد .

هاشمی اظهار داشت: چنانچه خدمات توانبخشی مناسبی برای بیمار ، پس از برخی اعمال جراحی صورت نگیرد، ممکن است نتیجه نامطلوبی از جراحی داشته باشیم .

وزیر بهداشت درعین حال گفت : حتی می توان با انجام توانبخشی مناسب برای فرد بیمار، از بسیاری از اعمال جراحی نابجا نیز جلوگیری کرد.

وی بر لزوم انجام اقدامات لازم توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: لازم است بیمه های درمانی در خصوص پوشش خدمات توانبخشی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی، همچنین ضمن اشاره به ایجاد مراکزی از سال آینده برای مراجعه بیماران صعب العلاج، افزود: در این مراکز، خدمات جامعی به بیماران سرطانی مثل شیمی درمانی و رادیوتراپی ارایه خواهد شد.




ایرنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: